بهترین سن برای جراحی افتادگی پلک

بهترین سن برای جراحی افتادگی پلک

چشم‌ها یکی از تاثیرگذارترین عضوهای صورت هستند که می‌توانند روی جوانی، شادابی و زیبایی چهره فرد نقش بسیار مهمی داشته باشند. حالت غم، شادی، خنده، گریه و… هر فردی از چشمهایش مشخص است. زمانی که سن بالا می‌رود، میزان ساخت کلاژن در بدن به شدت کاهش می‌یابد. از این رو پوست حالت شل و افتاده‌ای پیدا خواهد کرد.
به دنبال شل شدن پوست صورت، پلک‌ها هم حالت افتاده‌ای پیدا می‌کند. به مرور زمان دایره دید فرد کاهش پیدا کرده، این موضوع روی ظاهر و زیبایی چهره هم تاثیرگذار خواهد بود.
در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات مفیدی را در رابطه با افتادگی پلک یا همان پتوز، بهترین درمان افتادگی پلک و… در اختیارتان قرار دهیم. 

افتادگی پلک چیست؟

اگر بخواهیم اطلاعات کاملی درباره پتوز در اختیارتان قرار دهیم، باید به مطلبی که درباره افتادگی پلک در کلینیک صدف منتشر کرده است اشاره کنیم: پتوز زمانی است که پلک فوقانی روی چشم می‌افتد. پلک ممکن است فقط اندکی آویزان شود ، یا به حدی که مردمک چشم را بپوشاند (نقطه سیاه در مرکز چشم شما که نور را به داخل می دهد). پتوز می‌تواند بینایی طبیعی را محدود یا حتی به طور کامل از بین ببرد. کودکان و بزرگسالان می توانند دچار پتوز شوند. خوشبختانه این بیماری برای بهبود بینایی و همچنین ظاهر قابل درمان است.
افتادگی پلک به معنای افتادگی بیش از حد پلک فوقانی است. لبه پلک فوقانی ممکن است پایین تر از حد معمول باشد (پتوز) یا ممکن است پوست اضافی در پلک بالایی وجود داشته باشد (درماتوکالازیس). افتادگی پلک اغلب ترکیبی از هر دو حالت است این مشکل پتوز نیز نامیده می شود.
در واقع افراد بنا بر دلایل مختلف درگیر این عارضه می‌شوند. ازجمله دلایل افتادگی پلک می‌توان به افزایش سن، جراحی چشم، سکته مغزی، تومور مغزی، میاستنی گراویس، دیستروفی عضلانی، ژنتیک و مادرزادی اشاره کرد.

بلفاروپلاستی بهترین روش درمان افتادگی پلک

بهترین سن برای جراحی افتادگی پلک

بلفاروپلاستی به معنای ساختن پلک یا بازسازی پلک می‌باشد. این روش به عنوان یکی از بهترین روش‌های درمان افتادگی پلک معرفی شده است. در واقع پزشکان از این روش برای زیباسازی چشم‌ها و از بین بردن عیوب پلک‌ها استفاده می‌کنند. برای انجام این کار ابتدا بی حسی موضعی انجام می‌شود، بی حسی موضعی در مقایسه با بیهوشی به عنوان مزیت اصلی بلفاروپلاستی محسوب می‌شود. بعد از بی حسی کامل ناحیه مورد نظر، پزشک برش‌های افقی در پلک بالا و پایین ایجاد می‌کند که بعد از برداشت پوست اضافی، دو قسمت را به یکدیگر بخیه خواهد زد. جای بخیه‌های پشت پلک در بین خطوط پشت پلک پنهان می‌شوند، از این رو اصلا نباید نگران جای بخیه خود باشید.
این روش را می‌توان به عنوان یک روش درمان دائمی معرفی کرد، چرا که نتیجه این عمل تا سال‌ها بعد(حدود هفت سال) ماندگار است و نیازی به ترمیم نخواهد داشت.
دوره نقاهت این عمل معمولا دو تا سه هفته می‌باشد. بلفاروپلاستی هم مانند دیگر جراحی‌ها دارای عوارضی می‌باشد. ازجمله عوارض این جراحی می‌توان به تورم، درد، التهاب، خارش، عفونت و… اشاره کرد.
در رابطه با هزینه عمل بلفاروپلاستی باید بگوییم که هزینه عمل به عوامل مختلفی بستگی دارد. تخصص پزشک، کلینیک مورد نظر، شرایط بیمار، شدت افتادگی پلک و…. همه روی هزینه بلفاروپلاستی تاثیرگذارند. 

