خواص کیوی برای سلامت کلی بدن

خواص کیوی برای سلامت کلی بدن

کیوی یک میوه پرطرفدار و خوشمزه است که سرشار از مواد مغذی می باشد. خواص کیوی بی شمار است و می تواند نقش مهمی در حفظ سلامت بدن به عهده داشته باشد. این میوه خوشمزه سرشار از ویتامین ث و فیبر است و می تواند به بیماران در تنظیم فشار خون و نیز مبارزه با سرطان کمک کند. در اینجا می خواهیم شما را با فواید استفاده از این میوه آشنا سازیم.

۱. خواص کیوی برای درمان مشکلات تنفسی

برخی از تحقیقات علمی مختلف نشان داده اند که استفاده از کیوی می تواند در معالجه مشکلات و بیماری های تنفسی مختلف نقش داشته باشد. مطالعات ثابت کرده است که استفاده از کیوی برای بیمارانی که دارای حملات آسم، تنگی نفس و حتی سرفه مزمن می باشند، مفید است و می تواند به درمان این بیماری ها کمک کند.

۲. خواص کیوی برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی


یکی از اصلی ترین فواید مصرف کیوی این است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد. این میوه به جلوگیری از لخته شدن خون در بدن کمک می کند و باعث کاهش فشار خون می شود و از این رو به افراد توصیه می شود برای کاهش ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی کیوی مصرف کنند.

۳. خواص کیوی برای کاهش استرس

خوردن کیوی می تواند به کاهش استرس کمک کند. کیوی باعث افزایش سطح سروتونین می شود و این موضوع باعث بهبود خلق و خو و کاهش استرس می شود.

۴. خواص کیوی در مبارزه با پیری و چین و چروک پوست

کیوی حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که برای مبارزه با رادیکال های آزاد مفید هستند و این امر باعث تسریع در کاهش چین و چروک و علائم پیری می شود. این بدان معنی است که خوردن کیوی به طور مداوم باعث جلوگیری از ایجاد چین و چروک های پوست می شود و شما را جوان تر نگه می دارد.

خواص کیوی برای سلامت کلی بدن

۵. باعث دفع سموم بدن می شود

مصرف میوه کیوی به کلیه ها کمک می کند که مواد زائد بیشتری را دفع کنند و در نتیجه بدن از سموم پاک می شود. این امر در سلامت کلی بدن و همچنین سلامت پوست تاثیر می گذارد و بدین ترتیب انرژی شما را افزایش می دهد و جوانی و طراوت پوست صورت را بیشتر می کند.

۶. روند بهبودی را تسریع می کند

یکی از ارزش های غذایی کیوی این است که حاوی مقدار قابل توجهی پتاسیم است. پتاسیم به ترمیم بافت های آسیب دیده بدن کمک می کند. بنابراین سبب تسریع در بهبود و درمان زخم های بدن می شود و همچنین باعث افزایش سلامت پوست و طراوت آن می گردد.

۷. رشد مو را تقویت می کند

این میوه سرشار از ویتامین E است که برای سلامتی و رشد مو ضروری است. مصرف روزانه ۱ عدد کیوی باعث دریافت مقادیر لازم این ویتامین برای افزایش رشد مو می باشد. مصرف کیوی همچنین باعث کاهش ریزش مو و افزایش درخشش موها نیز می شود.

۸. کیوی باعث بهبود کیفیت خواب می گردد

اگر در خواب مشکل دارید، آنتی اکسیدان و سروتونین موجود در کیوی می تواند در درمان اختلالات خواب به شما کمک کند، بنابراین توصیه می شود قبل از خواب دو عدد کیوی بخورید تا خواب آرامی داشته باشید.

۹. فشار خون را تنظیم می کند

مطالعات نشان داده است که بیماران مبتلا به فشار خون بالا با مصرف میوه کیوی توانسته اند فشار خون خود را در سطح نرمال و ثابتی نگه دارند و افزایش فشار خون در آن ها کمتر اتفاق افتاده است.

۱۰. به کاهش وزن کمک می کند

کیوی از معدود میوه هایی است که قند کمی دارد و یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش وزن و کاهش چربی به حساب می آید. این در حالی است که کیوی می تواند مواد مغذی که بدن در طول رژیم به آن نیاز دارد را تامین نماید. توصیه می کنیم برنامه بدنسازی های زیر را برای کاهش وزن و لاغری از دست ندهید:

سایر خواص کیوی عبارتند از:

  • یکی از بهترین میوه ها برای بیماران دیابتی می باشد.
  • از چشم محافظت می کند و بینایی را تقویت می نماید.
  • از یبوست جلوگیری می کند.
  • برای مبارزه با آکنه، لکه و جوش های پوستی مفید است.
  • به هضم غذا کمک می کند و برای بیمارن مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر مفید می باشد.
  • به بهبود عملکرد سیستم عصبی کمک می کند.
  • سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

طرز تهیه آب کیوی

یکی از پیشنهادهای ما برای استفاده و بهرمندی از خواص این میوه استفاده از آب کیوی می باشد. به منظور تهیه آب کیوی می توانید به روش زیر عمل کنید:

  • کیوی را کاملا بشویید و پوست آن را جدا کنید.
  • کیوی را در مخلوط کن قرار دهید و در صورت تمایل مقداری عسل و کمی آب به آن اضافه کنید تا عمل مخلوط شدن به راحتی انجام گیرد.
  • در هنگام سرو می تواند مقداری یخ به آن اضافه کنید.
نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.