روتین پوستی پوست چرب

بهترین روتین پوستی پوست چرب

آیا شما هم از چربی های اضافه، جوش ها، آکنه ها و لکه های پوستی خسته شده اید و زیبایی طبیعی پوست شما را تحت الشعاع قرار داده اند؟ رعایت روتین پوستی پوست چرب می تواند مشکلات شما را از بین ببرد. در این مطلب از گومگ، روتین پوستی مخصوص پوست های چرب را به شما معرفی می کنیم که در صبح ها و شب ها بتوانید از پوست خود مراقبت کنید.

آنچه در ادامه می خوانید:

روتین پوستی پوست چرب

بهترین روتین پوستی پوست چرب کدام است؟


سبوم ترشح شده توسط غدد چربی همانند یک مرطوب کننده طبیعی بر روی پوست شما عمل می کند. رطوبت پوست را حفظ می کند، از پوست شما در برابر آسیب های خارجی محافظت می کند و از عفونت جلوگیری می کند. اما در کنار این فواید، چربی بیش از حد می تواند باعث مشکلات پوستی شود.

پوست چرب نیاز به روتین پوستی مناسبی دارد که بتوانید بدون برهم زدن تعادل چربی سطح پوست، آن را مرطوب نگه دارد. محصولات منقبض کننده، ضد باکتری و آبرسانی که منافذ پوست شما را مسدود نمی کنند بهترین انتخاب برای پوست های چرب هستند. در ادامه فهرستی از مواد طبیعی را به شما معرفی می کنیم که به رفع مشکلات پوستی شما کمک می کنند و یک روتین عالی برای پوست های چرب هستند.

روتین پوستی پوست چرب

روتین پوستی پوست چرب برای صبح ها


۱. چربی های سطح پوست را پاک کنید

روتین پوستی روزانه خود را با یک پاک کننده ملایم شروع کنید. برای پوست های چرب، پاک کننده هایی را انتخاب کنید که دارای اسیدهای میوه، عصاره چای یا قهوه یا عصاره مرکبات هستند. این مواد منافذ پوستی شما را تمیز می کنند، بقایای لوازم آرایشی را از بین می برند و اثرات ملایمی دارند.

اگر پوست چرب شما مستعد جوش و آکنه است، شستشوی صورت با پاک کننده های حاوی نیاسینامید نیز می تواند مفید باشد. با این حال، پاک کننده های گیاهی کف‌دار صورت که دارای مواد طبیعی کنترل‌کننده چربی هستند، می‌توانند بدون قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مضر، تعادل پوست را بازیابی کنند و گزینه های بهتری هستند.

در زمان تهیه پاک کننده پوست به ترکیبات آن دقت کنید و سعی کنید محصولاتی را تهیه کنید که مواد زیر در آن ها موجد باشد. البته وجود تمام این مواد در یک محصول ضروری نیست، بلکه یک یا چند مورد از آن ها کفایت می کند:

همچنین بخوانید:

بهترین روغن های طبیعی برای پاکسازی پوست
روتین پوستی پوست چرب

۲. پوست خود را لایه برداری کنید

۲ تا ۳ بار لایه برداری پوست چرب در هفته از تشکیل آکنه جلوگیری می کند. لایه برداری ملایم، تجمع چربی را از بین می برد و برای پوست های چرب که مستعد جوش های سرسیاه و سرسفید هستند مفید است. همچنین لایه برداری گیاهی برای بهبود گردش خون زیر جلدی، حذف سموم مضر و آرام کردن پوست مفید است.

مواد طبیعی زیر را در زمان تهیه لایه بردار به خاطر بسپارید و به دنبال محصولاتی باشید که این مواد در آن ها وجود داشته باشند:

بیشتر بخوانید:

آموزش لایه برداری پوست در خانه

۳. از تونر استفاده کنید

تونرها در کنترل چربی پوست بسیار عالی عمل می کنند. پوست چرب تمایل به ایجاد منافذ بزرگ دارد. برای سفت کردن و بستن این منافذ، حفظ تعادل pH پوست و حذف هر گونه مواد اضافی می توانید از یک تونر ملایم استفاده کنید. از تونرهای حاوی الکل دوری کنید زیرا ممکن است پوست شما را تحریک یا خشک کنند.

