خطرات نادیده گرفتن کمر درد و مشکلات ستون فقرات

خطرات نادیده گرفتن کمر درد و مشکلات ستون فقرات

آیا کمر درد شدید دارید؟ آیا نمی توانید درست بنشینید، بایستید یا راه بروید؟ به دلیل کمردرد نمی توانید کارهای روزانه خود را به راحتی انجام دهید؟ گردن درد هم دارید؟ آیا در حفظ تعادل نیز دچار مشکل هستید؟ وقت آن است که با پزشک مشورت کنید، زیرا این موارد می توانند نشان دهنده وجود مشکل در ستون فقرات باشند. جدی گرفتن مشکلات ستون فقرات و تشخیص سریع بیماری های زمینه ای بسیار ضروری است. نادیده گرفتن این مشکلات می تواند عوارض بیشتری را به همراه داشته باشد، کیفیت زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد و حتی ممکن است شما را با درد غیر قابل تحملی مواجه کند.

مشکلات ستون فقرات زمانی ایجاد می شوند که بخشی از نخاع یا اعصاب انتهای کانال نخاعی در اثر جراحت یا ضربه آسیب ببیند. اختلال در قدرت افراد و سایر عملکردهای بدن آن ها و همچنین کمردرد از شایع ترین عوارض مشکلات ستون فقرات هستند. در این مقاله کوتاه درباره اینکه چرا نباید مشکلات ستون فقرات را نادیده گرفت و چگونه کمردرد ناشی از آن می تواند شما را دچار مشکل کند بحث خواهیم کرد.

خطرات نادیده گرفتن کمر درد و مشکلات ستون فقرات

انواع مشکلات ستون فقرات

  • فتق دیسک زمانی ایجاد می شود که هسته دیسک جابجا شده و از محفظه خود بیرون می آید.
  • فشار عضلانی به دلیل فشار بیش از حد، تنش و وضعیت بدنی نامناسب ایجاد می شود، زیرا تمام این موارد باعث تحت فشار قرار گرفتن عضلات نزدیک ستون فقرات می شوند. این مورد نیر می تواند با درد گردن و کمر همراه باشد.
  • اسکولیوز به معنای خم شدن یا انحنای غیرطبیعی ستون فقرات است و درد آن را می توان از جزئی تا شدید طبقه بندی کرد.
  • واخوردگی گردن که به دلیل تکان خوردن یا حرکت ناگهانی سر ایجاد می شود، به مفاصل بین مهره ای، دیسک ها و رباط های موجود در گردن آسیب می رساند.
  • پوکی استخوان یکی است شایع ترین مشکلات ستون فقرات است که اکثر افراد مسن با آن مواجه هستند. پوکی استخوان می تواند منجر به ضعیف شدن استخوان ها به دلیل کاهش توده استخوانی شود. ضعف استخوان های ستون فقرات معمولاً باعث شکستگی و آسیب دیدگی و حالت خمیده می شود. درباره پوکی استخوان بیشتر بخوانید: عوامل موثر بر پوکی استخوان
  • سیاتیک وضعیتی است که در آن فرد دچار درد نوسانی شدید در پاها و کمر می شود.
  • اسپوندیلوز یک اصطلاح کلی است که برای توصیف درد ناشی از شرایط دژنراتیو مربوط به ستون فقرات استفاده می شود.

همه این مشکلات جدی هستند و نیازمند توجه به موقع می باشند.

خطرات نادیده گرفتن کمر درد و مشکلات ستون فقرات

علائم

فردی که دچار مشکلات ستون فقرات می شود می تواند علائمی مانند از دست دادن توانایی حرکت، از دست دادن کنترل روده یا مثانه، اسپاسم عضلانی، درد یا احساس سوزش شدید به دلیل آسیب به رشته های عصبی در نخاع، مشکلات تنفسی، سرفه، بی حسی، گزگز، یا از دست دادن حس در دست ها، انگشتان دست، پاها یا انگشتان پا، اختلال در راه رفتن، ضعف، تهوع و استفراغ، سفتی و همچنین گرفتگی را تجربه کند.

نادیده گرفتن مشکلات ستون فقرات شما را به دردسر می اندازد

اگر در زمان مناسب به این مشکلات رسیدگی نشود، به تدریج به سمت بی حسی یا فلجی پیش می روید. این اتفاق می تواند منجر به مشکلات دائمی در راه رفتن شود و کیفیت زندگی شما را کاهش دهد. فردی که دچار این مشکلات است برای انجام فعالیت های اساسی خود که بسیار راحت هستند نیازمند کمک مداوم است. درمان را به تعویق نیندازید و به دنبال مراقبت های پزشکی مناسب باشید. بسته به علائم و بیماری زمینه ای که با مراجعه به پزشک تشخیص داده می شود، درمان از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

منبع: india

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.