انگشتر طلا یا جواهر، کدام یک و چرا؟

انگشتر طلا یا جواهر، کدام یک و چرا؟

خیلی از خانم ها وقتی به یک مراسم خاص دعوت می شوند و یا یک قرار کاری دارند در انتخاب جواهرات خود دچار سردرگمی می شوند. به خصوص در کشور ما ایران که از پوشش اسلامی استفاده می کنیم تمرکز زیادی بر روی انگشتر و انتخاب طرح مناسب برای آن است.

اینکه بدانیم در یک موقعیت از انگشتر طلا استفاده کنیم و یا جواهر، تاثیر زیادی بر روی استایل و شخصیت و اعتماد به نفس ما می گذارد. خیلی از خانم ها تفاوت بین انگشتر طلا و جواهر و کاربرد هر یک از آنها را به خوبی نمیشناسند و این باعث می شود تا تصمیم های اشتباهی بگیرند.

برای همین ما در این مقاله به توصیف هر یک از این دو پرداخته ایم تا بتوانید بهترین استایل را برای خودتان بسازید. در نهایت چند مورد از زیباترین و مشهورترین انگشترهای طلا و جواهر دنیا را برای شما معرفی کرده ایم.

انگشتر طلا یا جواهر، کدام یک و چرا؟

انگشتر طلا و جواهر، شباهت ها و تفاوت ها

خیلی از شما ممکن است تفاوت دقیق این دو مورد را با یکدیگر ندانید و به جای انگشتر طلا از کلمه جواهر استفاده کنید در صورتی که این دو با یکدیگر متفاوت هستند.

در واقع جواهر انگشتری است از جنس طلا یا پلاتین که بر روی آن سنگ های قیمتی کار شده باشد، سنگ هایی از جنس الماس، زمرد، یاقوت و … 

فرقی هم نمی کند چه سنگی، در چه سایزی و … روی انگشتر طلا یا پلاتین شما قرار گرفته باشد، تنها وجود آن سنگ کافی است تا انگشتر را تبدیل به جواهر کند!

اما انگشتر طلا، انگشتر بدون نگینی است که از جنس فلز طلا در طرح ها و رنگ های مختلف طراحی و ساخته می شود.

انگشتر طلا طرح های بسیار متنوعی دارد و از ساده تا طرح دار آن در بازار وجود دارد. در طراحی انگشتر طلا برای ایجاد تنوع می توان از رنگ های مختلف طلا یعنی رزگلد، زرد و سفید استفاده کرد که اتفاقا امسال یعنی سال 2022، ترکیب این سه رنگ طلا در یک انگشتر بسیار ترند شده است. علاوه بر آن می توان از ترکیب فرم ها و اشکال گوناگون با یکدیگر و حکاکی و … در طراحی استفاده کرد.

طراحی جواهر هم همینطور است با این تفاوت که دست طراح بازتر است و می تواند با ترکیب سنگ و فلز طلا یا پلاتین طرح های خلاقانه تر و متنوع تری را خلق کند.

انگشتر طلا یا جواهر، کدام یک و چرا؟

موارد استفاده ی انگشتر طلا و جواهر

با توجه به اینکه این دو انگشتر با یکدیگر تفاوت های ظاهری دارند، معمولا در موارد مختلفی هم استفاده می شوند. البته در نهایت شما باید با توجه به علاقه تان تصمیم بگیرید که در کجا و در چه زمانی انگشتر طلا یا جواهر در دست کنید و خیلی خودتان را پایبند اصول و قواعد و عرف نکنید.

انگشتر طلا اکثرا ظاهری اسپرت تر دارد که آن را به گزینه ای مناسب برای استفاده روزمره و مراسم های غیر رسمی تر کرده است. مثلا معمولا عروس خانم ها حلقه ازدواج خود را که قرار است همیشه و در هر زمان و مکانی در دست داشته باشند، از بین انگشترهای طلا انتخاب می کنند تا هم ظاهری اسپرت تر داشته باشد و هم راحت تر و سبکتر باشد.

یا مثلا اگر به یک جلسه کاری کوچک یا یک جمع صمیمی و موقعیت هایی شبیه به این دعوت شده اید، انگشتر طلا می تواند انتخاب مناسب تر و برازنده تری برای شما باشد.

قیمت انگشتر طلا هم به مراتب کمتر از نوع جواهر آن است و این باعث می شود تا اگر در استفاده ی روزانه آسیبی به آن وارد شد، خسارت چندانی نبینیم.

اما در طرف مقابل انگشتر جواهر ظاهری رسمی تر و لوکس تر دارد که بسیار مناسب مراسم های خاصی است که می خواهید ظاهری رسمی و پر زرق و برق تر داشته باشید.

معروف ترین مدل های انگشتر طلا و جواهر در دنیا

شما که به طلا و جواهر علاقه دارید حتما خیلی کنجکاو هستید که ببینید معروف ترین و محبوب ترین انگشتر طلا و جواهر در دنیا کدام هستند. در ادامه دو مورد از انگشتر طلا و یک مورد جواهر را برایتان توضیح داده ایم.

انگشتر طلا یا جواهر، کدام یک و چرا؟
  • انگشتر طلا کارتیه طرح ترینیتی (TRINITY)

نقطه ی شروع طراحی های بی زمان و عاشقانه ی کارتیه را می توانیم انگشتر طلا ترینیتی بدانیم! یک انگشتر پر از احساس، ظرافت و خلاقیت که خود کارتیه به زیبایی هرچه تمام آن را برای ما توصیف می کند:

عشق. وفاداری. دوستی.
مجموعه ترینیتی در سال 1926 توسط لویی کارتیه (Louis Cartier) طراحی شد و به نمادی از مهمترین روابط زندگی تبدیل شده است. سه نوار در هم تنیده در رنگ های صورتی(رز گلد)، زرد و طلای سفید.
انگشتر طلا ترینیتی کارتیه به دلیل زیبایی و طراحی منحصر به فردش به سرعت به یکی از محبوب ترین حلقه ها در بین افراد مشهور هالیوود تبدیل شد.