مواد طبیعی که باید در تونر خود به دنبال آن ها باشید عبارتند از:

همچنین بخوانید:

طرز تهیه ماسک آلوئه ورا و گلاب برای صورت
روتین پوستی پوست چرب

۴. ماساژ پوست با یخ

ماساژ یخ بر روی پوست های چرب بسیار سودمند است. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که چند تکه یخ را در یک پارچه نخی بپیچید و به آرامی روی صورت خود بمالید.

برای دریافت فواید بیشتر، می توانید تکه های یخ را با مواد طبیعی و تفاله میوه ها و سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی، انار، چای سبز، آلوئه ورا، خیار، آب انگور یا گلاب تهیه کنید. این کار را یک بار در روز قبل از استفاده از مرطوب کننده، به عنوان بخشی از روتین پوست پوست چرب خود، انجام دهید تا تفاوت را به خوبی ببینید.

فواید ماساژ پوست با یخ:

  • پوست چرب را تسکین داده و التهاب، پف چشم ها و تحریکات پوستی را کاهش می دهد. به پوست شما حالتی صاف، بدون چربی و شادابی می بخشد.
  • جریان خون زیر جلدی را کاهش می دهد و در نتیجه از ترشح بیش از حد سبوم جلوگیری می کند.
  • پوست شما را برای جذب بهتر لوازم آرایشی آماده می کند.
  • آسیب های پوستی ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید را کاهش می دهد و از ایجاد خطوط و چین و چروک جلوگیری می کند.

۵. پوست خود را با ماسک صورت سم زدایی کنید

معمولا صبح ها عجله داریم و باید به کارهایمان برسیم، بنابراین به سختی می توانید زمانی در حد نیم ساعت برای پوستمان اختصاص دهیم. از این رو توصیه می کنیم هنگام آماده کردن صبحانه، یک ماسک سریع ۱۰ دقیقه ای تهیه کنید.

ماسک های صورت نه تنها پوست شما را سم زدایی می کنند، بلکه به آن رطوبت و مواد مغذی می رسانند و از آن در برابر آسیب های خارجی مانند گرما، آفتاب، آلودگی و تغییرات آب و هوایی محافظت می کنند. ماسک های صورت ساخته شده از گیاهان طبیعی لایه خارجی پوست شما را تقویت می کنند، بنابراین پوست شما در تمام طول روز شاداب می ماند.

در ادامه چند ماسک صورت خانگی برای پوست های چرب را به شما معرفی خواهیم کرد:

ماسک زردچوبه، زعفران و شیر

کورکومین موجود در زردچوبه دارای خواص معجزه آسایی برای پوست است. افزودن زردچوبه به روتین پوستی پوست چرب، از ترشح بیش از حد چربی، عفونت، التهاب، لک و آکنه جلوگیری می کند. زعفران و شیر نیز پوست شما را سالم و درخشان نگه می دارند.

نحوه استفاده:

  • زعفران را به مدت یک ساعت در شیر خیس کنید.
  • زردچوبه را به آن ها اضافه کنید تا بافتی همانند خمیر تشکیل شود.
  • آن را روی پوست چرب خود بمالید و بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید.

ماسک پوست پرتقال، بادام و آلوئه ورا

پوست پرتقال دارای قابلیت کاهش چربی و شفاف کنندگی پوست است. بادام و آلوئه ورا نیز به مبارزه با آکنه و رنگدانه های پوست کمک می کنند. آلوئه ورا همچنین پوست چرب شما را مرطوب می کند.

نحوه استفاده:

  • ژل آلوئه ورا را به پوست پرتقال و پودر بادام اضافه کنید تا بافتی همانند خمیر به دست آید.
  • آن روی پوست خود بمالید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و سپس صورتتان را بشویید.

ماسک پاپایا و عسل

استفاده منظم از پاپایا روی پوست های چرب می تواند تغییرات سالمی در ظاهر فیزیکی پوست شما ایجاد کند. پاپایین موجود در پاپایا به شفافیت پوست و کنترل چربی اضافی کمک می کند. همچنین عسل نوعی مرطوب کننده است و از آکنه و عفونت جلوگیری می کند.

نحوه استفاده:

  • یک پاپایای رسیده را له کنید و به آن عسل اضافه کنید.
  • آن را روی پوستتان بمالید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند. سپس پوستتان را با آب ولرم بشویید.

