سفر به کیش و قشم در زمستان و تاثیر آن بر سلامت پوست

سفر به کیش و قشم در زمستان و تاثیر آن بر سلامت پوست

زمستان فصل سرد در نیمکره شمالی است. سال میلادی با آغاز زمستان شروع خواهد شد اما در تقویم خورشیدی زمستان نوید تمام شدن یک سال خواهد بود. این فصل در ایران سه ماه به نام‌های دی، بهمن و اسفند دارد.

نیمه جنوبی ایران در فصل زمستان سرمای کمتری را خواهد داشت. جزیره کیش و قشم خلیج فارس در زمستان زمان مناسبی برای سفر به این دو جزیره خواهد بود. این جزایر هر دو به استان هرمزگان تعلق دارد. آب و هوای کیش و قشم معتدل و استوایی است و رطوبت و دمای هوا باعث خواهد شد پوست بدن اکسیژن بیشتری را تنفس کند.

دمای هوا و کند شدن روند پیری در بدن

سفر به جزیره کیش یا قشم در فصل زمستان که بیشتر ایران هوایی سرد را تجربه می‌کند گرمایی مطبوع و دلپذیر دارد. رطوبت هوا باعث می‌شود بدن توسط تعریق سموم را از راه پوست خارج کند.

پوست بدن و صورت انسان نیاز به پاکسازی و تولید سلول‌های جدید دارد. سلول‌های تازه اکسیژن‌رسانی به سطح پوست را آسان‌تر کرده و روند پیری را کندتر خواهد کرد. زندگی شهری و وجود سوخت‌هایی مانند بنزین، گازوئیل، مازوت و… باعث آلودگی هوا خواهد شد. این آلودگی روی سطح پوست قرار گرفته و به دلیل چربی بالا مانع از رسیدن اکسیژن خواهد شد.

جزایر کیش و قشم استان هرمزگان به دلیل وجود رطوبت در فصل زمستان تاثیر زیادی بر سلامت پوست خواهد داشت. انتخاب این 2 جزیره به عنوان مقصد برای سفر می‌تواند یک مسافرت متفاوت باشد. شما بدون شک زمان رسیدن به کیش و قشم همه تلاش خود را برای گشت و گذار و تفریح در این مناطق انجام خواهید داد. حتی اگر وقت خود را به کیش‌گردی یا قشم‌گردی اختصاص داده باشید نیز رطوبت و دمای هوا تاثیر خود بر پوست را خواهد داشت.

شما با سفر به دو جزیره استان هرمزگان هم از گشت و گذار لذت خواهید برد و در کنار آن نمناکی هوا و رطوبت برای شما موثر است.

افراد زیادی در ایران با کمبود ویتامین د روبه‌رو هستند. این ویتامین از دو طریق به بدن انسان وارد خواهد شد. راه اول غذاهای دریایی مانند میگو و ماهی است. دومین روش برای دریافت ویتامین د نشستن در آفتاب ملایم است. این ویتامین از طریق پوست جذب می‌شود. پوست بدن نیز به این ویتامین احتیاج زیادی دارد.

سفر به کیش و قشم در زمستان و تاثیر آن بر سلامت پوست

زمان پیاده‌روی در جزیره کیش یا قشم به سادگی این ویتامین وارد بدن شما می‌شود. دمای هوا در فصل زمستان جزیره‌ها متعادل بوده و آسیبی به پوست نمی‌رساند. استفاده از کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید. این کرم از ورود اشعه‌های زیان‌آور به پوست جلوگیری خواهد کرد. ضدآفتاب بزنید و با خیال راحت زیر نور خورشید قرار گرفته و پیاده‌روی کنید. این کار از هزاران محلول و محصول شیمیایی برای پوست موثرتر خواهد بود.

فواید و ویژگی شنا در خلیج فارس

آب خلیج فارس مانند دریای خزر شور نبوده و برای شنا بسیار مناسب است. علاقه‌مندان به ورزش شنا چه به صورت حرفه‌ای و چه به صورت غیرحرفه‌ای از شنا در آب‌های آبی رنگ خلیج فارس لذت خواهند برد.

