علائم سرطان پستان که هر زنی باید بداند

علائم سرطان پستان که هر زنی باید بداند

علائم سرطان پستان را هر زنی باید بداند زیرا تشخیص به موقع این نوع سرطان، مانند بعضی دیگر از سرطان ها به شما شانس بیشتری برای موفقیت در درمان می دهد و می تواند جان شما را نجات دهد. انجام ماموگرافی و غربالگری که در بسیاری از کشورها به صورت دوره ای و رایگان انجام می شوند، بهترین راه تشخیص سرطان پستان هستند و افراد در اوایل ابتلا به آن، از وجودش باخبر شده و برای درمان اقدام می کنند. اما این دلیل بر آن نیست که شما علائم سرطان پستان را یاد نگیرید.

یکی از شایع ترین علائم سرطان پستان، وجود یک توده غیرعادی در پستان است. این توده معمولا جرمی سخت با لبه های نامنظم است که وقتی آن را مقدار کمی فشار می دهید درد می کند که به احتمال زیاد علامت سرطان پستان می باشد. اما سرطان پستان می تواند جرمی سخت با لبه کاملا گرد هم باشد و حتی می توانند دردناک هم نباشند.  به همین دلیل است که در صورت احساس وجود هر نوع توده ای در پستان ها باید به پزشک مراجعه کرده و آزمایش های لازم را انجام دهید تا در صورتی که وجود سرطان تایید شد، سریعا برای درمان اقدام نمایید.

 

مطالب مرتبط:

 

اما علائم سرطان پستان به همین یک مورد ختم نمی شود و در ادامه سایر نشانه های آن را به شما معرفی می کنیم.

 

علائم سرطان پستان

  • تورم تمام یا بخشی از یک پستان (حتی اگر توده ای را نتوانید در آن احساس کنید)
  • سوزش و تغییر رنگ یک پستان (گاهی رنگ آن شبیه پوست پرتقال می شود)
  • درد پستان یا نوک آن
  • عقب رفتن نوک پستان (چرخش به داخل)
  • قرمزی یا ضخیم شدن نوک پستان یا پوست آن
  • ترشح مواد از پستان (غیر از شیر مادر)

 

گاهی اوقات سرطان پستان در صورت درمان نشدن می تواند حتی قبل از این که آنقدر بزرگ شود که بتوان آن را احساس کرد، به زیر بغل و استخوان گردن هم گسترش یابد. در صورت داشتن گره های لنفاوی متورم حتما جهت انجام آزمایش به پزشک مراجعه کنید.

اگرچه هر کدام از این علائم سرطان پستان ممکن است دلیلی غیر از سرطان داشته باشند، اما اگر آنها را مشاهده کردید، باید به یک پزشک مجرب مراجعه کنید تا بررسی شوند.

از آنجا که ماموگرافی نمی تواند هر سرطان پستانی را تشخیص دهد، بسیار مهم است که همیشه تغییرات پستان هایتان را زیر نظر داشته باشید و به علائم سرطان پستان همیشه دقت کنید.

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.