آیا در به خواب رفتن یا داشتن خواب عمیق مشکل دارید؟ میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا نوعی اختلال خواب دارند که بر توانایی افراد در به خواب رفتن تأثیر منفی می‌گذارد. کارشناسان توصیه می‌کنند بزرگسالان بین هفت تا نه ساعت در شبانه‌روز را بخوابند. با‌این‌حال، واقعیت این است که بسیاری از مردم چندان خواب خوبی را تجربه نمی‌کنند. روش‌های متعددی برای داشتن خواب با‌کیفیت کافی وجود دارد. برای مثال افراد مبتلا به میگرن با مصرف قرص‌های مسکن به خواب می‌روند. در این مقاله به توضیح ۷ راهکار مناسب برای درمان بی خوابی شبانه می‌پردازیم. فقط کافی است تا ۴ دقیقه به مطالعه این متن بپردازید تا راهکارهای مناسبی برای درمان بی‌خوابی بشناسید.

۱. ماساژ درمانی؛ اولین راهکار برای درمان بی خوابی شبانه

لمس ملایم عضلات باعث ترشح هورمون‌های آرام‌بخش می‌شود. در واقع ماساژ، سیستم عصبی سمپاتیک (سیستم جنگ یا گریز و پاسخ به استرس) را که برای بسیاری از ما بیش‌فعال است آرام می‌کند. استفاده از روش‌های مختلف ماساژ درمانی راهی برای کاهش اضطراب هنگام خواب است. انجام این تکنیک‌ها در تنظیم تنفس، ضربان قلب، تنش عضلانی و خلق‌وخو کمک می‌کند.

ماساژ درمانی سطح اضطراب را بهبود می‌بخشد؛ همچنین فشار خون و ضربان قلب را تثبیت می‌کند تا خواب با‌ کیفیت بهتری داشته باشید. ازاین‌رو خرید انواع ماساژور، مثل صندلی ماساژور و ماساژور تفنگی برای بسیاری از افراد مفید خواهد بود. برای استفاده از ماساژ درمانی منطبق بر استانداردهای جدید از برندهای معتبر عرضه‌کننده این محصولات استفاده کنید. برندهای روتای و آیرست از تولیدکنندگان انواع ماساژور هستند؛ قیمت ماساژور صندلی باتوجه‌به نوع عملکرد و سازوکار دستگاه تعیین می‌شود.

درمان بی خوابی شبانه با ۷ ترفند قطعی و معجزه آسا!

۲. کالای خواب؛ بالش و تشک تاثیر بسیاری بر کیفیت خواب دارند

داشتن کالای خوابی راحت و متناسب با استانداردهای ارگونومیک یکی از فاکتورهای مهم در تعیین کیفیت خواب افراد به شمار می‌رود. ازاین‌رو هنگام خرید تشک به این فکر کنید که بر کیفیت خواب خود سرمایه‌گذاری خواهید کرد.

علاوه‌بر موارد گفته شده، توجه داشته باشید که تشک و بالش سفتی و بلندی مناسبی داشته باشند تا از ستون فقرات‌تان حمایت کنند؛ این کار به کاهش درد هنگام خواب و افزایش کیفیت خواب کمک خواهد کرد. درصورتی‌که به‌دنبال استفاده از بالش نامناسب در ناحیه کتف و گردن احساس درد می‌کنید، از روش‌هایی مثل ماساژ و نرمش سبک برای رفع خستگی استفاده کنید. با‌این‌حال به دلیل قیمت مراکز اسپا یا ماساژ‌های خصوصی، قیمت ماساژور گردن از برند‌های معتبر بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

۳. برای درمان خواب شبانه ورزش روزانه را در برنامه خود قرار دهید

ورزش روزانه فواید متعددی برای سلامتی دارد؛ همچنین ورزش مداوم حتی به مدت چند دقیقه باعث ایجاد تغییراتی در سوخت‌وساز بدن می‌شود. تغییر سوخت‌وساز بر کیفیت خواب تاثیرگذار است. علاوه‌بر این، احساس خستگی بعد از ورزش از فاکتورهای دیگری است که در به خواب رفتن عمیق کمک خواهد کرد.