ماسک پودر مورینگا، روغن چوب صندل و اسطوخودوس یا درخت چای

خواص خنک کنندگی شگفت انگیز روغن چوب صندل برای پوست های چرب مستعد آکنه بسیار مفید است. هم مورینگا و هم چوب صندل ترشح سبوم را تنظیم می کنند و رنگ پوست شما را بهبود می بخشند. هر دوی این روغن ها در باز کردن منافذ پوست، تسکین التهاب و مبارزه با آکنه بسیار موثر هستند.

نحوه استفاده:

  • روغن اسطوخودوس یا درخت چای را به ترکیبی از روغن چوب صندل و پودر مورینگا اضافه کنید.
  • آن را روی پوست خود بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه بشویید.

همچنین بخوانید:

ماسک حنا برای صورت و آموزش تهیه انواع آن
روتین پوستی پوست چرب

۶. از سرم پوست استفاده کنید

سرم های پوست از رازهای روتین پوستی کره‌ای ها می باشد. مواد فعال موجود در سرم ها به عمق پوست نفوذ می کنند و پوست شما را از درون ترمیم، آبرسانی و جوان می کنند.

موادی که در سرم های پوست باید به آن ها توجه کرد عبارتند از:

  • چای سبز
  • ویتامین C
  • عصاره مرکبات
  • اسید هیالورونیک

۷. ناحیه اطراف چشم خود را آبرسانی کنید

لازم نیست استفاده از کرم دور چشم خود را فقط به شب ها محدود کنید. اگر پوست اطراف چشم شما خشک است یا مستعد چین و چروک می باشد یا پف دارد، یک کرم دور چشم خوب تمام چیزی است که نیاز دارید. یک کرم آبرسان مناسب برای اطراف چشم ها انتخاب کنید و سعی کنید صبح ها از آن استفاده نمایید.

همچنین بخوانید:

طرز تهیه بهترین ماسک های آبرسان پوست صورت

۸. از مرطوب کننده استفاده کنید

البته که شما نمی خواهید پوستتان بیش از این چرب شود، اما حذف کرم مرطوب کننده فایده ای ندارد. مرطوب کننده ها یک لایه محافظ روی پوست شما تشکیل می دهند و جلوی از بین رفتن رطوبت سطح آن را می گیرند. همچنین به تقویت سد پوستی کمک می کند که از پوست شما در برابر آسیب های خارجی مختلف محافظت می کند. یک مرطوب کننده گیاهی و مبتنی بر آب انتخاب کنید تا پوست شما را خیلی چرب نشان ندهد.

بهترین مواد طبیعی در مرطوب کننده های پوست چرب عبارتند از:

  • آلوئه ورا
  • عسل
  • نعنای هندی
  • رزماری
  • روغن هسته انگور
  • خیار
  • نیلوفر آبی

بیشتر بخوانید:

حذف منگوله های پوستی با لاک ناخن؛ راهنمایی و خطرات احتمالی
روتین پوستی پوست چرب

۹. از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

پوست چرب به دلیل اضافه شدن لایه های چربی طبیعی نسبت به سایر انواع پوست در برابر آسیب های خورشید مقاوم تر است. با این حال، این بهانه ای برای حذف کرم ضد آفتاب به شما نمی دهد. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید می‌تواند غدد چربی شما را تحریک کند تا سبوم بیشتری تولید کنند و در نتیجه باعث ایجاد بیماری‌های پوستی مانند آکنه و درماتیت سبورئیک شوند.

اشعه ماوراء بنفش شدید باعث آسیب مستقیم سلول های DNA می شود که یکی از دلایل اصلی سرطان پوست است. کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 30 را انتخاب کنید که مخصوص پوست های چرب است. ضدآفتاب های ضدآب و مبتنی بر آب بهترین انتخاب برای استفاده در مراقبت از پوست برای پوست های چرب هستند.

همچنین بخوانید:

درمان آفتاب سوختگی در خانه با روش های ساده و طبیعی

۱۰. از کاغذ جذب کننده چربی پوست استفاده کنید

با یک کاغذ جذب کننده چربی پوست از شر چربی های روی صورت خود خلاص شوید. این کاغذها می توانند چربی اضافی تولید شده توسط غدد چربی شما را جذب کنند. برای داشتن پوستی باطراوت و بدون چربی، همیشه تعدادی از این کاغذها را همراه خود داشته باشید، به خصوص اگر برای ساعت های طولانی زیر نور خورشید قرار می گیرید.

