ماسک صورت برای جوش سر سیاه

ماسک صورت برای جوش سر سیاه

جوش زدن در دوران نوجوانی امری عادی است، اما در بزرگسالی می تواند بسیار آزار دهنده باشد و موجب کاهش اعتماد به نفس شود. تمام جوش ها باعث ناراحتی ما می شوند، اما جوش های سرسیاه بسیار ناراحت کننده تر هستند، زیرا تا زمانی که برای از بین بردن آن ها اقدامی نکنید هرگز از بین نمی روند. پیش از رفتن به سراغ طرز تهیه انواع ماسک صورت برای جوش سر سیاه، بهتر است در مورد چگونگی تشکیل این جوش ها اطلاعاتی را به دست آوریم و بدانیم که تفاوت آن ها با جوش های دیگر چیست. با گومگ همراه باشید.

ماسک صورت برای جوش سر سیاه

جوش سر سیاه چیست؟

برخلاف جوش های سر سفید، جوش های سر سیاه به دلیل مسدود شدن فولیکول های مو در پوست ایجاد می شوند. هر فولیکول حاوی یک مو و یک غده چربی است که برای لطافت پوست پوست شما چربی تولید می کند. سلول های مرده پوست به همراه چربی ها در دهانه فولیکول پوست جمع می شوند و باعث ایجاد برجستگی هایی می شوند.

در صورت بسته ماندن پوست روی این برجستگی ها، به آن ها جوش سر سفید گفته می شود. اما در صورتی که پوست روی آن ها باز شود و در اثر قرار گرفتن در معرض هوا سیاه شود، به آن ها جوش سر سیاه گفته می شود.

جوش های سرسیاه اغلب در جاهایی از صورت ایجاد می شوند که در آن بخش ها چربی می تواند منافذ پوست را مسدود کند. به عنوان مثال بخش هایی که دارای چین خوردگی هستند، اطراف لب ها و بینی از جاهایی هستند که معمولا جوش های سر سیاه در آن ها تشکیل می شوند.

ماسک صورت برای جوش سر سیاه

انواع ماسک صورت برای جوش سر سیاه

ماسک دارچین و عسل

ماسک صورت برای جوش سر سیاه

دارچین و عسل دارای خاصیت ضد باکتری هستند که برای درمان آکنه و جوش های سیاه مفید می باشند. همچنین خاصیت منقبض کنندگی دارچین به کوچک شدن منافذ پوست کمک می کند و پوست شما را شفاف و صاف نشان می دهد.

۱ قاشق غذاخوری پودر دارچین ۳ قاشق غذاخوری عسل را در یک کاسه ریخته و مخلوط کنید تا خمیری غلیظ ایجاد شود. خمی به دست آمده را بر روی جاهایی که جوش سر سیاه دارند بمالید. بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس صورتتان را با آب گرم بشویید. از این ماسک به مدت دو هفته و یک روز در میان استفاده کنید تا شاهد معجزه آن باشید.

ماسک نعنا، لیمو و ژلاتین

ماسک صورت برای جوش سر سیاه

لیمو نوعی منقبض کننده طبیعی است که پوست شما را روشن و خوش رنگ می کند. همچنین خواص ضد باکتریایی نعناع به تسکین پوست و از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند. ژلاتین نیز حاوی کلاژن می باشد و باعث بهتر قرار گرفتن ماسک بر روی صورت می شود.

چند عدد برگ نعناع، ۱ قاشق غذاخوری پودر ژلاتین و ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو تهیه کنید. برگ های نعناع را در کمی آب بجوشانید یا در مخلوط کن قرار داده و کاملا له کنید. یک سوم فنجان آب را در یک کاسه ریخته به مدت ۱۵ ثانیه در مایکروویو قرار دهید تا گرم شود و سپس پورد ژلاتین را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید.

تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و بر روی نقاطی از صورت که دارای جوش سر سیاه هستند بمالید. صبر کنید تا ماسک کاملا خشک شود و سپس آن را به آرامی و با دقت از روی پوستتان بردارید. این کار را هفته ای یک بار انجام دهید.

ماسک چای سبز، خیار و ژلاتین

ماسک صورت برای جوش سر سیاه

ژلاتین خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و می تواند ماده ای بی نظیر برای تهیه ماسک های لایه بردار باشد. همچنین خیار نوعی خنک کننده طبیعی است که پوست شما را جوان کرده و به آبرسانی آن کمک می کند. چای سبز نیز دارای اثرات آنتی اکسیدانی است که باعث کاهش قرمزی و التهاب پوست می شود.

۱ قاشق غذاخوری پودر ژلاتین، ۲ قاشق غذاخوری چای سبز و ۲ قاشق غذاخوری آب خیار تهیه کنید. یک سوم فنجان آب را در یک کاسه شیشه ای ریخته و به مدت ۱۵ ثانیه در مایکروویو گرم کنید. چای سبز و آب خیار را به ژلاتین اضافه کرده و مخلوط کنید. سپس آن را بر روی صورت خود بمالید و ۲۰ دقیقه منتظر بمانید. در نهایت، آن را از روی پوست خود بردارید و صورتتان را بشویید. این کار را هفته ای یک بار انجام دهید.

ماسک صورت جوش شیرین و عسل برای جوش سر سیاه

ماسک صورت برای جوش سر سیاه

جوش شیرین نوعی لایه بردار قدرتمند است که سلول های مرده پوست را از بین می برد و pH پوست شما را خنثی می کند. همچنین عسل باعث روشن شدن پوست شما شده و به آن طراوت می بخشد.

۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین و ۲ قاشق غذاخوری عسل تهیه کنید. آن ها را در یک کاسه ریخته و مخلوط کنید و سپس به صورت خود بمالید. بگذارید حداکثر ۱۵ دقیقه بماند. دقت داشته باشید که جوش شیرین ماده ای خشن است و نباید بیش از این مدت بر روی پوستتان بماند. در نهایت، صورت خود را با آب خنک بشویید. حداقل یک بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

ماسک صورت برای جوش سر سیاه با خاک رس

ماسک صورت برای جوش سر سیاه

خاک رس منافذ پوست و جوش های سرسیاه شما را از بین می برد. همچنین این ماده می تواند به بهبود زخم های ناشی از آکنه کمک کند و قرمزی و التهاب را از بین ببرد.

۳ قاشق غذاخوری گل خاک رس و مقداری روغن اسطوخودوس (اختیاری) تهیه کنید. مواد را در یک کاسه مخلوط کنید تا به شکل خمیری با غلظت بالا درآید و از روی پوستتان ریزش نکند. آن را به صورت خود بمالید و بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که خشک شود باقی بماند. سپس یک پارچه نخی را در آب خیس کنید و ماسک را به کمک آن بردارید و در نهایت، صورت خود را با آب سرد بشویید. این کار را هفته ای یک بار انجام دهید. همچنین بخوانید: آموزش کامل طرز تهیه ماسک خاک رس برای صورت

ماسک بلغور جو دوسر، ماست و لیمو

ماسک صورت برای جوش سر سیاه

بلغور جو دوسر به لایه برداری پوست کمک می کند و با سایشی ملایم باعث از بین رفتن جوش های سرسیاه می شود. همچنین ماست حاوی لاکتیک اسید است که نوعی پاک کننده پوست می باشد. آب لیمو نیز باعث درخشش و صافی پوست می شود.

۲ قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر، ۱ قاشق غذاخوری ماست و ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو تهیه کنید. بلغور جو دوسر را چند دقیقه در ماست خیس کنید تا نرم شود، سپس آب لیمو را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا خیمری یک دست ایجاد شود. ماسک را به صورت خود بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس صورتتان را با آب سرد بشویید. دو بار در هفته از این ماسک صورت برای جوش سر سیاه استفاده کنید.

ماسک صورت چای سبز و آلوئه ورا برای جوش سر سیاه

ماسک صورت برای جوش سر سیاه

۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و یک چهارم فنجان چای سبز تهیه کنید. چای سبز را دم کرده و اجازه دهید تا خنک شود. سپس ژل آلوئه ورا را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید تا خمیری یک دست ایجاد شود. ماسک به دست آمده را با پد پنبه ای به صورت بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس صورتتان را با آب سرد بشویید. هفته ای ۱-۲ بار از این ماسک استفاده کنید.

ماسک صورت آب پرتقال و ژلاتین برای جوش سر سیاه

ماسک صورت برای جوش سر سیاه

آب پرتقال پر سرشار از ویتامین C است که خواص بسیار زیادی برای پوست داشته و غنی از آنتی اکسیدان ها است. همچنین اسید سیتریک موجود در آب پرتقال باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست شده و لایه بالایی پوست شما را پاکسازی می کند.

یک سوم فنجان آب پرتقال تازه یا تفاله آن و ۱ قاشق غذاخوری پودر ژلاتین تهیه کنید. یک سوم فنجان آب را به مدت ۱۵ ثانیه در مایکروویو گرم کرده و به آن پودر ژلاتین و سپس آب پرتقال اضافه کنید. آن ها را مخلوط کرده و روی صورت خود بمالید. اجازه دهید ماسک حدود ۱۵ دقیقه روی پوستتان بماند تا کاملا خشک شود و سپس آن را به آرامی از روی صورتتان جدا کنید. در نهایت، صورت خود را با آب سرد بشویید. این کار را ۱-۲ بار در هفته انجام دهید.

ماسک ژلاتین و شیر

ماسک صورت برای جوش سر سیاه

به مقدار مساوی پودر ژلاتین و شیر (از هرکدام یک قاشق غذاخوری) را در یک ظرف ریخته و با هم مخلوط کنید تا کاملا ترکیب شوند. ترکیب به دست آمده را به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه در مایکروویو قرار دهید و سپس اجازه دهید کمی خنک شود. برای بررسی خنکی مقداری از آن را روی پوست دست خود امتحان کنید و اگر دمای مناسبی داشت، آن را به پوست صورت خود بمالید. اجازه دهید حداقل ۱۰ دقیقه باقی بماند تا خشک شود. سپس صورت خود را بشویید.

ماسک سفیده تخم مرغ و آب لیمو

ماسک صورت برای جوش سر سیاه

یک عدد سفیده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو در یک کاسه ریخته و مخلوط کنید. سپس آن را روی جاهایی که دارای جوش های سر سیاه می باشد، بمالید. اجازه دهید مدتی باقی بماند تا خشک شود و در نهایت آن را از روی پوست خود بردارید. درباره خواص سفیده تخم مرغ بیشتر بخوانید: ۱۰ خاصیت بی نظیر سفیده تخم مرغ برای پوست و مو

ماسک عسل و شیر

ماسک صورت برای جوش سر سیاه

یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری شیر را با هم مخلوط کرده و بر روی جوش های سر سیاه خود بمالید. بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند تا خشک شود و سپس به آرامی آن را از روی پوستتان جدا کنید.

منابع: treehugger و cookist

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.