طرز تهیه ۱۰ ماسک برای موهای آسیب دیده

طرز تهیه ۱۰ ماسک برای موهای آسیب دیده

حتما می دانید که تقریبا برای تمام مشکلات مو، از آسیب دیدگی گرفته تا خشکی و…، محصولات تجاری متعددی وجود دارند. اما واقعیت این است که معمولا آن ها بسیار گران هستند. خوشبختانه راه حل های طبیعی و ارزان تری هم برای رفع این مشکلات وجود دارند که شاید نیاز نباشد برای تهیه آن ها حتی از خانه هم خارج شوید! از مزایای دیگر ماسک موهای خانگی این است که شما می توانید تمام مواد موجود در آن ها را با توجه به نیاز و نوع موهایتان تغییر دهید تا به بهترین نتیجه ممکن دست یابید. تفاوتی ندارد که موهایتان ضخیم هستند یا نازک، دچار موخوره، خشکی، چربی و… هستید یا خیر، کافیست مقادیر مواد را به دلخواه تنظیم کنید. در ادامه گومگ را همراهی کنید تا طرز تهیه ۱۰ ماسک برای موهای آسیب دیده را بررسی نماییم.

روغن نارگیل برای موهای آسیب دیده

طرز تهیه ۱۰ ماسک برای موهای آسیب دیده

بعید است که مقاله ای را در مورد ماسک های مو مطالعه کنید و روغن نارگیل در آن وجود نداشته باشد! روغن نارگیل یک منبع طبیعی بی نظیر برای زیبایی مو و پوست است و بهترین گزینه برای نرم و لطیف کردن موهای خشک است. این روغن به دلیل داشتن اسیدهای چرب به راحتی توسط مو جذب می شود و حاوی ویتامین E برای رشد مو و فیلتر UV برای جلوگیری از آسیب ناشی از آفتاب است و خاصیت مرطوب کنندگی آن از خشک شدن مو جلوگیری می کند.

بسته به نیاز موهای شما، روش های مختلفی برای استفاده از روغن نارگیل وجود دارد. اگر می خواهید از آن برای تقویت موهایتان استفاده کنید، می توانید مقداری از آن را به موهایتان بمالید و ۱۰ دقیقه بعد موهایتان را با شامپو بشویید.

همچنین برای تاثیر عمیق تر می توانید تمام مو و پوست سر را با آن ماساژ دهید تا رطوبت و نرمی فوق العاده ای به موهایتان بدهید.زمانی که روغن نارگیل مستقیماً روی پوست سر مالیده می شود، اثرات ضد میکروبی آن به مبارزه با شوره سر، از بین بردن منافذ پوست و رشد مو کمک می کند.

روغن نارگیل سنگین است، بنابراین از مقداری که برای موهایتان مناسب است استفاده کنید. برای موهای کوتاه یک قاشق چای خوری و برای موهای بلند یک قاشق غذاخوری کفایت می کند.

همچنین بخوانید:

فواید ماسک مو روغن نارگیل و طرز تهیه انواع آن

تقویت موهای نازک با ماسک شیر و عسل

طرز تهیه ۱۰ ماسک برای موهای آسیب دیده

اگر موهایتان دچار آسیب دیدگی شده اند و به دنبال ماسک موی خانگی و موثر برای درمان آن ها هستید، مخلوط شیر و عسل بهترین گزینه است. عسل حاوی کراتین است که به تقویت مو کمک می کند و از شکستگی ناشی از ضعف و شکنندگی مو جلوگیری می کند. همچنین باعث ترمیم سلول های پوست سر می شود و دارای خواص ضد التهابی است که می تواند تحریک پوست سر را کاهش دهد. در صورتی که عسل با شیر ترکیب شود (که سرشار از پروتئین، آمینو اسیدها، ویتامین B12، آهن و روی است) می توانند به نرم شدن مو کمک کرده و از ساختار آن محافظت کنند.

از آنجا که شیر دارای به صورت مایع است، پیشنهاد می کنیم یک فنجان شیر را به همراه یک قاشق غذاخوری عسل در یک بطری اسپری بریزید و آن را روی موهای خود اسپری کنید. بگذارید ۱۰ تا ۲۰ دقیقه باقی بماند و سپس آن را بشویید. برای دریافت نتایج بهتر، توصیه می کنیم بعد از استفاده از این ماسک، موهایتان را با آب گرم بشویید.