روتین پوستی پوست چرب

روتین پوستی پوست چرب برای شب ها


در حالی که روتین پوستی پوست چرب برای صبح ها بر روی محافظت از پوست شما در برابر آسیب های خارجی تمرکز دارد، روتین پوستی شب ها بر روی جوان سازی و رفع خستگی پوست شما تمرکز می کند. یک روتین خوب مراقبت از پوست در شب به بهبود سرعت گردش سلولی، بازسازی سلولی، مرطوب‌سازی عمیق و درمان مشکلات پوستی کمک می‌کند. پیروی از روتین ذکر شده در زیر می تواند پیری پوست را کاهش دهد و پوست چرب شما را سالم و عاری از مشکلات پوستی نگه دارد.

۱. از پاک کننده مناسب استفاده کنید

قطعا شما با نحوه عملکرد و کاربرد پاک کننده ها آشنا هستید. از این رو، بهتر است در اینجا به مواد تشکیل دهنده این محصولات بپردازیم و به شما بگوییم که کدام مواد برای پوست های چرب عملکرد بهتری دارند:

سالیسیلیک اسید

سالیسیلیک اسید با لایه برداری از لایه فوقانی آسیب دیده پوست، سرعت گردش سلولی شما را افزایش می دهد. این فرآیند کمک می کند تا منافذ مسدود شده، ضایعات آکنه ها و چربی حبس شده در پوست را به سطح بیاورید. سرعت بخشیدن به سرعت گردش سلولی، روند بهبودی پوست را تسریع می کند و ظاهری نرم و صاف به آن می دهد. پاک کننده ای را انتخاب کنید که غلظت کمی داشته باشد، زیرا اسید سالیسیلیک زیاد می تواند پوست شما را خشک کند.

گلیکولیک اسید

گلیکولیک اسید نیز باعث لایه برداری پوست شما می شود، چربی اضافی را از بین می برد و از مسدود شدن منافذ پوست شما جلوگیری می کند. با این حال، در مقایسه با سالیسیلیک اسید ملایم‌تر است و برای قرار گرفتن در روتین پوستی افرادی که پوست چرب حساس دارند مناسب تر است.

نیاسینامید

نیاسینامید یا ویتامین B3 برای پوست های چرب که مشکل آکنه دارند توصیه می شود. نیاسینامید به دلیل خواص ضد التهابی آن اغلب در محصولات ضد آکنه استفاده می شود. از پاک کننده هایی استفاده کنید که درصد نیاسینامید کمی دارند، زیرا برخی از انواع پوست ممکن است به آن واکنش نشان دهند.

رتینول

پاک کننده های حاوی رتینول برای معکوس کردن آسیب های پوستی عالی هستند. آن ها از چین و چروک، آثار پیری، مسدود شدن منافذ و آکنه جلوگیری می کنند. استفاده منظم رتینول می تواند به سرعت باعث افزایش سلامت و ظاهر جوان پوست شود. با این حال، توصیه می کنیم از محصولاتی با درصد کم رتینول استفاده کنید تا به پوست خود فرصت دهید با محصول جدید سازگار شود.

مواد تشکیل دهنده طبیعی

اگر می خواهید از مواد شیمیایی مضر دوری کنید، پاک کننده های گیاهی همیشه یک انتخاب مطمئن و موثر هستند. آن ها فاقد عوارض جانبی هستند و به پوست شما کمک می کنند تا به تعادل طبیعی برسد. به دنبال عصاره مرکبات، عصاره چای، چوب صندل، چریش، آلوئه ورا و مواد طبیعی مشابه باشید که خاصیت پاک کنندگی دارند.

بیشتر بخوانید:

دستور تهیه بهترین پاک کننده های صورت با مواد طبیعی

۲. پوست خود را لایه برداری کنید

همانطور که در روتین پوستی پوست چرب برای صبح ها ذکر کردیم، بسته به قرار گرفتن در معرض آفتاب، آلودگی و لوازم آرایشی، هر ۲ تا ۳ روز یک بار پوستتان را لایه برداری کنید. از لایه برداری بیش از حد خودداری کنید، زیرا ممکن است پوست شما را خشک کند و غدد چربی را بیشتر تحریک کند تا سبوم بیشتری تولید کنند. لایه بردارها و اسکراب هایی را انتخاب کنید که حاوی مواد طبیعی هستند و اثرات ملایم ترین روی پوستتان دارند.

