آموزش لایه برداری پوست در خانه

آموزش لایه برداری پوست در خانه

لایه برداری پوست در خانه می تواند توسط روش های ساده و ارزان انجام شود. لایه برداری پوست باعث روشنی، کاهش منافذ باز و افزایش لطافت و صافی پوست می شود. احتمالا شگفت زده خواهید شد که مواد ساده ای مانند شکر قهوه ای، روغن های طبیعی مواد این چنینی، تا چه حدی می توانند بر روی پوست ما اثرگذار باشند.

احتمالا شما هم موافق هستید که تعداد بسیار زیادی روش خانگی و تجاری برای لایه برداری پوست وجود دارند که برخی از آن ها موثر هستند و برخی هم هیچ اثری ندارند. ما در گومگ توصیه می کنیم برای به حداکثر رساندن لایه برداری، بهتر است در ابتدا نوع پوست خود را بشناسید. تفاوتی ندارد که از لایه بردارهای خانگی استفاده می کنید یا تجاری، تشخیص نوع پوستتان به شما کمک می کند بهترین گزینه ها را انتخاب کنید و از عوارض احتمالی (به خصوص اگر پوستی حساس دارید) آن جلوگیری نمایید. نکته دیگری که باید به آن دقت داشته باشید این است که در زمان لایه برداری نباید پوست خود را خیلی محکم ماساژ دهید. این کار می تواند باعث تحریک، قرمزی و سوزش پوست شود.

لایه برداری پوست در خانه مزایای زیادی دارد. این نوع لایه برداری برای انواع پوست مناسب است و می تواند به رفع مشکلاتی مانند چربی و خشکی و لکه های پوستی کمک کند. همچنین تهیه آن ها بسیار ساده است و در عرض چند دقیقه تهیه می شوند.

آموزش لایه برداری پوست در خانه

لایه برداری پوست در خانه با شکر قهوه ای

شکر قهوه ای یک لایه بردار طبیعی عالی است که برای انواع پوست مناسب می باشد، زیرا رطوبت بالایی دارد. برای تهیه لایه بردار با شکر قهوه ای نیازی به انجام کارهای پیچیده نیست. یک فنجان شکر قهوه ای را در یک کاسه بریزید و سه چهارم فنجان روغن نارگیل و سه چهارم فنجان عسل به آن را اضافه کنید. برای بهبود بوی این لایه بردار می توانید ۲ قطره از هر اسانسی که دوست دارید به آن اضافه کنید. ترکیب به دست آمده را به پوست خود بمالید و به مدت ۱۰ دقیقه آن را نگه دارید و سپس بشویید.

شکر قهوه‌ای دارای بافت خشنی است و به همین دلیل می تواند لایه برداری مناسبی انجام دهد. اما در صورتی که در مصرف آن زیاده روی کنید می تواند باعث ساییدگی و حتی بریدگی پوست شود. بنابراین پیشنهاد می کنیم بیش از یک بار در هفته از آن استفاده نکنید.

همچنین بخوانید: ماسک صورت برای جوش سر سیاه
آموزش لایه برداری پوست در خانه

لایه برداری پوست در خانه با بلغور جو دوسر

لایه برداری پوست در خانه با بلغور جو دوسر برای بیشتر انواع پوست موثر است، به خصوص پوست های خشک و حساس. روش های زیادی برای درست کردن لایه بردار توسط بلغور جو دوسر وجود دارد که ما در اینجا یکی از آن ها را به شما آموزش می دهیم. در تهیه این لایه بردار از روغن بادام شیرین، شیر و تخم مرغ استفاده می شود تا قدرت مرطوب کنندگی بیشتری به بلغور جو دوسر اضافه شود. ابتدا باید بلغور جو دوسر آسیاب شده را را در همان مقدار آب به مدت یک شب خیس کنید (اگر وقت ندارید، می توانید آن را بپزید). سپس یک فنجان از بلغور جو دوسر را با یک قاشق چایخوری روغن بادام شیرین، دو قاشق غذاخوری شیر معمولی و سفیده یک عدد تخم مرغ ترکیب کنید. این ترکیب را با حرکات دایره ای به صورت و گردن خود بمالید.

