10 مزیت رابطه جنسی سالم که احتمالا نمی دانید

10 مزیت رابطه جنسی سالم که احتمالا نمی دانید

داشتن رابطه جنسی سالم مزایای زیادی برای سلامت جسم و روان به همراه دارد و علاوه بر ایجاد احساس خوب، می تواند سلامت کلی فرد را نیز تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه می خواهیم 10 مورد از نکات مثبت این مسئله را که توسط علم به اثبات رسیده اند، با شما در میان بگذاریم.

۱. رابطه جنسی سالم می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند

دکتر فولبرایت معتقد است افرادی که رابطه جنسی فعالی دارند کمتر از سایرین به بیماری مبتلا می شوند. این جمله نشان می دهد که رابطه جنسی می تواند سیستم ایمنی را تقویت کرده و بدن را در برابر میکروب ها، ویروس ها و سایر مهاجمان مقاوم سازد.

محققان دانشگاه ویلکس در پنسیلوانیا دریافتند؛ سطح آنتی بادی خاصی در افرادی که به طور متوسط یک الی دو بار در هفته رابطه جنسی دارند در مقایسه با سایر افراد بیشتر است. البته فراموش نکنید که برای افزایش عملکرد سیستم ایمنی خود لازم است علاوه بر داشتن رابطه جنسی نکات زیر را نیز در نظر داشته باشید و به آن ها توجه کنید:

  • به رژیم غذایی خود توجه کنید و از یک برنامه غذایی سالم و متعادل پیروی کنید.
  • فعال باشید و به انجام تمرینات ورزشی بپردازید.
  • به اندازه کافی بخوابید و استراحت کنید.
  • به نوبت های واکسیناسیون خود توجه داشته باشید.
  • رابطه جنسی محافظت شده را فراموش نکنید.
10 مزیت رابطه جنسی سالم که احتمالا نمی دانید

۲. رابطه جنسی سالم می تواند میل جنسی شما را تقویت نماید

دکتر لورن استریچر در این رابطه می گوید: “داشتن رابطه جنسی می تواند باعث زندگی شادتر و پر جنب و جوش تری شود و میل جنسی شما را بهبود بخشد.”

علاوه بر این ادعا، یک متخصص زنان در دانشگاه شیکاگو در این رابطه چنین می گوید: “داشتن رابطه جنسی به دلیل افزایش جریان خون و افزایش خاصیت ارتجاعی واژن می تواند میل و هوس را در زنان افزایش داده و به بهتر شدن رابطه زناشویی کمک کند.”

۳. بی اختیاری ادرار در زنان را بهبود می بخشد

چیزی در حدود 30% از زنان در نقاط مختلف جهان از بی اختیاری ادرار رنج می برند. رابطه زاناشویی می تواند یک تمرین مناسب برای تقویت عضلات لگن باشد و به رفع این مشکل کمک نماید. در هنگام ارگاسم، عضلات لگن انقباض می یابند و این عمل سبب تقویت عضلات می شود.

۴. رابطه جنسی سالم فشار خون را پایین می آورد

دکتر جوزف جی پینزون در این مورد می گوید: تحقیقات انجام شده نشان می دهند که بین رابطه زناشویی و کاهش فشار خون ارتباط وجود دارد و بنا به نتایج آزمایشات، رابطه جنسی می تواند به کاهش فشار خون سیستولیک کمک نماید.

10 مزیت رابطه جنسی سالم که احتمالا نمی دانید

۵. عمل زناشویی یک ورزش به حساب می آید

درست است که این عمل نمی تواند جایگزین استفاده از تردمیل باشد، اما می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. طی رابطه زناشویی در هر دقیقه حدود 5 کالری سوزانده می شود و از آن جا که ضربان قلب افزایش یافته و بسیاری از ماهیچه های بدن درگیر می باشند، در نتیجه می توان گفت که رابطه جنسی به اندازه ورزش کردن برای بدن مفید است.

۶. خطر حملات قلبی را کاهش می دهد

زندگی زناشویی سالم و فعال می تواند برای حفظ سلامت قلب شما مفید باشد. رابطه جنسی سالم علاوه بر افزایش ضربان  قلب باعث حفظ تعادل سطح هورمون های استروژن و تستوسترن نیز می شود. دکتر پینزون علاوه بر این ها معتقد است که کاهش مشکلات قلبی می تواند به کاهش احتمال پوکی استخوان نیز منجر شود.

یک مطالعه بر روی مردان نشان داده است که رابطه جنسی بیشتر (حداقل 2 بار در هفته) در آنان احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را به نصف کاهش می دهد.

۷. رابطه جنسی سالم درد را کاهش می دهد

ارگاسم می تواند شبیه به آسپیرین عمل نماید و باعث کاهش درد شود. محققان معتقدند که رسیدن به مرحله ارگاسم باعث آزاد شدن هورمون هایی می شود که باعث مهار درد شده و به افزایش آستانه درد در افراد کمک می کند. جالب است بدانید که تحریکات بدون رسیدن به ارگاسم نیز می تواند اثری مشابه داشته باشد و به بهبود درد های مزمن در کمر و پا کمک نماید. بسیاری از زنان می گویند که تحریکات جنسی می تواند درد و گرفتگی قاعدگی، درد مفصل و سردرد را در آن ها کاهش دهد.

10 مزیت رابطه جنسی سالم که احتمالا نمی دانید

۸. رابطه جنسی سالم احتمال ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد

یک مطالعه که در انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است بیان می کند: مردانی که حداقل 21 بار در ماه رابطه زناشویی دارند کمتر از سایرین در معرض ابتلا به سرطان پروستات قرار می گیرند. البته در این مطالعه مشخص نشده است که آیا رابطه جنسی به تنهایی باعث کاهش این آمار شده است یا دلایل دیگری نیز وجود داشته، اما آنچه در این میان به اثبات رسیده این است که رابطه جنسی به طور کلی می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

۹. به بهبود خواب کمک می کند

رسیدن به اوج لذت جنسی باعث آزاد شدن هورمون پرولاکتین می شود. این هورمون که توسط هیپوفیز ترشح می شود، مسئول افزایش احساس آرامش و خواب آلودگی می شود و می تواند کیفیت خواب در شما را بالاتر ببرد.

10 مزیت رابطه جنسی سالم که احتمالا نمی دانید

۱۰. استرس را کاهش می دهد

نزدیک بودن به همسر می تواند استرس و اضطراب را تسکین دهد. داشتن یک رابطه عاطفی بین زوج ها باعث آزاد شدن هورمون های طبیعی در بدن شده و می تواند باعث افزایش عزت نفس و شادی در میان آن ها گردد. علاوه بر این ها می تواند آرامش زندگی افراد را احیا نماید.

منبع: webmd

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.