مراقبت‌های بعد از بلفاروپلاستی

بهترین سن برای جراحی افتادگی پلک
  • تا 48 ساعت بعد از این عمل بهتر است در زمان خواب دو بالشت در طرفین خود قرار دهید. 
  • به منظور کاهش تورم و کبودی‌ها باید از کمپرس آب سرد استفاده کنید. 
  • تا یک هفته بعد از عمل بلفاروپلاستی بهتر است از انجام فعالیت‌هایی که منجر به خشک شدن چشمتان می‎شود خودداری کنید. 
  • تا یک ماه پس از عمل بلفاروپلاستی بهتر است در تماس مستقیم با آفتاب قرار نگیرید. 
  • از گریه کردن و پلک زدن تند خودداری کنید. 
  • به منظور نتیجه گیری بهتر از بلفاروپلاستی بهتر است در طول روز چندین مرتبه چرت بزنید. 

مراقبت از محل برش 

  • باید ناحیه برش را در طول روز حداقل یه بار شستشو دهید و سپس آن را کاملا خشک کنید. 
  • باید پماد و داروهای تجویز شده را طبق دستور پزشک مصرف کنید. 
  • باید به منظور مرطوب نگه داشتن چشمانتان از قطره چشم استفاده کنید. 
  • بعد از گذشت 10 روز از عمل بلفاروپلاستی می‌توانید آرایش کنید. 

بهترین سن برای جراحی افتادگی پلک

به طور کلی پروسه پیر شدن پوست و کاهش تولید کلاژن در پوست صورت، از 30 سالگی آغاز خواهد شد. به همین دلیل بهتر است از سن 30 سالگی اقدام به مصرف محصولات مراقبتی پوست صورت، کرم‌های ضد چین و چروک، کرم‌های حاوی کلاژن، از بین برنده سیاهی دور چشم و… کنید.
بیشتر پزشکان پوست و زیبایی بر این باورند که بهترین و مناسب‌ترین سن برای انجام جراحی افتادگی پلک حداقل 18 سال است. به هیچ عنوان زودتر از 18 سالگی اقدام به انجام بلفاروپلاستی نکنید. 

چه کسانی بهترین کاندید برای جراحی افتادگی پلک هستند؟

بهترین سن برای جراحی افتادگی پلک

با توجه به مطالب منتشر شده در سایت معتبر webmd : آقایان و خانم‌هایی که پلک‌های پایین و بالای آن‌ها حالت افتاده دارند، حالت پف یا برجسته دارند بهترین گزینه برای انجام عمل زیبایی می‌باشند. این عمل می‌تواند کمک کند تا چهره شاداب و جذاب‌تری داشته باشید. البته نباید توقع داشته باشید که با جراحی پلک تمام عیوب و نواقص صورتتان برطرف می‌شود، به همین دلیل بهتر است توقع نتیجه معقول و منطقی از این عمل زیبایی داشته باشید.
اگر بلفاروپلاستی را همزمان با دیگر جراحی‌های زیبایی چون بالا کشیدن پوست پیشانی و ابروها انجام دهید قطعا نتیجه بسیار بهتری خواهید گرفت. پزشکان بر این باورند که کسانی می‌توانند بهترین کاندید برای جراحی بلفاروپلاستی باشند که حداقل سن آن‌ها 30 سال باشد. علاوه بر آن برای انجام این عمل باید بدنی سالم داشته باشید. 

بهترین کاندیدای بلفاروپلاستی عبارتنداز:

  • افراد فاقد مشکلات چشمی
  • افراد غیر سیگاری
  • افراد سالم فاقد مشکلات پزشکی 
  • افرادی که منطقی هستند و دارای نگرشی مثبت می‌باشند.

جمع بندی 

بلفاروپلاستی یکی از روش‌های درمان افتادگی پلک است که تا به امروز توانسته توجه بسیاری از افراد را به سمت خود جلب کند. درصد موفقیت در این روش درمان به مراتب بسیار بیشتر از سایر روش‌های جراحی می‌باشد. برای انجام بلفاروپلاستی بهتر است به یک کلینیک معتبر در زمینه پوست و زیبایی مراجعه کنید. کلینیک صدف یکی از بهترین کلینیک‌های پوست و مو و زیبایی در شهر تهران است. کلینیک تخصصی پوست و موی صدف از سال 1389 شروع به فعالیت کرده و امروز پس از سالها فعالیت و کسب تجربه در این زمینه، به یکی از مدرن‌ترین و مجهزترین مراکز زیبایی و سلامتی کشور تبدیل شده است. رویکرد ما، همراه کردن دانش و تخصص با تجربه است تا در برخورد با شرایط خاص هر مراجعه‌کننده، صحیح‌ترین مشاوره و بهترین خدمات ارائه شود. هدف این است که در نهایت، شما احساس بهتری نسبت به چهره و اندام خود داشته باشید.

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.