این لایه بردار برای آرامش و مرطوب کنندگی پوست، به ویژه برای کسانی که مستعد آلرژی هستند، فوق العاده است. نکته مهمی که لازم است بدانید این است که مراقب باشید در زمان شستن صورتتان، بلغور جو دوسر وارد لوله های فاضلاب نشود، زیرا می تواند باعث گرفتگی لوله ها شده و دردسر ایجاد کند. مطمئن باشید پیشگیری از این اتفاق آسان تر از رفع آن است.

لایه برداری پوست در خانه با استفاده از مواد طبیعی معمولا بی خطر هستند. با این حال، از لایه برداری با مواد بسیار خشن مانند گردو خودداری کنید، زیرا این مواد می توانند باعث ایجاد خراش و سوزش در پوست شوند.

آموزش لایه برداری پوست در خانه

لایه بردار شیر ​​بادام

شیر بادام یک لایه بردار ساده برای صورت و کل بدن شما است که اثرات آن می تواند مدت زیادی دوام بیاورد. البته دقت داشته باشید که نام این لایه بردار ممکن است باعث شود آن را با شیر معمولی بادام اشتباه بگیرید، در حالی که این اسکراب از مواد خشک تهیه می شود. نصف فنجان خاک رس، نصف فنجان آرد بادام و ۲ قاشق غذاخوری شیرخشک را با چند قطره آب ولرم ترکیب کنید و با حرکات نرم و آهسته به پوست خود بمالید. این نوع لایه برداری پوست در خانه، برای پوست‌های چرب مناسب تر است، زیرا خاک‌رس برای جذب چربی اضافی مناسب است باعث مات و سفت شدن پوست می شود. شما می توانید یک یا دو بار در هفته از این ترکیب استفاده کنید.

همچنین می توانید این لایه بردار را در مقادیر بیشتر تهیه و نگهداری کنید تا در دفعات بعدی نیازی به انجام مراحل فوق نباشد. ماندگاری آن نسبتا طولانی است می تواند حدود سه تا چهار هفته دوام بیاورد.

بیشتر بخوانید: حذف منگوله های پوستی با لاک ناخن؛ راهنمایی و خطرات احتمالی
آموزش لایه برداری پوست در خانه

لایه بردار قهوه و کاکائو

پس از استفاده از لایه بردار قهوه و کاکائو از درخشندگی و لطافت پوست خود شگفت زده خواهید شد. این لایه بردار به هر رنگ پوستی روشنایی می بخشد و حتی می تواند پف کردگی ها را کاهش دهد. یک قاشق چایخوری قهوه آسیاب شده (یا باقیمانده قهوه)، یک قاشق چایخوری پودر کاکائو و دو قطره روغن شمعدانی را در یک کاسه کوچک بریزید و ترکیب کنید. سپس آن را روی پوست تمیز و خشک خود بمالید و از مالیدن آن در ناحیه دور چشم خودداری کنید. می توانید آن را به مدت ۱۰ دقیقه نگه دارید و سپس با آب ولرم بشویید.

راز موثر بودن این لایه بردار در وجود دو ماده کافئین دار در ترکیب آن است. کافئین یک ماده طبیعی برای تحریک جریان خون است که می‌تواند منجر به سفت‌تر شدن پوست شود و برای از بین بردن احتباس مایعات که باعث می‌شود صورت شما پف کرده یا ملتهب شود، عالی عمل می کند. شما می توانید عسل و محصولات لبنی مانند شیر یا ماست را نیز به این لایه بردار اضافه کنید تا قدرت روشن کنندگی و مرطوب کنندکی آن را افزایش دهید. بهتر است از این لایه بردار، به خصوص اگر پوست حساسی دارید، یک بار در هفته استفاده کنید.

اگرچه می توان از برخی لایه بردارهای صورت بر روی بدن نیز استفاده کرد، اما عکس این قضیه می تواند با خطراتی همراه باشد. پوست بدن نسبت به صورت حساسیت و چربی کمتری دارد، بنابراین باید با آن ها متفاوت رفتار کرد.

آموزش لایه برداری پوست در خانه

لایه برداری پوست در خانه با هلو

لایه بردار صورت هلو منحصر به فرد است، رایحه ای عالی دارد و مملو از فواید ترمیم کننده پوست می باشد. فقط یک فنجان هلو ارگانیک تازه، پوست کنده و له شده و سه چهارم فنجان عسل را با سه چهارم فنجان شکر قهوه ای و چند قطره روغن مورد علاقه خود ترکیب کنید. با توجه به محدودیت ماندگاری هلو، حتما از همه آن استفاده کنید.