همچنین بخوانید:

۴ ماسک عسل بسیار آسان برای پوست صورت

ماسک موز و روغن زیتون برای ترمیم کردن موها

طرز تهیه ۱۰ ماسک برای موهای آسیب دیده

دو ماده غذایی شگفت انگیز که احتمالاً در آشپزخانه خود دارید، در واقع می توانند برای موهای شما معجزه کنند. موز موهای خشک و آسیب دیده را آبرسانی و مرطوب می کند، زیرا سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی (مانند پتاسیم) است که می توانند مو را تقویت کرده و PH پوست سر را متعادل کنمد. همچنین روغن زیتون سرشار از چربی های سالم و ویتامین E است که می توانند موها را براق و درخشان کنند. ترکیب این دو ماده باعث مرطوب شدن و درمان آسیب های موهای شما می شود.

برای تهیه ماسک موی خانگی با این دو ماده غذایی، از یک موز رسیده و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون استفاده کنید. موز را مخلوط یا له کنید تا به پوره ای بدون توده تبدیل شود. روغن زیتون را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. در نهایت باید به ماسکی با بافت خامه ای و کف مانند دست یابید. قبل از دوش گرفتن مقداری از آن را به پوست سر و موهایتان بمالید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بعد موهایتان را بشویید.

همچنین بخوانید:

خواص حیرت‌انگیز موز سیاه شده

ماسک موی آووکادو و روغن زیتون برای از بین بردن موخوره

طرز تهیه ۱۰ ماسک برای موهای آسیب دیده

موخوره در واقع تقسیم شدن انتهای موها است که به دلیل ضعیف شدن ساختار کوتیکول و در نتیجه آسیب دیدن موها ایجاد می شود. این آسیب دیدگی عمدتاً به علت استفاده از گرمای بالا برای حالت دهی (مانند استفاده از سشوار)، استفاده از مواد شیمیایی برای حالت دهی و رادیکال های آزاد موجود در محیط (مانند آلودگی و قرار گرفتن در معرض آفتاب) ایجاد می شود. اگرچه هیچ چیز نمی تواند به طور کامل موخوره را از بین ببرد و تنها راه آن اصلاح مو است، اما استفاده از ماسک مو باعث می شود که موهایتان سالم به نظر برسند.

آووکادو دارای مواد معدنی، پروتئین ها و ویتامین هایی است که برای تغذیه و نرم شدن موها ضروری هستند. همچنین روغن زیتون باعث درخشش و براق شدن بیشتر موهای آسیب دیده می شود. برای تهیه این ماسک، نصف یک آووکادو و نیم فنجان روغن زیتون را در یک کاسه با چنگال مخلوط کرده و فقط به قسمت هایی که دچار موخوره شده اند بمالید. برای دریافت بهترین نتیجه ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان را بشویید.

همچنین بخوانید:

۷ روغن طبیعی برای افزایش سرعت رشد مو

زره تخم مرغ همیشه کارساز است!

طرز تهیه ۱۰ ماسک برای موهای آسیب دیده

زرده تخم مرغ سرشار از ویتامین هایی است که باعث مقاومت بیشتر مو در برابر آسیب می شوند. ویتامین های A و E، بیوتین و فولات، برخی از مواد مغذی هستند که با رشد مو و سلامت مو ارتباط دارند. استفاده از زرده تخم مرغ بر روی پوست سر می تواند این ویتامین ها را به ریشه موهایتان تزریق کند.

برای استفاده از این ماسک موهای خود را خشک و تمیز کنید. به مقدار لازم زرده تخم مرغ تهیه کرده و آن را هم بزنید و سپس با استفاده از انگشتان خود به موهایتان بمالید. مطمئن شوید که قسمت بالای پوست سر و انتهای مو را کاملا به آن آغشته می کنید. بگذارید یک ساعت بماند و سپس با آب سرد بشویید. استفاده از آب گرم ممکن است باعث سفت شدن زرده تخم مرغ شد.

همچنین بخوانید:

طرز تهیه ماسک زرده تخم مرغ و عسل برای پوست

ماسک ماست برای مبارزه با موهای وز شده

طرز تهیه ۱۰ ماسک برای موهای آسیب دیده

بیشتر متخصصان اتفاق نظر دارند که ماست می تواند وز شدگی موها را از بین ببرد. لاکتیک اسید موجود در ماست مو را آبرسانی می کند، که به مرطوب شدن و پیشگیری از آسیب دیدگی کمک می کند. همچنین زمانی که ماست را به پوست سر می مالید به پاکسازی سلول های مرده پوست که می توانند روی فولیکول های مو جمع شوند کمک می کند. ماست را می توان با بسیاری از مواد دیگر مخلوط کرد. به عنوان مثال با روغن نارگیل برای کمک به ریزش مو، با عسل برای کمک به حفظ رطوبت مو، با آووکادو برای تقویت مو و افزودن درخشش، یا با لیمو برای کمک به تعادل PH پوست سر می توانید آن را ترکیب کنید.

