حذف منگوله های پوستی با لاک ناخن؛ راهنمایی و خطرات احتمالی

حذف منگوله های پوستی با لاک ناخن؛ راهنمایی و خطرات احتمالی

روش های خانگی متعددی برای رفع یا تسکین مشکلات پوستی وجود دارند که از گذشته های دور تا کنون ابداع و استفاده می شوند. برخی از این روش ها موثر هستند، در حالی که برخی دیگر اینگونه نیستند. یکی از این روش های خانگی که به تازگی طرفداران بسیاری پیدا کرده است، حذف منگوله های پوستی با لاک ناخن است. این روش یکی از آن روش های درمان خانگی است که نباید امتحان کنید، چرا؟ در ادامه با گومگ همراه باشید تا به این سوال پاسخ داده و روش های جایگزین را به شما معرفی کنیم.

قبل از اینکه به حذف منگوله های پوستی با لاک ناخن بپردازیم، بهتر است کمی درباره منگوله های پوستی اطلاعات کسب کنیم و بدانیم که آن ها چه هستند.


در ادامه می خوانید:


حذف منگوله های پوستی با لاک ناخن؛ راهنمایی و خطرات احتمالی

منگوله پوستی چیست؟

منگوله های پوستی زائده های بی ضرری هستند که روی پوست ظاهر می شوند که در اصطلاح پزشکی به آن ها آکروکوردون گفته می شود. رنگ آن ها معمولا قهوه ای یا بژ است و روی پلک ها، گردن، صورت، زیر بغل و اندام تناسلی ظاهر می شوند. این زائده ها تقریبا در ۲۵٪ از بزرگسال به وجود می آیند.

حذف منگوله های پوستی با لاک ناخن؛ راهنمایی و خطرات احتمالی

علائم منگوله های پوستی

منگوله های پوستی اگر به حال خود رها شوند آزاردهنده نیستند، اما در صورتی که آن ها را بپیچانید یا بکنید، ممکن است خونریزی کنند یا بافت پوستی اطراف را آلوده کنند. برخی از علائم منگوله های پوستی عبارتند از:

  • آن ها برآمدگی های کوچکی روی پوست هستند که بسیار نرم می باشند.
  • آن ها با گذشت زمان به یک تکه گوشت اضافه تبدیل می شوند که توسط یک ساقه به سطح پوست متصل شده است.
  • اگر ساقه منگوله پوستی را بچرخانید ممکن است احساس درد کرده و مقداری لخته خون در آن ایجاد کنید.

همچنین بخوانید: طرز تهیه ماسک آلوئه ورا و گلاب برای صورت
حذف منگوله های پوستی با لاک ناخن؛ راهنمایی و خطرات احتمالی

علت ایجاد منگوله های پوستی

هیچ دلیل قطعی و واضحی برای ایجاد منگوله های پوستی وجود ندارد. برخی از محققان ادعا می کنند که این زائده ها به دلیل گیر افتادن مقداری کلاژن و خون در داخل یک تکه پوست تشکیل می شوند. نکته دیگر این است که منگوله ها معمولا روی مناطقی از پوست که دارای چین خوردگی بیشتری هستند، مانند زیر بغل، زیر گردن و نواحی تناسلی ایجاد می شوند.

همچنین اصطکاک ناشی از مالش لباس یا جواهرات به پوست نیز می تواند باعث تشکیل منگوله های پوستی شود. برخی از مطالعات نشان می دهند که چاقی و اختلالات ژنتیکی نیز می توانند از دلایل ایجاد آن ها باشند.

منگوله های پوستی معمولا بی ضرر هستند، اما برخی از افراد ممکن است بخواهند آن ها را به دلایل شخصی حذف کنند. به خصوص این که گاهی منگوله هایی که در اطراف نواحی تناسلی ایجاد می شوند می توانند در طول رابطه جنسی اختلال ایجاد کنند.