هلو یک منبع زیبایی در دنیای میوه ها است. هلو نیز مانند بسیاری از میوه ها به طور طبیعی حاوی آلفا هیدروکسی اسید است که به عنوان یک لایه بردار ملایم عمل می کند. این ماده نه تنها سلول های مرده پوست را از بین می برد، بلکه به تولید سلول های جدید نیز کمک می کند. اگر به طور منظم از این اسکراب ساده استفاده کنید، پوست شما صاف تر می شود، از ایجاد جوش های سر سیاه جلوگیری می کند و باعث می شود پوستی شفاف و روشن تر داشته باشید.

آلفا هیدروکسی اسیدها گروهی از ترکیبات اسیدی هستند که اغلب از منابع گیاهی به دست می آیند و برای لایه برداری پوست بسیار عالی عمل می کنند.

آموزش لایه برداری پوست در خانه

لایه بردار گلبرگ رز

در زیبایی گل رز شکی نیست، اما گلبرگ های این گل زیبا نیز می توانند به کمک پوست شما بیایند. گلبرگ گل رز می تواند برای کاهش چربی و کمک به مبارزه با لکه ها استفاده شود و به پوست شما درخشندگی مناسبی می دهد. همچنین این ماده طبیعی برای افرادی که دارای پوست حساس هستند بسیار مناسب است و حتی از پوست شما در برابر نور خورشید محافظت می کند (البته جای کرم ضد آفتاب را نمی تواند بگیرد و لازم است همیشه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید).

یک فنجان گلبرگ له شده را با نصف فنجان جو دوسر آسیاب شده ترکیب کنید و آن را روی پوست خود بمالید و پس از چند دقیقه بشویید. این لایه بردار به حذف چربی های اضافه و قرمزی پوست کمک می کند و چین و چروک ها را کاهش می دهد.

همچنین بخوانید: طرز تهیه پنج ماسک خانگی برای رفع چین و چروک
آموزش لایه برداری پوست در خانه

لایه برداری پوست در خانه با توت فرنگی

برای جلوگیری از آکنه و مبارزه با علائم پیری پوست کافیست به دنبال یک راه طبیعی برای پاکسازی پوستتان با لایه بردار توت فرنگی باشید. کافیست یک فنجان توت فرنگی له شده تازه را نصف فنجان شکر، سه چهارم فنجان روغن نارگیل و ۲ قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین ترکیب کنید و روی صورتتان بمالید.

توت فرنگی حاوی سالیسیلیک اسید است که یکی از مواد اصلی برای مبارزه با آکنه می باشد. یک یا دو بار در هفته از این لایه بردار استفاده کنید.

همچنین بخوانید: جدول ارزش غذایی توت فرنگی
آموزش لایه برداری پوست در خانه

لایه برداری پوست در خانه با آناناس و پاپایا

ترکیب آناناس و پاپایا می تواند اثرات فوق العاده مثبتی بر روی پوست داشته باشد. یک چهارم فنجان آناناس تازه و یک چهارم فنجان پاپایای تازه را له کرده و با هم ترکیب کنید، سپس دو قاشق غذاخوری شکر قهوه ای، یک قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. لایه بردار به دست آمده را روی پوست صورت خود بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

آناناس و پاپایا هر دو لایه بردار طبیعی هستند و رایحه میوه ای آن ها بسیار مطبوع است. آنزیم های موجود در پاپایا می توانند التهاب را کاهش دهند، به کاهش آکنه کمک کنند و همچنین از ایجاد برآمدگی های کوچک روی پوست جلوگیری کنند. همچنین آناناس نیز منبع عالی از ویتامین C و آنتی اکسیدان هایی است که به درمان آکنه و آسیب های ناشی از نور خورشید کمک می کند. اگر پوست شما حساس است، کارشناسان هشدار می‌دهند که آناناس و سایر مرکبات می‌توانند حساسیت شما را تشدید کنند. هر چیزی که اسیدی باشد، می تواند باعث التهاب و تحریک پوست شما شود.

منبع: byrdie

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.