طراحی بی زمان، فارغ از جنسیت و نمادگرایی قدرتمند، انگشتر طلا ترینیتی کارتیه را به یکی از ماندگارترین طراحی های تاریخ تبدیل کرده است. انگشتر طلا ترینیتی نمادی ماندگار از دوستی های بی پایان و عاشقانه های ماندگار است.

  • انگشتر طلا عشق کارتیه (Love)

انگشتر عشق کارتیر طرحی است که این روزها خیلی بیشتر از قبل، اصل یا کپی آن را در دستان خانم های اهل مد می بینیم. البته که این مدل بی نظیر کارتیه، تقریبا از همان اوایل طراحی و تولیدش جزو طراحی های پرطرفدار در دنیا بوده است.

محبوبیت و ماندگاری این طرح در تاریخ مدیون طراحی بی زمان و کانسپت طراحی عاشقانه ی آن است. سیپولو در طراحی این انگشتر طلا از سرپیچ و پیچ گوشتی برای باز کردن قفل، الهام گرفته بود:

عشقت را برای همیشه قفل کن (در خودت نگه دار)!

روی این انگشتر طلا به زیبایی طرح های سرپیچ کار شده است. این انگشتر طلا طی 50 سال گذشته دچار تغییرات کوچکی شده است.

انگشتر طلا یا جواهر، کدام یک و چرا؟
  • انگشتر سولیتر (solitaire) تیفانی (Tiffany)

میرسیم به مشهورترین و محبوب ترین طرح انگشتر جواهر به عنوان حلقه نامزدی! 

یک انگشتر سولیتر با تک نگین الماس با برش گرد برلیان روی آن و پایه ای از جنس طلای سفید، که مجله ی ADVENTURINE در توصیف آن می گوید:

چارلز لوئیس تیفانی (Charles Lewis Tiffany) این طرح را برای ستایش تک الماس به عنوان نمادی از عشق ابدی طراحی کرد. طرح اصلی تیفانی دارای 6 چنگک بود که برلیان درشت روی انگشتر را با فاصله از پایه طلای انگشتر به شکلی معلق در هوا نگه می داشت به طوری که بیشترین نور از هر سمت این انگشتر به آن نفوذ می کرد و الماسی بی نهایت درخشان و با حسی از معلق بودن خلق می کرد. این طرح انقلابی، زیبا و منحصر به فرد لوئیس تیفانی فاصله ی زیادی با طرح های شلوغ و پر از الماس زمان خودش داشت.

تیفانی نه تنها سنگ الماس را به صورت تک قرار داده بود بلکه پایه ی انگشتر را هم کاملا بدون تزئینات رها کرده بود. تیفانی نمی خواست چیزی باعث انحراف توجه ها از زیبایی تک الماس روی این انگشتر شود.

لوئیس میخواست همانطور که عشق تمام توجه را به خود جلب می کند، الماس روی انگشتر تک نگین او هم تمام توجه ها را به خودش جلب کند! تیفانی کانسپت این انگشتر را عشق و رابطه ی عاشقانه انتخاب کرده بود و به زیبایی از عهده ی آن بر آمد.

چند مورد انگشتر طلا و جواهر خاص در جهان را که خانم های زیادی در سراسر دنیا آرزوی داشتن حداقل یکی از آنها را دارند، با هم دیدیم.

خیلی از خانم ها ممکن است به دلیل قیمت بالای این انگشترها توانایی خرید آنها را نداشته باشند و خیلی ها هم مثل ما که در ایران هستیم اصلا دسترسی مستقیم به این گالری های جواهر برای خرید ندارند!

اما نگران نباشید، اگر دوست دارید یکی از آنها را داشته باشید کافی است تا یک گالری جواهر ماهر را پیدا کنید و به آنها سفارش ساخت طرح مورد نظرتان را بدهید.

انگشتر طلا یا جواهر، کدام یک و چرا؟

جواهری زمردی (zomorodi.com) از جمله جواهری های معتبر در تهران است که قدمت بالای آن (بیش از یک قرن) می تواند تضمینی بر کیفیت و قابل اعتماد بودنش باشد.

جواهری زمردی هر طرحی را که بخواهید دقیقا به همان شکل و با همان ظرافت و کیفیت به شما تحویل می دهد. به این شکل شما هم طرح دلخواهتان را دارید و هم در هزینه ی خود صرفه جویی کرده اید.

جواهری زمردی علاوه بر آنکه سفارش ساخت قبول می کند مجموعه بی نظیری از انگشتر طلا و جواهر، سرویس جواهر عروس، حلقه ازدواج و نامزدی، گردنبند طلا، گوشواره جواهر و … در محصولات خود دارد. فرقی نمی کند چه طلا یا جواهری و با چه قیمتی بخواهید، در جواهری زمردی طرح رویاهایتان را پیدا میکنید. برای دیدن طلا و جواهرات زمردی به شبکه های اجتماعی آنها سر بزنید:

Instagram: https://www.instagram.com/zomorodijewelry/

Twitter: https://twitter.com/zomorodijewelry

Aparat: https://www.aparat.com/zomorodi_jewelry

Pinterest: https://www.pinterest.com/zomorodijewelry

برای دریافت مشاوره و خرید می توانید با شماره های زیر با زمردی در تماس باشید:

021-55622715

09121509364

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.