روتین پوستی پوست چرب

۳. از ماسک های ورقه ای استفاده کنید

روتین ها کره ای قبلا استفاده از ماسک های ورقه ای را برای آبرسانی شدید و ترمیم پوست رایج کرده است. از ماسک هایی استفاده کنید که حاوی مواد طبیعی مانند عصاره چای سبز، خیار، آلوئه ورا، نیلوفر آبی، زنجبیل، انواع توت ها و انار هستند. ماسک های حاوی هیالورونیک اسید نیز برای مرطوب کردن و جوانسازی پوست های چرب مفید هستند.

همچنین بخوانید:

فواید خامه برای پوست و طرز تهیه انواع ماسک با آن

۴. از کرم های دور چشم استفاده کنید

کرم های دور چشم جزء ضروری روتین پوستی شبانه هستند. پوست اطراف چشم شما در مقایسه با بقیه قسمت های صورت نازک و ظریف تر است. این باعث می‌شود که در معرض آسیب‌های ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آرایش بیش از حد چشم و سایر عوامل خارجی قرار گیرد. کرم های دور چشم به طور ویژه برای مبارزه با عوامل استرس زا و جلوگیری از خشکی یا پف کردن پوست اطراف چشم شما تهیه شده اند. یک کرم دور چشم تهیه شده با عصاره های طبیعی انتخاب کنید که متناسب با نیاز پوست شما باشد.

بیشتر بخوانید:

قرار دادن چای کیسه ای بر روی چشم ها چه مزایایی دارد؟

۵. از مرطوب کننده یا کرم شب استفاده کنید

دو بار مرطوب کردن پوست در روز حتی اگر پوستتان چرب است، ضروری می باشد. به گفته متخصصان پوست، غدد چربی شما در طول شب فعالیت کمتری دارند اما در این مدت رطوبت بیشتری از سطح پوستتان از دست می رود. به همین دلیل است که استفاده از مرطوب کننده قبل از خواب ضروری است. مرطوب کننده ها یک لایه محافظ روی پوست شما تشکیل می دهند و به حفظ رطوبت ضروری آن کمک می کنند که باعث می شود پوست شما در صبح شاداب به نظر برسد. یک مرطوب کننده گیاهی غیر آکنه زا، بر پایه ژل یا آب را انتخاب کنید که برای پوست چرب مناسب است تا از مسدود شدن منافذ شما جلوگیری کند.

همچنین می توانید کرم شب را انتخاب کنید که دارای قابلیت مرطوب کنندگی و ترمیم بهتری است. با این حال، قبل از انتخاب، مشخصات و مواد تشکیل دهنده آن را بررسی کنید. برخی از کرم های شب سنگین هستند و ممکن است منافذ شما را مسدود کنند.

بیشتر بخوانید:

۷ ماسک صورت خانگی با طرز تهیه آسان

۶. از ماسک های شبانه استفاده کنید

ماسک‌های شبانه برای پوست‌های چرب به دلیل داشتن ترکیبات سبک و بدون چربی، ماسک های مناسبی هستند. این ماسک ها از مواد فعالی تهیه شده اند که به سرعت در پوست شما نفوذ می کنند و در عین حال سدی را تشکیل می دهند که از کاهش رطوبت مورد نیاز پوست در طول شب جلوگیری می کنند. ماسک های شبانه مختلفی در بازار وجود دارد که هریک بر روی رفع مشکلات پوستی خاصی تمرکز دارند. اگر پوستتان چرب است، به دنبال کرمی باشید که به کنترل چربی اضافی و رفع آکنه کمک کند و آبرسانی شدید و ترمیم پوست را فراهم آورد.

