سویا سس یکی از بهترین چاشنی ها و افزودنی هاست که یک طعم منحصر به فرد را به غذاهای شما می بخشد. سویا سس یک مزه شور و خوش طعم دارد و به طور گسترده ای در آشپزی ها و غذاهای آسیایی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین استفاده از چاشنی بسیار متنوع است و می تواند تهیه بسیاری از غذاها مورد استفاده شود.

با این حال، این پرسش وجود دارد که آیا افرادی که قادر به مصرف گلوتن نیستن نیز می توانند از این چاشنی استفاده کنند یا خیر؟

در این مقاله پاسخ به سوال را بررسی می کنیم و جایگزین مناسب برای این چاشنی را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

بیشتر سویا سس ها حاوی گلوتن هستند

جالب است بدانید که سس سویا به طور سنتی استفاده از گندم و سویا تهیه می شود از این رو نام “سس سویا” ممکن است کمی گمراه کننده باشد. این سس به طور معمول با ترکیب گندم خرد شده و سویا و خرد شده آماده می شود که آن ها را تا چندین روز در مقدار فراوانی نمک قرار می دهند تا عمل تخمیر انجام گیرد.

بنابراین، بیشتر سویا سس ها حاوی گلوتن گندم هستند.

با این حال، برخی از انواع سویا سس ها نیز وجود داند که عاری از گلوتن می باشند. با این که نوع سویا سس سنتی ژاپنی حاوی مقدار کمی گندم است،اما امروزه سویا سس های تولید می شوند که فقط با استفاده از سویا تهیه شده اند و شما می توانید آن ها از بازار تهیه کنید.

این قبیل سس ها که از سویا تهیه می شوند می توانند برای افراد حساس به گلوتن مناسب باشند.

چکیده

بیشتر سویا سس های موجود در بازار با استفاده از گندم تهیه می شوند و حاوی گلوتن هستند، از این رو به افرادی که به گلوتن حساسیت دارند توصیه می شود از انواع سویا سس های فاقد گندم استفاده نمایند.
آیا سویا سس دارای گلوتن است؟

چگونه سویا سس بدون گلوتن را انتخاب کنیم

اکثر سویا سس های استاندارد حاوی گلوتن هستند با یان حال انواع بدون گلوتن آن ها نیز در بازار وجود دارد. به همین دلیل توصیه می شود اگر قصد خرید این چاشنی را دارید حتما به برچسب های موجود بر این این سس توجه نماید.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اعلام کرده است كه انواع مارک های سویا سس بدون گلوتن موجود در بازارحاوی كمتر از ۲۰ (ppm) گلوتن می باشند، از این رو این مقدار میكروسكوپی گلوتن بعید است برای افرادی که شدیدترین حساسیت به گلوتن را نیز تجربه می کنند خطرناک باشد.

یک روش دیگر برای شناسایی سویا سس فاقد گلوتن بررسی لیست مواد تشکیل دهنده آن است. اگر در ترکیبات حاوی گندم، چاودار، جو یا هر نوع غلات دیده نشود این محصول فاقد گلوتن است.

چکیده:

مطمئن ترین روش برای شناسایی سس های سویا بدون گلوتن، چک کردن برچسب آن است. در صورتی در ترکیبات حاوی گندم، جو، چاودار یا هرگونه غلات دیگر نباشد آن محصول فاقد گلوتن می باشد.

جایگزین مناسب برای سویا سس چیست

علاوه بر انواع سویا سس های بدون گلوتن آمینوهای نارگیل می توانند یک جایگزین محبوب، طبیعی و بدون گلوتن برای سویا سس ها باشند و می توانند یک طعمی خوشمزه را برای غذاهای شما فراهم کنند.

آمینوهای نارگیل ها با استفاده از شیره نارگیل و نمک تهیه می شوند و می توانند یک جایگزین عالی محسوب شوند.


منبع: healthline