آموزش کامل طرز تهیه ترشی انبه

آموزش کامل طرز تهیه ترشی انبه

طرز تهیه ترشی انبه

ترشی انبه مخلوطی از طعم های شیرین و ترش است که بسیار خوشمزه و لذیذ می باشد و می تواند یک چاشنی بسیار خوشمزه برای غذاهای دریایی و کباب باشد. ترشی یکی روش قدیمی برای حفظ مواد غذایی است و باعث افزایش طول عمر مواد غذایی و جلوگیری از فساد آن ها می شود. سبزیجات و میوه هایی که برای تهیه ترشی از آن ها استفاده می شود، با قرار گرفتن در محیطی اسیدی در برابر باکتری ها محاظفت می شوند.

آموزش کامل طرز تهیه ترشی انبه

انتخاب انبه برای ترشی

در حالیکه هر نوع انبه ای برای تهیه ترشی مناسب می باشد، اما به نظر می رسد که انبه های سبز نتیجه مطلوب تری دارند. زیرا این نوع انبه از ترشی خاصی برخوردار است. نکات زیر می توانند به شما در تهیه ترشی انبه مناسب کمک کنند:

  • از میوه های تازه و با کیفیت استفاده کنید و انبه هایی را انتخاب کنید که علائم فساد بر روی آن ها دیده نشود. بهتر است از انبه های سبز، نارس و کمی سفت استفاده کنید.
  • برای کاهش احتمال رشد باکتری ها مطمئن شوید که وسایل مورد استفاده کاملا تمیز و به طور صحیح استریل شده باشند.
  • می توانید برای تهیه ترشی از سرکه سفید استفاده کنید. این سرکه رایحه ای ملایم و طعمی ترش دارد و باعث تغییر رنگ میوه ها نمی شود. البته در صورت تمایل می توانید سرکه سیب را جایگزین سرکه سفید کنید. توجه داشته باشید که افزودن سرکه سیب می تواند کمی رنگ انبه ها را تیره کند.
  • از نمک ید دار برای تهیه ترشی استفاده کنید.
  • افزودن برخی از گیاهان و ادویه هایی مانند میخک، سیر، فلفل چیلی، زنجبیل، فلفل دلمه، شوید تازه و آلو می تواند طعم ترشی شما را تقویت کند.
  • اطمینان حاصل کنید که برش های انبه به طور کامل در محلول آب و نمک فرو رفته باشند. ممکن است پس از بسته بندی ترشی مقدار بیشتری آب و نمک احتیاج داشته باشید.
آموزش کامل طرز تهیه ترشی انبه

آیا ترشی انبه را باید در یخچال نگهداری کنید؟

اگرچه افزودن سرکه باعث ایجاد محیط اسیدی می شود و از تکثیر باکتری ها جلوگیری می کند، اما بهتر است برای سالم تر نگه داشتن ترشی و کاهش رشد آلودگی ها، آن را در یخچال نگهداری کنید.

اگر مایل هستید که ظروف ترشی را در دمای اتاق نگهداری کنید، بهتر است آن ها را به صورت کنسرو بسته بندی نمایید.

نحوه سرو کردن ترشی انبه

این ترشی به تنهایی طعم ملایم، خوشمزه و دلچسبی دارد، اما شما می توانید از آن به عنوان چاشنی با گوشت های کباب شده و غذاهای دریایی کبابی مصرف کنید. همچنین آن ها را به ساندویچ خود نیز می توانید اضافه کنید و طعمی دلپذیر به ساندویچ هایتان بدهید.

آموزش کامل طرز تهیه ترشی انبه

طرز تهیه ترشی انبه

کل زمان تهیه۳۲ دقیقه
زمان پخت۲ دقیقه
زمان طبخ۱۵ دقیقه
زمان آماده سازی۱۵ دقیقه
کالری۱۹۰
سرو۶ نفر

مواد لازم:

– ۳ عدد انبه بزرگ
– ۱.۵ فنجان سرکه
– یک فنجان شکر
– یک قاشق چایخوری نمک
– یک عدد فلفل دلمه ای خرد شده (اختیاری)

طرز تهیه

  • ظرف های تهیه ترشی را به خوبی بشویید و خوب خشک کنید. بهتر است برای استریل شدن ظروف، آن ها را ۱۰ دقیقه در آب جوش بجوشانید.
  • انبه ها را پوست بگیری و آن ها را برش دهید. بهتر است برش های انبه ضخیم باشند.
  • انبه های برش خورده را درون ظرف استریل قرار دهید.
  • فلفل دلمه خرد شده را به آن اضافه کنید.
  • در یک قابلمه، سرکه، شکر و نمک را مخلوط کنید و روی حرارت زیاد قرار دهید تا به جوش آمده و نمک و شکر در آن به خوبی حل شوند.
  • محلول را روی برش های انبه بریزید و به شیشه ضربه هایی وارد کنید تا حباب های درونش خالی شده و در صورت لزوم، مقدار بیشتری محلول به آن اضافه کنید.
  • درب ظرف را محکم ببندید و آن را در یک جای خنک نگهداری کنید. ۴۸ ساعت صبر کنید تا ترشی به خوبی طعم بگیرد. سپس ترشی شما آماده سرو کردن است.

جدول ارزش غذایی این ترشی

ماده غذاییمقدار
کالری۱۹۰
کربوهیدرات۴۵ گرم
سدیم۳۹۰ میلی گرم
پتاسیم۱۳۸ میلی گرم
فیبر۱ گرم
شکر۴۴ گرم
ویتامین آ۸۹۵ IU
ویتامین ث۳۱.۳ میلی گرم
کلسیم۱۳ میلی گرم
آهن۰.۱ میلی گرم


منبع: kawalingpinoy

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.