در بخش بعدی به نگرانی ها و خطرات ناشی از استفاده از لاک ناخن برای حذف منگوله های پوستی می پردازیم و به شما می گوییم که چرا نباید از این روش استفاده کنید و به جای آن، چه روش های ایمن تری را می توانید در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: ماسک حنا برای صورت و آموزش تهیه انواع آن
حذف منگوله های پوستی با لاک ناخن؛ راهنمایی و خطرات احتمالی

خطرات و تاثیرات استفاده از لاک ناخن برای حذف منگوله های پوستی

لاک ناخن یک ماده سمی است که برای پوست شما بی خطر نیست. مطالعات نشان می دهند که لاک ناخن حاوی مواد شیمیایی مضری مانند رزین تولوئن سولفونامید فرمالدئید و متاکریلات است که می توانند باعث درماتیت شوند. همچنین این تحقیقات نشان می دهند که ترکیبات ذکر شده می توانند در هوا منتقل شده و باعث آسم و تغییرات عصبی-شناختی شوند.

برخی افراد ادعا می کنند که استفاده از لاک ناخن برای از بین بردن منگوله های پوستی یک تکنیک بسیار موثر است، اما متخصصان پوست انجام این کار را توصیه نمی کنند.

اگر هنوز هم تمایل به امتحان این کار دارید و می خواهید نتیجه آن را شخصا بررسی کنید، پیشنهاد می کنیم محتاط باشید. همچنین نکات زیر را در این زمینه مد نظر قرار دهید و رعایت کنید:

  • اگر مبتلا به بیماری پوستی هستید، از لاک ناخن برای از بین بردن منگوله های پوستی استفاده نکنید.
  • این فرآیند را برای از بین بردن منگوله های پوستی روی اندام تناسلی و نواحی تناسلی خود مانند کشاله ران و مقعد انجام ندهید.
  • اگر دیابتی هستید این کار را امتحان نکنید.
  • اگر منگوله پوستی شما خونریزی دارد یا چرک ترشح می کند، این کار را امتحان نکنید.

استفاده از روش های خانگی مانند روش حذف منگوله پوستی با لاک ناخن ممکن است همیشه نتایج موفقیت آمیزی به همراه نداشته باشند و حتی ممکن است باعث آسیب و تشدید مشکل شوند. برای انجام این قبیل روش ها، بهتر است همیشه با پزشک مشورت کنید.

موثرترین روش برای از بین بردن منگوله های پوستی، انجام یک عمل زیبایی ساده است. همچنین چند روش درمانی دیگر نیز وجود دارند که می توانید برای از بین بردن منگوله های پوستی از آن ها استفاده کنید. در بخش بعدی این مطلب به معرفی روش های دیگر می پردازیم.

همچنین بخوانید: ماسک صورت برای جوش سر سیاه
حذف منگوله های پوستی با لاک ناخن؛ راهنمایی و خطرات احتمالی

روش های دیگر حذف منگوله های پوستی

روش ها و تکنیک های مختلفی وجود دارند که می توانند نتایج خوبی برای شما به همراه داشته باشند، نتایج خوبی به شما می‌دهند. شما می توانید با هر روشی که احساس راحتی بیشتری می کنید، منگوله های پوستی خود را بردارید. ۴ روش بسیار موثر برای حذف این زائده های پوستی عبارتند از:

۱. سرما درمانی

در این روش متخصص پوست از نیتروژن مایع برای منجمد کردن منگوله پوستی استفاده می کند. پس از انجام این کار، در عرض یک هفته یا مقداری بیشتر، منگوله ها از بین می روند.

۲. سوزاندن

متخصص پوست با تکنیک خاصی منگوبه پوستی را می سوزاند که پس از چند بار تکرار این کار، منگوله از پوست جدا شده و می افتد.

۳. بستن

منگوله پوستی را با نخ جراحی بسته می بندند تا جریان خون آن قطع شود و به تدریج از بین برود.

۴. برداشتن

پزشک با استفاده از روش بی حسی موضعی، محل منگوله را بی حس می کند و سپس به وسیله چاقوی جراحی آن را بر می دارد.

اگر تمایل دارید با استفاده از روش های خانگی از شر منگوله های پوستی خلاص شوید، می توانید موارد زیر را امتحان کنید. البته بهتر است بدانید که این روش ها از نظر علمی باید مورد بررسی قرار بگیرند.