روتین پوستی پوست چرب

نکاتی برای خلاص شدن از شر پوست چرب


کارهایی که باید انجام دهید:

  • خود را هیدراته نگه دارید. نوشیدن مایعات زیاد از خشک شدن پوست شما جلوگیری می کند که به نوبه خود غدد چربی شما را از تولید سبوم اضافی باز می دارد.
  • صورت خود را تمیز نگه دارید تا سطح چربی پوستتان کنترل شده و از ایجاد آکنه و عفونت جلوگیری کنید. پوستتان را دو بار در روز بشویید و از روتین پوستی پوست چرب پیروی کنید.
  • از محصولات گیاهی مراقبت از پوستی استفاده کنید که سبک و مخصوص پوست های چرب هستند.
  • از یک تونر خوب بدون الکل استفاده کنید.
  • از یک رژیم غذایی سالم که حاوی مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و مغذی است که محتوای آب بالایی دارند، پیروی کنید.
  • گیاهان و ادویه های ضد التهاب و ضد باکتری و تصفیه کننده خون مانند زردچوبه، هل، ریحان، زیره سبز، سیاهدانه، رزماری و آویشن را در وعده های غذایی خود بگنجانید.
  • سبک زندگی بدون استرس را دنبال کنید. برای بهبود گردش خون خود به طور منظم ورزش کنید یا یوگا انجام دهید. استرس می تواند بر تعادل هورمونی شما تاثیر بگذارد و منجر به افزایش غدد چربی شود.

کارهایی که نباید انجام دهید:

  • از مصرف مواد غذایی چرب، سرخ شده، فرآوری شده و شیرین که غدد چربی شما را تحریک می کنند، خودداری کنید. چنین موادی می توانند باعث عدم تعادل هورمونی شوند که یکی از دلایل اصلی تولید بیش از حد سبوم است.
  • از استفاده از محصولات مراقبت از پوست سنگین که حاوی موادی مانند روغن معدنی، ایزوپروپیل میریستات، الکل لانولین استیله و مواد مشابه هستند خودداری کنید. به این مواد کودوژنیک می گویند که می توانند پوست چرب شما را بیشتر مسدود کنند و منجر به ایجاد مشکلات پوستی مختلف شوند.
  • پوست چرب خود را بیش از حد تمیز یا بیش از حد لایه برداری نکنید. لایه برداری بیش از حد می تواند پوست شما را خشک کند و غدد چربی شما را وادار کند سبوم بیشتری تولید کنند تا مرطوب بماند.
  • اگر پوست چرب دارید از استفاده بیش از حد محصولات آرایشی خودداری کنید. در صورت لزوم، آرایش طبیعی سبک را انتخاب کنید.
  • ضد آفتاب را نادیده نگیرید. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید اغلب منجر به ترشح بیش از حد سبوم می شود.
  • فراموش نکنید که دو بار در روز با یک مرطوب کننده سبک، پوستتان را مرطوب کنید.
روتین پوستی پوست چرب

سوالات متداول درباره روتین پوستی پوست چرب


۱. پوست چرب را چند وقت یک بار باید بشوییم؟

توصیه می شود به عنوان بخشی از روتین پوستی صبح و شب برای پوست های چرب، صورت خود را دو بار در روز بشویید. با این حال، انجام این کار بستگی به سطح فعالیت روزانه شما دارد. به عنوان مثال، بعد از انجام ورزش و عرق کردن، پوست چرب را باید با یک شوینده ملایم یا فقط آب خنک و ساده شست تا از چرب شدن بیش از حد آن جلوگیری شود.

۲. کسی که پوست چرب دارد می تواند از مرطوب کننده استفاده کند؟

مرطوب کننده ها برای هر نوع پوستی ضروری هستند. یک مرطوب کننده را انتخاب کنید که بر پایه آب، سبک و دارای مواد طبیعی متناسب با پوست چرب شما باشد. مرطوب کننده ها پوست شما را هیدراته، محافظت و جوان می کنند. از این رو باید آن ها را به بخشی مهم از روتین مراقبت از پوست چرب خود تبدیل کنید.

۳. چگونه از چرب شدن صورتم در طول روز جلوگیری کنم؟

برای اینکه پوست خود را در طول روز بدون چربی نگه دارید، یک تونر بدون الکل را در روتین روزانه مراقبت از پوست خود قرار دهید. همچنین می توانید قبل یا بعد از استفاده از مرطوب کننده، پوستتان را با مقدار یخ ماساژ دهید. این کار پوست شما را آرام کرده و از ترشح بیش از حد چربی جلوگیری می کند. در طول روز از کاغذ جذب کننده چربی پوست استفاده کنید یا صورت خود را به سادگی با آب معمولی بشویید.

منبع: vedix

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.