بررسی سه دستگاه تصویری و صوتی پر کاربرد

بررسی سه دستگاه تصویری و صوتی پر کاربرد

امروزه دستگاه های صوتی و تصویری با مدل ‌ها و قابلیت‌ های متنوع تولید و به بازار عرضه می شوند. این تنوع بی نظیر موجب گشته تا دست خریداران در انتخاب این دستگاه ها باز باشد. یکی از نکاتی که در هنگام انتخاب تلویزیون باید به آن توجه کرد، برند و کیفیت آن است. از برندهای به نام و قدیمی بازار تلویزیون که اکنون نیز در صدر جدول بهترین تلویزیون ‌های موجود در بازار قرار دارد، برند سونی است. در ادامه می‌خواهیم به بررسی تلویزیون سونی و ساندبار و سیستم پخش کننده خانگی بپردازیم.

تلویزیون سونی

تلویزیون سونی به عنوان یکی از برند‌های قدیمی و با سابقه در بازار محصولات دیجیتال به شمار می آید. محصولات این برند با توجه به کیفیت بسیار بالا و مزیت‌ هایی که دارند، مورد استقبال بسیاری از مردم قرار می‌ گیرند. از ویژگی ‌های مهم و قابل توجه این برند می ‌توان به کیفیت فوق العاده و بسیار بالای تصویر و قطعات درجه یک و با کیفیت تلویزیون هایش اشاره کرد. کمپانی سونی هر ساله تلویزیون های خود را با ظاهری شیک و امکانات و کارایی خوب همچنین اینچ های متفاوت وارد بازار می کند و در اختیار کاربران قرار می دهد. کیفیت تصویر در بین سایر ویژگی ‌های تلویزیون سونی برای کسانی که قصد خرید تلویزیون سونی را دارند، بسیار حائز اهمیت است. از این رو شرکت سونی صفحه نمایش LED و OLED را برای تلویزیون های خود در نظر گرفته است ، که تصاویر را دقیق و واضح به نمایش می گذارد و با توجه به ویژگی هایی که دارد رنگ های درخشان تری را به نمایش می گذارد. 

تلویزیون های سونی در اندازه های 32 تا 85 اینچ طراحی شده اند ، که برای هر محیطی مناسب است ، از اینچ های کوچک می توان برای محیط کار و اتاق خواب و کوچکترین و بزرگترین تلویزیون سونی که بزرگترین برای هال و اتاق پذیرایی و… مناسب هستند. برند سونی تلویزیون های خود را با ظاهری زیبا در رنگ مشکی طراحی و روانه بازار می کند. میزان قاب تلویزیون های سونی در چهار دسته قاب زیاد ، قاب کم ، قاب خیلی کم ، بدون قاب قرار می گیرند  و میزان ضخامت تلویزیون ها به ضخیم، متوسط، باریک و فوق باریک تقسیم می شوند.

پنل IPS و AV و OLED در تلویزیون سونی

یکی از ویژگی های مهم در هر تلویزیون پنل ها هستند . شرکت سونی در نمایشگر خود از پنل های IPS و AV و OLED  استفاده می کند. پنل IPS که از کیفیت بسیار بالایی برخور دار است و مقاومت در برابر ضربه نیز دارد و بیشتر برای محیط های روشن مناسب است همچنین پنل AV کنتراست بالایی ایجاد می کند و برای محیط هایی تاریک و کم نور به صرفه تر است و کریستال مایع در این پنل به صورت عمودی طراحی شده است که در IPS به صورت عمودی است. پنل OLED در واقع مخفف کامه Organic Light Emitting Diode است ، که می تواند رنگ سیاه عمیق و سفید بسیار روشن را بر اساس هر پیکسل به نمایش درآورد.

کیفیت تصویر 4K  تلویزیون سونی

تلویزیون‌ های 4K را با نام Ultra HD یا UHD نیز می‌شناسند. فناوری 4K برای وضوح و کیفیت تصاویر، نوعی فناوری نوظهور است و رزولوشنی برابر با 3840 در 2160 پیکسل و به طور کلی 8 میلیون پیکسل دارد. بنابراین وضوح و شفافیت تصویر 4K در حدود 4 برابر بهتر از تصاویر Full HD است. این وضوح بیشتر، رنگ و عمق بیشتری به تصاویر می ‌بخشد و تصاویر را بسیار زنده و شاداب می ‌سازد. توجه کنید که بهتر است این تصاویر را در تلویزیون‌ هایی با حداقل ابعاد 65 اینچ یا بزرگتر از آن مشاهده کرد. در این میان توجه به این نکته حائز اهمیت است که اگر تلویزیون‌ های LED سونی که از سری مدل ‌های قدیمی‌ تری باشند، دارای کیفیت تصویر Full HD و مدل‌ های جدیدتر دارای کیفیت تصویر 4K هستند.