البته اکثر متخصصان توصیه می‌کنند که از ورزش سنگین نزدیک به زمان خواب خودداری کنید؛ چراکه باعث ترشح هورمون شادی و در آخر بهم ریختن ریتم عادی خواب می‌شود. اگر بعد از ورزش احساس خستگی و کوفتگی دارید، از روش‌های مختلفی مثل انجام حرکات کششی، تغذیه مناسب، مصرف املاح و ماساژ گرفتن برای رفع آن استفاده کنید. ماساژدرمانی با انواع دستگاه ماساژور برقی، تفنگی، صندلی ماساژور SL-A100 و ماساژور پا برای ورزشکاران پیشنهاد می‌شود. در واقع با استفاده از دستگاه‌های ماساژور ریکاوری عضلات با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

۴. به حداقل رساندن نویز در اطراف؛ یکی از عوامل مهم در خواب عمیق

به حداقل رساندن سرو‌صدا بخش مهمی از ساختار یک اتاق خواب راحت است. اگر نمی‌توانید منابع نویز اطراف را حذف کنید، آن‌ها را با یک فن یا دستگاه نویزگیر از بین ببرید. گوش‌گیر یا هدفون گزینه دیگری برای جلوگیری از مختل شدن خواب است.

۵. تنظیم هشدار بیدار شدن از خواب روی یک زمان دقیق؛ روشی برای رفع بی‌خوابی

اگر دائم در زمان‌های مختلفی از خواب بیدار می‌شوید، تقریباً غیرممکن است که بدن شما به یک روال خواب سالم عادت کند. برای رفع بی‌خوابی زمان بیداری مشخصی را انتخاب کنید و به آن پایبند باشید؛ حتی در آخر هفته‌ها یا روزهای دیگر نیز به این زمان پایبند بمانید. در غیر این صورت وسوسه می‌شوید تا بیشتر در تخت بمانید و ساعت خوابتان بهم می‌ریزد.

۶. مدیتیشن قبل از خواب؛ معجزه‌ای برای داشتن خوابی باکیفیت

اگر ذهن آرام داشته باشید، مسلما راحت‌تر به خواب خواهید رفت؛ ازاین‌رو انجام مراقبه‌های مدیتیشن را قبل از خواب فراموش نکنید. مطالعه کتاب، حرکات کششی سبک، گوش دادن به موسیقی آرام‌بخش و تمرینات تمدد اعصاب نمونه‌هایی برای انجام مدیتیشن قبل از خواب هستند.

۷. تغییر الگوی رفتاری و زندگی؛ راهکاری اساسی برای درمان بی‌خوابی

دستگاه‌های الکترونیکی را خاموش کنید؛ به‌طورکلی وسایل الکترونیکی از جمله گوشی هوشمند خود را بیرون از اتاق خواب بگذارید. نور ساطع‌شده از صفحات این وسایل تولید ملاتونین، هورمون خواب، را کاهش می‌دهد. همچنین مصرف کافئین و الکل را در ساعات قبل از خواب محدود کنید. واکنش همه افراد به کافئین کمی متفاوت است؛ اما بهتر است حداقل پنج ساعت قبل از رفتن به رختخواب از کافئین خودداری کنید.

درمان بی خوابی شبانه با ۷ ترفند قطعی و معجزه آسا!

استفاده از انواع ماساژور برند روتای و آیرست؛ راهکاری برای درمان بی خوابی شبانه

در این مقاله به شرح ۷ روش برای درمان بی خوابی شبانه پرداختیم. روش‌های مختلفی مثل تغییر سبک زندگی، حذف نوشیدن قهوه در ساعات پایانی روز، ورزش منظم، ماساژ درمانی، استفاده از کالای خواب باکیفیت و مدیتیشن برای رفع بی‌خوابی و بهبود کیفیت خواب موثر هستند.

به‌طور‌ منظم ورزش کنید؛ اما زمان آن را نزدیک خواب تنظیم نکنید. چراکه فعالیت بدنی منظم به رفع خستگی بدن شما کمک می‌کند. بااین‌حال ورزش در چند ساعت قبل از خواب ممکن است بیش از حد به شما انرژی بدهد و خواب شب را مختل کند؛ همچنین استفاده از وسایل ماساژور از روش‌های مناسب برای ایجاد آرامش در بدن محسوب می‌شود.

برای خرید انواع دست ماساژور به نمایندگی‌های برند روتای و آیرست مراجعه کنید؛ این دو برند عرضه‌کننده دستگاه‌های ماساژور منطبق بر استانداردهای روز دنیا هستند. فروشگاه مبل ماساژ یکی از نمایندگی‌های معتبر این دو برند است که دستگاه‌های ماساژ متنوعی را در اختیار افراد قرار می‌دهد. برای مشاهده محصولات این فروشگاه به آدرس MOBLEMASSAGE.COM مراجعه کنید.