درمان سریع جوش های چرکی در خانه

درمان سریع جوش های چرکی در خانه

معمولا جوش های چرکی به دلیل وجود چربی در زیر پوست و بسته شدن منافذ سطح پوست ایجاد می شوند. روش های مختلفی برای درمان سریع جوش های چرکی وجود دارند که در این مقاله موثر ترین موارد آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد. این روش ها در خانه قابل انجام بوده و به آسانی قابل تهیه هستند.

جوش ها معمولا عفونی نیستند و غالبا در جاهایی شکل می گیرند که بدن مورد اصطکاک هستند یا تعریق زیادی دارند و یا رویش مو در آن ها صورت می گیرد. مانند صورت، گردن، زیربغل، بالای لب، روی بینی و… .

گاهی جوش ها دردناک و تحریک پذیر می شوند، اما خبر خوب این است که بیشتر جوش ها به سادگی و بدون نیاز به مراقبت ها پزشکی قابل درمان هستند.

به خاطر داشته باشید که این روش ها جایگزینی برای درمان ها پزشکی نیستند و بهتر است در موارد مورد نیاز از پزشک کمک بگیرید.

درمان سریع جوش های چرکی با روش های خانگی

۱. آب گرم

استفاده از کمپرس گرم کمک می کند تا جوش ها چرکی سریعتر تخلیه شوند و به سرعت بهبود پیدا کنند. به پیشنهاد آکادمی پوست آمریکا، بهتر است در صورت وجود جوش های چرکی، صورت خود را ۳-۴ بار به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه با آب گرم بشویید تا عفونت موجود در آن ها تجزیه و تخلیه شود.

۲. نمک

نمک یک ماده معدنی طبیعی است که می تواند به افزایش آرامش پوست و از بین رفتن چرک ها موجود در جوش ها کمک کند. البته شواهد و مدارک کافی برای تایید این امر وجود ندارد، اما استفاده از این روش بی تاثیر نیست.

برای استفاده از این روش توصیه می شود مقداری نمک را در آب گرم حل کنید و مناطق آسیب دیده را حدود نیم ساعت شستشو دهید. این کار را سه بار در روز انجام دهید تا جوش ها از بین بروند.

۳. روغن کرچک

روغن کرچک حاوی ریسینلیدیک اسید است که باعث تجزیه باکتری های موجود در جوش می شود. روغن کرچک از زمان ها دور برای بهبود زخم ها و نیز مرطوب کردن پوست مورد استفاده قرار می گرفته است. برای استفاده از آن توصیه می شود روغن کرچک را سه بار در روز بر روی محل های آسیب دیده بمالید.

توجه به این نکته ضروری است که هیچ مدرک علمی از این روش برای درمان جوش های چرکی حمایت نمی کند.

۴. درمان سریع جوش های چرکی با زردچوبه

کورکومین اصلی ترین ترکیب موجود در زردچوبه است که می تواند به کاهش التهاب و نیز درمان عفونت کمک کند. توصیه می شود مقداری زردچوبه را با چند قطره روغن ضروری یا روغن آرگان مخلوط کنید و از آن به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی و روزانه استفاده نمایید. اگر شما مستعد بروز جوش های چرکی هستید، این روش می تواند یک انتخاب موثر برای درمان جوش هایتان باشد.

درمان سریع جوش های چرکی در خانه

۵. روغن چریش

این روغن که از نوعی درخت در هند تهیه می شود، دارای خاصیت ضد عفونی کنندگی، ضد باکتریایی و ضد میکروبی است که در تهیه انواع صابون ها، لوسیون ها و پمادها مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند درمانی موثر برای جوش های چرکی باشد.

شما می توانید روغن چریش را به طور مستقیم ۳-۴ بار بر روی محل جوش بمالید، اما توجه داشته باشید که حتما قبل و بعد از انجام این کار دستان خود را بشویید.

۶. بر روی جوش های چرکی پیاز بگذارید

پیاز حاوی ترکیبات طبیعی و آنتی بیوتیکی به نام آلیسین است که می تواند به بهبود عفونت موجود در جوش کمک کند. استفاده از پیاز باعث افزایش جریان خون می شود که به بهبود سریع جوش ها کمک می کند.

یک عدد پیاز را برش دهید و به مدت یک ساعت بر روی محل جوش قرار دهید. شما می توانید این کار را ۱-۲ بار در روز تکرار کنید تا آثار جوش از بین برود. توجه داشته باشید که استفاده از پیاز می تواند باعث ایجاد بثورات پوستی شود، پس از تکرار این روش در طولانی مدت اجتناب کنید.

۷. درمان سریع جوش های چرکی با سیر

سیر نیز از خانواده پیاز است و حاوی ترکیبات ضد میکروبی آلیسین می باشد. یک عدد سیر را له کنید و آن را مستقیما بر روی محل جوش بمالید. سپس آن را با استفاده از یک باند پارچه ای بپوشانید. این روش می تواند به درمان سریع جوش های چرکی کمک کند.

بعد از استفاده از سیر می توانید صورت خود را با آب شستشو دهید تا بوی آن از بین برود.

یک روش دیگر این است که ۵-۶ حبه سیر را پوست بگیرید، خرد کنید و به مدت ۵ دقیقه در آب بجوشانید. سپس ظرف را از روی حرارت بردارید و به مدت ۳۰-۴۵ دقیقه صبر نمایید تا خنک شود. با استفاده از یک صافی، سیرهای پخته شده را از آب جدا کنید. شما می توانید از این آب ولرم برای شستشوی محل جوش استفاده کنید. البته بهتر است این کار را به صورت روزانه انجام ندهید، چرا که سیر نیز مانند پیاز باعث ایجاد بثورات می شود.

۸. روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خاصیت ضد باکتری و ضد عفونی کنندگی است که باعث از بین روش عفونت ها و باکتری های موجود در جوش می شود.

چند قطره روغن درخت چای را با یک قاشق روغن حامل مانند روغن کرچک رقیق کنید و سپس بر روی محل جوش بمالید. دو بار در روز این کار را تکرار کنید تا جوش ها به طور کامل بهبود یابند.

۹. گل مینای چشم گاوی

این گیاه که در هند رشد می کند، یک ترکیب شفابخش و موثر برای درمان جوش است که دارای خاصیت ضد التهابی و ضد باکتری است.

مقدار کمی از این روغن را با روغن حاملی مانند روغن کرچک مخلوط کنید و دو بار در روز بر روی منطقه آسیب دیده بمالید.

۱۰. گرده لیوه برای درمان سریع جوش های چرکی

این گیاه نیز دارای خاصیت دارویی است و به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد. گیاه گرده لیوه یا پودر آن را می توانید برای درمان زخم ها و خراش ها مورد استفاده قرار دهید. توصیه می شود از این گیاه دو بار در روز به طور مستقیم بر روی جوش های خود بمالید تا شاهد اثرات شگفت انگیز آن باشید.


منبع: greatist

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.