اگر به شنا به صورت یک تفریح نیز نگاه شده باشد آب‌تنی در این آب‌ها می‌تواند جذاب باشد. بانوان مسافر در کیش و قشم برای شنا مشکلی نخواهند داشت. این دو جزیره پلاژهایی مخصوص بانوان داشته و به آنها اجازه داده خواهد شد در این سواحل شنا کرده و لحظات خوشی را داشته باشند.

مساحت این پلاژها در هر دو جزیره بالای 20 هزار متر مربع در نظر گرفته شده است و شما زمان شنا با ازدحام جمعیت رو‌به‌رو نخواهید بود. پلاژها در فصل زمستان نیز دایر بوده و مسافران و گردشگران می‌توانند از آنها استفاده کنند.

سفر ارزان به جزایر هرمزگان

سفر همیشه پرهزینه بوده است. از هزینه‌های سفر نمی‌توان فرار کرد اما می‌توان با برنامه‌ریزی تا حدودی این هزینه‌ها را کاهش داده و کمتر کنیم. یکی از قسمت‌های سفر داشتن اقامتگاه خواهد بود که قسمت بیشتری از هزینه‌ها را به خود اختصاص خواهد داد. هزینه اقامتگاه به تعداد روز اقامت محاسبه می‌شود و هر 24 ساعت یک هزینه مستقل برای خود دارد.

مدیریت هزینه‌های سفر یک هنر خواهد بود. شما با انتخاب اقامتگاه‌های اقتصادی با خدمات ارزنده می‌توانید تعداد روز بیشتری را به سفر خود اختصاص دهید. جاباما قشم در این زمینه کمک بزرگی برای شما خواهد بود.

جاذبه مشترک کیش و قشم

جزایر کیش و قشم شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند. یکی از شباهت‌ها در این جزیره وجود ساحل‌ها است. ساحل مرجانی، ماسه‌ای، صخره‌ای و دیگر سواحل این جزایر در زمستان می‌تواند یک تفریح ساده اما بسیار جذاب باشد.

قدم‌ زدن و پیاده‌روی روی ساحلی که با ماسه‌ای نرم پوشیده شده است لذت‌بخش خواهد بود. باد ملایم و نرمی زمان پیاده‌روی صورت شما را نوازش می‌کند. ساحل‌نوردی یکی از تفریحات مشترک میان جزایر استان هرمزگان به شمار می‌رود.

هر زمان از این تفریح خسته شوید باید روی ساحل نشسته و به آب‌های خلیج فارس چشم بدوزید. این کار خستگی شما را برطرف می‌کند. تجربه این گشت و گذار و ساحل‌نوردی مدت‌های زیادی برای شما آرامش همراه خواهد داشت. عکس گرفتن در این لحظات را فراموش نکنید.

اجاره اقامتگاه تخصص سامانه جاباما است. شما با ورود به این سایت پس از یک جست‌وجوی کوتاه می‌توانید یک اقامتگاه راحت و ارزان انتخاب کرده و برای رزرو آنلاین آن دست به کار شوید.

میگو با طعم جزیره

غذاهای دریایی در مناطق جنوبی طرفداران زیادی دارد. یکی از این غذاهای دریایی میگو است که در بعضی فصول سال صید می‌شود. در جنوب ایران از این سخت‌پوست غذاهای زیادی تهیه می‌شود. غذای میگو جلبک و گیاهان دریایی است.

میگو پلو غذایی است که شما باید زمان سفر به جزایر جنوب آن را امتحان کنید. این غذا در شهرهای مختلف جنوب با سبک خاصی طبخ شده و مزه‌های مختلفی خواهد داشت. میگو سرشار از فسفر است و این ماده برای بدن لازم و ضروری است.

سفر به کیش و قشم در زمستان و تاثیر آن بر سلامت پوست

مقصدی که برای خود انتخاب کرده‌اید برای سفر در فصل سرد سال مناسب است. گرمای مطبوع و لذت‌بخش کیش یا قشم شما را از سفر به اینجا راضی می‌کند.

اجاره سوئیت کیش و قشم راهی ساده دارد. جاباما در قشم و کیش چندین اقامتگاه خواهد داشت. پیشنهادهای خوبی از سمت سامانه به شما ارائه خواهد شد. زمان بررسی سایت دقت کرده و اقامتگاهی را انتخاب کنید که امکانات لازم برای شما را داشته باشد.

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.