۳ نکته طلایی که شما را به یک بدنساز واقعی تبدیل می کنند

۳ نکته طلایی که شما را به یک بدنساز واقعی تبدیل می کنند

اینکه شما می خواهید در یک رقابت حرفه ای شرکت کنید یا تنها به دنبال داشتن تناسب اندام هستید، زن هستید یا مرد، فرقی نمی کند. همانطور که می دانید بدنسازی تنها شامل وزنه زدن و تمرین های سخت نیست، آنچه برای رسیدن به هدف مهم است آمادگی ذهنی، تمرکز، صبر، نظم، استقامت و استمرار است. در کنار همه این ها خواب کافی و تغذیه نیز اهمیت فراوانی دارد.

این مقاله می تواند به شما کمک کند تا با توجه به ۳ نکته مهم، خود را به هدفتان نزدیکتر کنید. با ما همراه باشید تا شما را با این رازهای مهم آشنا کنیم.

۳ نکته طلایی که شما را به یک بدنساز واقعی تبدیل می کنند

برای تمرین کردن آماده شوید

اولین و مهمترین توصیه ما به بدنسازان این است که در مرحله اول و قبل از هر چیزی روی کاهش چربی ها تمرکز کنید. همانطور که بارها به آن اشاره کرده ایم، یک مسیر درست و سالم برای کاهش وزن و رسیدن به عضلات قوی این است که در ابتدا چربی های بدن را کاهش داده و در مقابل و به طور همزمان عضلات را نیز تقویت کنید.

توجه داشته باشید که بدنسازی مانند بسیاری از ورزش های دیگر نیست که بدن را به طول کلی و هم زمان تحت تاثیر قرار دهد. در بدنسازی هر عضله به طور جداگانه تمرین داده می شود. به همین دلیل در صورتی که اضافه وزن دارید بهتر است یک الی دو جلسه در هفته را به تمرینات چربی سوزی اختصاص دهید. برای چربی سوزی می توانید به از برنامه بدنسازی هایی که در گومگ منتشر کرده ایم استفاده کنید.

تمرینات چربی سوزی الزاما تمرینات هوازی نیستند. شما می توانید از برنامه های بدنسازی مانند برنامه بدنسازی چربی سوزی سه روز در هفته که با هدف چربی سوزی طراحی شده اند استفاده کنید.

جلسات تمرینی خود را به گونه ای تنظیم کنید که بتوانید چند روز در هفته را به استراحت و ریکاوری اختصاص دهید. تمرین پیش از حد می تواند مانع از رشد شما شود.

خلاصه:

روی چربی سوزی تمرکز کنید. تمرینات خود را به گونه ای انتخاب کنید که بتوانید به اندازه کافی استراحت کرده و ریکاوری شوید. تمرین بیش از حد مانع رشد شما می شود.
۳ نکته طلایی که شما را به یک بدنساز واقعی تبدیل می کنند

از یک برنامه تمرینی اصولی پیروی کنید

یک برنامه تمرینی صحیح برنامه ای است که به شما کمک می کند تا همه عضلات بدن را مورد تمرین قرار داده و از اصول منطقی پیروی کنید. تعداد ست های آن مشخص است و بنا بر قواعد علمی تنظیم شده است.

اگر قصد دارید عضله سازی کنید بهتر است تمرین های خود را بیشتر از تعداد ذکر شده تکرار نکنید. نگران حرکات با تعداد پایین نباشید. نکته مهم این است که تمرین را به درستی و با تمرکز و آرامش تکرار کنید تا نتیجه بگیرید. به طور معمول در تمرین های قدرتی تعداد حرکات ۶ الی ۱۲ بار در نظر گرفته شده است. با توجه به توان فردی خود تمرین کنید، اما اجازه ندهید که تکرار حرکات از این تعداد کمتر یا بیشتر شود.

به موقع برنامه تمرینی خود را تغییر دهید تا بتوانید به عضلات خود فشار کافی وارد کنید. همانطور که می دانید تمامی قسمت های بدن از عضلات متعددی تشکیل شده اند، یکی از راه های مهم برای تقویت آن ها این است که این عضلات را از زوایای مختلف تحت تمرین قرار دهید. تغییر به موقع برنامه تمرینی کمک می کند این نیاز شما برطرف شود. پس فراموش نکنید که برنامه های تمرینی خود را تغییر دهید.

در هر جلسه تمرین روی یک الی دو عضله تمرکز کنید. این نکات در برنامه های تمرینی موجود در گومگ رعایت شده و مورد توجه قرار گرفته است.

خلاصه:

مهمترین نکته برای رسیدن به یک اندام ایده آل پیروی کردن از یک برنامه تمرینی اصولی و علمی است. برنامه های تمرینی خود را به موقع عوض کرده و برای انتخاب برنامه ورزشی خود دقت کنید تا بتوانید به هدف و نتیجه مطلوب برسید.
۳ نکته طلایی که شما را به یک بدنساز واقعی تبدیل می کنند

مراقب تغذیه خود باشید

مصرف پروتئین کافی برای رشد عضلات بسیار حیاتی است. اما فراموش نکنید که بدن علاوه بر پروتئین به گروه های دیگر غذایی نیز نیاز دارد. از مصرف کربوهیدرات ها مخصوصا کربوهیدرات های پیچیده، میوه و سبزیجات تازه و غلات غافل نشوید. چربی ها باید تقریبا یک چهارم رژیم غذایی شما را تشکیل دهند. آجیل ها، مغزها و چربی های سالم مانند روغن زیتون می توانند به رفع این نیاز کمک کنند.

به اندازه نیاز آب بنوشید و بدن خود را هیدراته نگه دارید. حداقل ۳ وعده غذا مصرف کنید و از اهمیت میان وعده ها غافل نشوید. فراموش نکنید که تغذیه نقش بسیار مهمی در بدنسازی دارد.

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.