۵. پوست موز

شواهد حکایت از آن دارند که پوست موز می تواند در از بین بردن زگیل موثر باشد، که شباهت بسیاری به منگوله پوستی دارد. پوست موز را روی منگوله پوستی قرار دهید و آن را ببنید و یک شب نگه دارید تا منگوله خشک شود. این فرآیند را تا زمانی که منگوله از بین برود تکرار کنید.

درباره پوست موز بیشتر بخوانید: خواص بی نظیر پوست موز برای پوست صورت، مو، دندان و زیبایی

۶. سیر

مطالعات نشان می دهند که استفاده موضعی از سیر روی میخچه و سایر ضایعات پوستی می تواند به کاهش و حذف آن ها کمک کند. با این حال، هنوز به تحقیقات بیشتری برای تعیین اثربخشی آن نیاز است. سیر له شده را روی پوست بمالید و با باند بپیچید و بگذارید یک شب بماند. صبح ناحیه مورد نظر را بشویید و این کار را تکرار کنید تا منگوله از بین برود.

در پایان، استفاده از لاک ناخن برای از بین بردن لکه های پوستی یک درمان خانگی است که نباید آن را آزمایش کنید. ایمن ترین و توصیه شده ترین راه برای از بین بردن لکه های پوستی، استفاده از روش های ساده زیبایی است. پزشکان و متخصصین پوست استفاده از لاک ناخن را برای از بین بردن لکه های پوستی توصیه نمی کنند زیرا ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشند ضرر داشته باشند.

درباره سیر بیشتر بخوانید: خواص حیرت انگیز سیر برای سلامتی

حذف منگوله های پوستی با لاک ناخن؛ راهنمایی و خطرات احتمالی

سوالات متداول

آیا آب لیمو منگوله های پوستی را از بین می برد؟

ممکن است موثر باشد، اما هیچ مدرک علمی برای تایید این روش وجود ندارد.

آیا پراکسید هیدروژن منگوله های پوستی را از بین می برد؟

خیر، منگوله های پوستی را حذف نمی کند. اگر از پراکسید هیدروژن استفاده کنید، احتمال سوختگی پوست وجود دارد.

اگر منگوله پوستی را با نخ ببندیم، چه مدت طول می کشد تا از بین برود؟

هیچ دوره زمانی مشخصی وجود ندارد و این مورد به اندازه منگوله پوستی بستگی دارد. ممکن است از چند روز تا چند هفته متغیر باشد. متخصصان پزشکی این روش را توصیه نمی کنند.

اگر به طور ناگهانی منگوله پوستی را بکنیم چه اتفاقی می‌افتد؟

این کار را نکنید! در غیر این صورت شما درد شدیدی را احساس خواهید کرد و باید انتظار خونریزی از ناحیه منگوله داشته باشید.

آیا می توان با ناخن گیر منگوله پوستی را جدا کرد؟

بله، می توان این کار را انجام داد اما توصیه می کنیم آن را انجام ندهید. اگر می خواهید از شر منگوله پوستی خود خلاص شوید، لطفا به پزشک مراجعه کنید.

سریع ترین روش برای حذف منگوله پوستی چیست؟

استفاده از روش هایی مانند کرایوتراپی، بستن، برداشتن یا کوتریزاسیون می توانند سریع تر از روش های دیگر باشند.

آیا منگوله های پوستی پس از برداشتن دوباره رشد می کنند؟

خیر، پس از برداشتن دوباره رشد نمی کنند.

چرا به طور ناگهانی منگوله های پوستی ایجاد می شوند؟

هیچ دلیل روشنی برای اینکه چرا آن ها ظاهر می شوند وجود ندارد. ممکن است به این دلیل باشد که از چاقی رنج می برید یا به انسولین مقاوم هستید. همچنین ممکن است یک بیماری ژنتیکی داشته باشید یا حتی دلیل ساده ای مانند مالیده شدن لباس به پوستتان داشته باشد.

منبع: stylecraze

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.