کالری سوزی سریع: چگونه به سرعت کالری بسوزانیم؟

چگونه به سرعت کالری بسوزانیم؟

زمانی که تصمیم به افزایش فعالیت های بدنی و کاهش وزن می گیرید، یکی از بهترین تصمیماتی که می توانید در زندگی خود بگیرید. داشتن اندامی زیبا و بدون چربی های اضافه، نه تنها باعث بهتر شدن ظاهرتان خواهد شد، بلکه باعث می شود احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید و زندگی سالم تری را هم تجربه کنید. شما با کاهش وزن، خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی و چاقی را کاهش می دهید. اگر تازه کار هستید و می خواهید بدانید که چگونه می توانید به سرعت کالری بسوزانید، گومگ را در ادامه این مطلب دنبال کنید.

تمرینات متناوب با شدت بالا

تمرینات هوازی یا همان کاردیو بهترین راه برای سوزاندن سریع کالری هستند. البته برای دریافت نتیجه از این طریق، باید این تمرینات را به صورت صحیح انجام دهید. در واقع بهترین روش برای چربی سوزی با تمرینات هوازی، تمرین با شدت بالا است.

این بدان معنی است که باید برای چند دقیقه با شدت زیاد ورزش کنید و سپس ۱ الی ۵ دقیقه ریکاوری کنید. همچنین به مرور زمان باید شدت و زمان تمرینات را افزایش دهید تا به این رویه عادت نکنید و همیشه بدنتان فشار کافی را احساس کند.

استراحتی کوتاه در میان تمرینات شدید، از خستگی شما جلوگیری می کند و به کالری سوزی بیشتر کمک می کند. یکی دیگر از نکات مثبت ورزش های هوازی این است که تا حد زیادی به تجهیزات نیاز ندارند و افراد مبتدی بدون هیچ تجهیزاتی می توانند آن ها را انجام دهند.

دویدن بر روی تردمیل

هنگامی که به کالری سوزی سریع فکر می کنید، احتمالا اولین چیزی که به ذهنتان می آید این است که دویدن بیشترین کالری را می سوزاند. این تصور درست است و دویدن کالری بسیار زیادی می سوزاند، اما حتی در صورتی که پشتکاری ستودنی نیز داشته باشید، باز هم در بسیاری از مواقع، مانند روزهای بارانی، رفتن به بیرون و دویدن کاری دشوار و ناخوشایند است.

معمولا باشگاه های ورزشی کمی وجود دارند که آنقدر فضا در اختیار ورزشکاران قرار دهند که بتوانید در آن ها بدوید، اما در بیشتر مواقع حداقل یک تردمیل در آن ها پیدا می شود. یکی از مزایای دویدن بر روی تردمیل این است که شما می توانید شیب سطح را در هر زمان که بخواهید تغییر دهید تا دویدن بر روی تپه را شبیه سازی کنید.

حتما می دانید که دویدن بر سطح شیبدار تپه، کالری بسیار بیشتری نسبت به دویدن بر روی سطح صاف می سوزاند. همچنین نه تنها می توان از تردمیل برای سوزاندن کالری بیشتر استفاده کرد، بلکه در هر فصلی نیز قابل استفاده است.

مقالات مرتبط با دویدن:

۶ فایده دویدن که باید بدانید
علت درد پاشنه پس از دویدن و راه های درمان و پیشگیری از آن
قبل از دویدن چه بخوریم و چه نخوریم؟

تمریناتی که بیشتر از دویدن کالری می سوزانند

هر روز بسیاری از افراد با دویدن به سوی کالری سوزی می روند، اما این ورزش می تواند برای همه جذاب نباشد. همچنین دویدن می تواند فشار زیادی به زانوها وارد کند. اگر نمی خواهید هر روز بدوید و به گزینه های دیگری فکر می کنید، تمرینات زیادی وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید. در ادامه این تمرینات را به شما معرفی خواهیم کرد.

