آیا قرص زینک به تنظیم فشار خون کمک می کند؟

آیا قرص زینک به تنظیم فشار خون کمک می کند؟

قرص زینک یکی از محصولاتی است که استفاده از آن به حفظ سلامتی کمک می کند. زینک عنصر معدنی کمیابی است که فواید بسیار زیادی بر سلامتی دارد و کمبود آن خطر ابتلا به بیماری های مزمن را به میزان زیادی افزایش می دهد. پزشکان به این موضوع اشاره می کنند پیروی از رژیم غذایی سالم بهترین روش برای تامین زینک مورد نیاز بدن است. با وجود این، در صورتی که از رژیم غذایی سالم پیروی نمی کنید و یا بدنتان از کمبود این ماده معدنی رنج می برد، مصرف قرص زینک اهمیت زیادی دارد به همین علت خرید قرص زینک بسیار مهم می باشد و شما باید با اطلاعات کامل نسب به خرید قرص زینک اقدام به خرید این محصول نمایید.

آیا عدم تعادل زینک بر فشار خون اثر می گذارد؟

تحقیقات متعددی که در این زمینه صورت گرفته اند نشان می دهند که عدم تعادل زینک در بدن می تواند به طور مستقیم بر فشار خون اثر بگذارد. بر اساس مطالعه ای که در سال ٢٠٠٥ در مجله “Pediatric Research”  منتشر شد، عدم تعادل زینک در خون می تواند فشار خون فرد را افزایش دهد. در واقع،  به زبان دیگر باید بگوییم با توجه به این موضوع که فشار خون بر سیستم قبل و عروق اثر می گذارد، کمبود زينک در مراحل بعدی زندگی فرد خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد.

خرید مکمل زینک

انوع قرص زینک

قرص زینک با برندهای متفاوتی به بازار عرضه می‌شود و هر کدام از این برندها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. تنها نکته‌ای که در خرید این قرص باید به آن توجه داشته باشید این است که آن را باید از داروخانه‌ها تهیه کنید. زیرا تمامی محصولات و مکملهایی که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند، دارای مجوز رسمی از سازمان بهداشت و غذا و دارو هستند. برخی از برندهای معتبر برای تهیه این قرص به شرح زیرند:

  • قرص زینکوویت با ویتامین C هلث اید
  • قرص یونی زینک لیبرتی سوئیس
  • قرص کلمگزینک هلث اید
  • قرص کلسیم منیزیم و زینک آلفا ویتامینز

ممکن است که شما به دنبال بهترین قرص زینک برای خود باشید. اما بهتر است بدانید که «بهترین» با توجه به نیاز بدن شما مشخص می‌شود. قبل از مصرف، محتوی هر قرص را به خوبی مطالعه کنید، سپس با توجه به نیازهای بدن خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

آیا افزایش زینک به بدن آسیب می رساند؟

همانطور که متوجه شده اید کمبود زينك می تواند به سیستم قلبی عروقی فرد آسیب برساند. بهتر است بدانید زينك اضافی نیز می تواند فشار خون فرد را بالا ببرد. در تحقیقی که در سال ٢٠٠٤ منتشر شد، محققان متوجه اين مورد شدند که مصرف بیش از حد زينك بر فشار خون سیستولیک و فشار متوسط ​​شریانی تأثیر گذار است. 

در نتیجه، مصرف زیاد زينك در رژیم غذایی فرد می تواند با افزایش استرس اکسیداتیو در شریان ها و زمینه ساز ایجاد فشار خون بالا شود. محققان به این موضوع اشاره می کنند تمامی افراد باید با مصرف قرص زینک میزان زینک را در خون به تعادل برسانند و پس از آن مراقب سلامتی خود باشند.

خرید مکمل زینک

فواید دیگر قرص زینک بر سلامتی کدامند؟

همانطور که متوجه شده اید مصرف قرص زینک می تواند به طور مستقیم بر فشار خون اثر بگذارد. این ماده معدنی فواید دیگری نیز بر سلامتی دارد که به شرح زیر هستند:

  • قرص زینک به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد. 
  • زینک تورم و التهاب را در بدن کاهش می دهد. 
  • مصرف زینک خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با افزایش سن را کاهش می دهد. 
  • مصرف زینک به بهبود زخم ها کمک می کند. 
خرید مکمل زینک

آیا می توانید قرص زینک و ویتامین C را با هم مصرف کنید؟

ویتامین ث یک آنتی اکسیدان قوی است که رادیکال های آزاد بدن را از بین می برد و التهابات را کاهش می دهد. این ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن معجزه می کند. مطالعات نشان داده اند که ویتامین ث با هیچ ماده معدنی خاصی تداخل ندارد و شما به راحتی می توانید قرص زینک را همراه با مکمل ویتامین ث مصرف کنید. 

آیا زینک بر خلق و خو اثر می گذارد؟

کمبود زینک می تواند منجر به افسردگی، افزایش اضطراب، تحریک پذیری، بی ثباتی عاطفی و نقص در رفتار اجتماعی شود. مطالعات بالینی نشان داده است که سطوح پایین زینک باعث بروز علائم افسردگی می شوند و همین امر می تواند به شدت بر سلامتی تاثیر بگذارد. مصرف قرص زینک باعث بهبود سلامتی می گردد و به بهبود خلقیات کمک می کند. 

نشانه های کاهش زینک در بدن کدامند؟

ممکن است شما ندانید که میزان زینک در بدنتان کاهش یافته است که باید برای مصرف قرص زینک اقدام کنید. علائم کمبود زینک در بدن به شرح زیر هستند: 

  • ریزش مو
  • تغییر در ناخن ها
  • اسهال
  • ابتلا به عفونت
  • احساس تحریک پذیری شدید 
  • کاهش اشتها 
  • ناتوانایی جنسی 
  • ابتلا به مشکلات چشمی 

در صورت مشاهده هر یک از این علائم، بهتر است به پزشک مراجعه کنید و آزمایش خون بدهید. پس از آن پزشک می تواند تصمیم گیری کند آیا شما باید مکمل زینک مصرف کنید یا خیر! 

برای خرید قرص زینک به کجا مراجعه کنیم؟

تا بدینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد قرص زینک در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید عدم تعادل زینک باعث می شود تا فشار خون تحت تاثیر قرار گیرد و تجمع زیاد زینک در خون باعث افزایش فشار خون می شود. زینک فواید زیادی بر سلامتی دارد که از مهمترین آنها می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، حفظ تعادل روحی و کاهش تورم بدن اشاره کرد. 

اگر می خواهید برای خرید قرص زینک اقدام کنید، می توانید به سایت داروخانه آنلاین مراجعه کنید. تمامی مکمل هایی که در این سایت به فروش می رسند دارای مجوزهای لازم از سازمان بهداشت و غذا و دارو هستند و به ارتقا سلامتی کمک می کنند.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص قرص زینک می توانید به وب سایت داروخانه آنلاین در اینجا مراجعه نمایید و به خرید قرص زینک بپردازید.

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.