بررسی سه دستگاه تصویری و صوتی پر کاربرد

ویژگی ‌های تلویزیون LED سونی

  • دارای قطر کم
  • مناسب برای تماشا در روز و فضاهای پر نور
  • تنوع بسیار زیاد در امکانات، سایز و همچنین قیمت
  • ارزان ‌تر از تلویزیون‌ های OLED و QLED سونی
  • عمیق نبودن رنگ مشکی به دلیل نور پس زمینه (کنتراست پایین)
  • زوایای دید محدود

ویژگی ‌های تلویزیون OLED سونی

  • ارائه تصویر بهتر به دلیل استفاده از میلیون‌ ها پیکسل روشنایی
  • نمایش رنگ سیاه با غلظت بالا و به صورت کاملا طبیعی
  • کیفیت بسیار بالای تصویر
  • نمایش بسیار زنده و طبیعی رنگ ‌ها
  • عدم تغییر کیفیت تصویر از زوایای مختلف

ویژگی‌ های تلویزیون QLED سونی

  • سطح روشنایی بالاتر
  • پشتیبانی از محدوده‌ گسترده ‌ای از رنگ ‌ها
  • کیفیت تصویر فوق ‌العاده بالا
  • کنتراست کمتر نسبت به  OLEDها

ساندبار

ساندبارها سیستم های صوتی جدید هستند. ساندبار یک نوع بلندگو یا اسپیکر به شکل باریک و کشیده است که با در کنار هم قرارگیری چند بلندگو مجزا ساخته می‌ شود. معمولا ساندبارها کم عرض و مستطیل شکل هستند. ساندبار مانند سینمای خانگی ، یک سیستم صوتی است که برای شما این امکان را فراهم می کند به هنگام تماشای تلویزیون صدای با کیفیتی داشته باشید. این سیستم‌ های صوتی طوری طراحی شده ‌اند تا به راحتی در زیر یا بالای تلویزیون شما نصب شوند و با هزینه کمتر نسبت به سایر سیستم‌ های صوتی، صدایی فوق‌ العاده طبیعی را به شما هدیه دهند.

بررسی سه دستگاه تصویری و صوتی پر کاربرد

انتخاب بهترین ساندبار

اگر می خواهید صدای تلویزیون خود را تقویت کنید، یک ساندبار با 2.1 کانال که دو کانال جلو و یک ساب ووفر جداگانه دارد، می تواند کافی باشد. اگر صدای فراگیر واقعی می‌خواهید، یک ساندبار با ساب ووفر و بلندگوهای عقب که ترجیحاً بی‌سیم است، برای صدای چند کاناله تهیه نمایید. اگر از ساندبار فقط برای گوش دادن به تلویزیون استفاده می کنید، می توانید مدل ارزان قیمت تری را انتخاب کنید که کیفیت صدای مناسبی دارد. این یک گام بالاتر از صدای داخلی هر تلویزیون خواهد بود. اما اگر می خواهید از ساندبار برای موسیقی و همچنین تلویزیون استفاده کنید، مدلی با کیفیت صدای عالی را انتخاب کنید. در هنگام خرید ساندبارها به تعداد کانال، ورودی HDMI، بلوتوث، وای ‌فای، ریموت، صفحه ‌نمایش ، کنترل صدای هوشمند ، قابلیت جداسازی تجهیزات و پشتیبانی از فرمت‌ های رایج صوتی توجه لازم کنید.

نقاط قوت ساندبار چیست؟

  • ابعاد کوچک و جمع و جور
  • ظاهر شیک و زیبا
  • عدم نیاز به کابل کشی 
  • تنوع مدل ها و قیمت
  • تنوع در راه های ارتباطی

با تفاسیر بالا اولین سوالی که در مورد تفاوت ‌های سینما خانگی و ساندبار مطرح می ‌شود این است که سینمای خانگی بخریم یا ساندبار؟ همان طور که در بالا گفتیم در این مورد بهتر است به این نکته توجه کنید که آیا دستگاهی می‌ خواهید که فقط پخش صدا را انجام دهد و یا اینکه می ‌خواهید امکان اجرای CD یا DVD را نیز داشته باشد. اگر دستگاه ساندبار و یا برخی از سیستم‌ های صوتی را انتخاب کنید، دستگاه امکان پخش دیسک را ندارد. سیستم پخش کننده خانگی امکان اجرای دیسک را دارد و معمولا قابلیت های یک ساندبار را نیز دارا است. دومین نکته تعداد باندهای دستگاه است و اگر می‌ خواهید باندها را اطراف منزل قرار دهید بهتر است سینمای خانگی را برای منزل خود تهیه کنید.

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.