طناب زدن: طناب زدن یک تمرین بسیار عالی است که می توانید در داخل خانه انجام دهید و این امکان را به شما می دهد تا به صورت منظم ورزش کنید. طناب زدن با سرعت ۱۰۰ پرش در هر دقیقه می تواند ۱۳ کالری در دقیقه بسوزاند. این ورزش نه تنها به تمام عضلات شما کمک می کند، بلکه به بهبود تعادل، هماهنگی و مهارت دست و پا نیز کمک می کند.

کالری سوزی سریع: چگونه به سرعت کالری بسوزانیم؟

دوچرخه: ورزش بر روی دوچرخه ثابت یک راه عالی برای کالری سوزی سریع است. برای سوزاندن بیشتر کالری ، نمی توانید اوقات فراغت سوار شوید. البته گفتن این نکته لازم است که اگر هدفتان چربی سوزی بالا است، نباید این ورزش را به صورت تفریحی انجام دهید. دریافت نتیجه از این طریق مستلزم این است که به مدت طولانی رکاب بزنید و زمان کمی را به استراحت اختصاص دهید. اگر می خواهید دوچرخه سواری را در خارج از خانه انجام دهید، می توانید مقداری از هوای درون تایرها را کم کنید تا کارتان دشوار تر شده و کالری بیشتری بسوزانید.

کالری سوزی سریع: چگونه به سرعت کالری بسوزانیم؟

اسکی‌واره (دستگاه پله نوردی): استفاده از اسکی‌واره یک روش بسیار موثر برای سوزاندن کالری است. شما می توانید شیب دستگاه را تغییر دهید و این به شما کمک می کند کالری بیشتری بسوزانید.

کالری سوزی سریع: چگونه به سرعت کالری بسوزانیم؟

دستگاه روئینگ: با استفاده از دستگاه روئینگ می توانید مقدار زیادی کالری بسوزانید. چه از دستگاه های موجود در سالن های ورزشی استفاده کنید و چه یکی را برای خانه خود خریداری کنید، در صورت تمرین منظم و شدید می توانید در مدت زمان ۳۰ دقیقه ۳۷۷ کالری بسوزانید.

کالری سوزی سریع: چگونه به سرعت کالری بسوزانیم؟

کتل بل سوئینگ: اکثر مردم کتل بل را به عنوان ابزاری برای تمرینات قدرتی تصور می کنند، در حالی که تاثیر بسیار خوبی در کالری سوزی دارد. اگر به انجام این تمرین عادت ندارید، در اوایل کار می توانید تا ۲۰ کالری در دقیقه بسوزانید.

کالری سوزی سریع: چگونه به سرعت کالری بسوزانیم؟

تمرینات قدرتی بسیار مهم هستند

در حالی که انجام تمرینات هوازی یک راه عالی برای سوزاندن کالری است، اگر می خواهید عضلات خود را زیبا کنید، باید تمرینات قدرتی را هم انجام دهید. برای به دست آوردن تعادل مناسب در هر دو نوع تمرینات، باید روزهای تمرینات هوازی و روزهای تمرینات قدرتی را به طور متناوب انجام دهید. در روزهایی که می خواهید روی تمرینات قدرتی تمرکز کنید، باید ۱۵ دقیقه هوازی کار کنید تا ضربان قلب و پمپاژ خون شما افزایش یابد.

برای انجام تمرینات قدرتی که همزمان به کالری سوزی شما کمک کنند، پیشنهاد می کنیم از برنامه تمرینی های زیر استفاده کنید:

برنامه بدنسازی برای لاغری و چربی سوزی از مبتدی تا حرفه ای
برنامه بدنسازی چربی سوزی کل بدن با تمرکز بر شکم و پهلو

پیلاتس را امتحان کنید

پیلاتس شبیه یوگا است، اما تمرکز اصلی آن بر بخش میانی بدن است. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این ورزش کسب کنید، این مقالا هرا پیشتر در گومگ منتشر کردیم مطالعه کنید: پیلاتس چیست؟

پیلاتس باعث تمرین عضلات شکمی، کمر، مفاصل، پشت و ران داخلی و خارجی می شود. همچنین این ورزش باعث انعطاف پذیری، افزایش قدرت، هماهنگی، تعادل و استقامت عضلات می شود. جالب است بدانید که خطر آسیب دیدگی در حین انجام پیلاتس بسیار پایین است.


منبع: گومگ

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.