یک فنجان ماست را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید تا درخشش و براقیت بیشتری به موهایتان ببخشد. این ترکیب را به مدت ۱۰ دقیقه به موها بمالید و سپس با آب گرم بشویید.

همچنین بخوانید:

شش ماسک ماست شگفت انگیز برای پوست

چربی پوست سر را با سرکه سیب کاهش دهید

طرز تهیه ۱۰ ماسک برای موهای آسیب دیده

سرکه سیب می تواند فواید بسیاری برای انواع موها داشته باشد و نقش مهمی در ضدعفونی کردن موهایتان ایفا کند. همچنین سرکه سیب می تواند به بسته شدن کوتیکول موهای رنگ شده و کنترل موخوره کمک کند. جالب است بدانید که از سرکه سیب در میان کسانی که موهای فر و دارای بافت دارند بسیار محبوب است. این ماده فولیکول های مو را از پاکسازی کرده و به کاهش ریزش مو کمک می کند. اگر موهای خشکی دارید، بهتر است در استفاده از آن محتاط باشید، زیرا استفاده بیش از حد از آن می تواند چربی مورد نیاز موها را از بین ببرد.

برای تهیه یک ماسک معمولی، یک فنجان سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید (عسل را برای جلوگیری از کاهش رطوبت مو و پوست سر استفاده می کنیم). مخلوط را داخل یک بطری اسپری بریزید و روی موها بپاشید. قبل از شستشو با آب گرم ۱۰ دقیقه صبر کنید.

همچنین بخوانید:

فواید و عوارض مصرف سرکه سیب

کاهش شوره سر با ماسک شکر قهوه ای و روغن نارگیل

طرز تهیه ۱۰ ماسک برای موهای آسیب دیده

شکر قهوه ای را معمولا برای تهیه کلوچه به کار می برند! اما در صورتی که از خشکی پوست سر و خارش آن رنج می برید، ماسک موی شکر قهوه ای و روغن نارگیل می تواند درمان آن باشد. گرانول های موجود در شکر قهوه ای به پوست شما کمک می کنند تا بدون اینکه پوست خیلی خشن شود، پوست های مرده را جدا کرده و شوره را کاهش دهند. همچنین روغن نارگیل می تواند رشد مو را تحریک کرده و ریزش مو را کاهش دهد، زیرا به عمق فولیکول ها نفوذ می کند. علاوه بر این، روغن نارگیل نیز مانند شکر قهوه ای باعث سلامت پوست سر می شود و با شپش و شوره سر مبارزه می کند. به این موارد، افزایش مرطوب، درخشش، جلوگیری از شکستگی و موخوره را هم اضافه کنید.

دو قاشق غذاخوری شکر قهوه ای و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را مخلوط کنید. بعد از شامپو زدن، آن را روی موهایتان بمالید و سپس با نرم کننده بشویید.

همچنین بخوانید:

پر پشت کردن موها با روش های طبیعی و موثر

درخشش موها با ماسک روغن زیتون و روغن نارگیل

طرز تهیه ۱۰ ماسک برای موهای آسیب دیده

ترکیبی از روغن زیتون و روغن نارگیل می تواند به درخشش و جلای موها کمک کند. این روغن ها نرم کننده طبیعی هستند که باعث افزایش رطوبت موها می شوند و آن ها را صاف، نرم و براق می کنند. یک چهارم فنجان روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کرده و مقداری گرم کنید. گرمای روغن کوتیکول مو را برای نفوذ بیشتر باز می کند. سر خود را با کلاه دوش بپوشانید و پس از ۱۰ دقیق سر خود را با آب گرم بشویید.

همچنین بخوانید:

طرز تهیه انواع ماسک برای موهای رنگ شده

رفع آسیب دیدگی موها با ماسک لیمو و تخم مرغ

طرز تهیه ۱۰ ماسک برای موهای آسیب دیده

اگر از تعداد زیادی محصولات حالت دهنده استفاده کرده باشید، احتمالا به شدت موهای خود را دچار آسیب دیدگی کرده اید. استفاده از شامپوهای مخصوص موهای آسیب دیده امکانپذیر است اما ممکن است استفاده ماسک خانگی ساخته شده با تخم مرغ و لیمو راحت تر باشد. سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین و ویتامین است که می تواند موهای آسیب دیده را تقویت کند. لیمو می تواند PH پوست سر را متعادل کند، رشد مو را تقویت کند و به کاهش ریزش مو کمک کند. یک سفیده تخم مرغ و آب یک لیمو را مخلوط کرده و روی موها و پوست سر خود بمالید. یک ساعت صبر کنید و در نهایت موهایتان را بشویید.


منبع: byrdie

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.