۲۰ روش متفاوت برای استفاده از دهانشویه که تا کنون نمی دانستید

۲۰ روش متفاوت برای استفاده از دهانشویه که تا کنون نمی دانستید

استفاده از دهانشویه به طور معمول برای خلاص شدن از شر باکتری های موجود در دهان است که برای سلامتی دهان و دندان مضر هستند. خوب است بدانید که دهانشویه کاربردهای دیگری نیز دارد و می تواند برای زیبایی هم مورد استفاده قرار گیرد. در این مقاله قصد داریم شما را با روش های دیگر استفاده از این محلول آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا شما را با جنبه های دیگر استفاده از این محصول آشنا کنیم.

۱- استفاده از دهانشویه برای از بین بردن جوش

در صورت وجود جوش بر روی صورت خود، می توانید از دهانشویه برای خلاص شدن از شر آن ها استفاده کنید. به همین منظور می توانید یک تکه پنبه کوچک بردارید و آن را داخل این محلول غوطه ور کنید، سپس پنبه را بر روی محل جوش ها بمالید. بهتر است این کار را در شب و قبل از خواب انجام دهید و اجازه دهید که این محلول تا صبح بر روی صورت شما باقی بماند. صبح پس از بیدار شدن صورت خود را بشویید. شما متوجه از بین رفتن سریع جوش ها خواهید شد.

نکته: قبل از استفاده از این روش ابتدا مقدار کمی از این محلول را روی پوست خود امتحان کنید تا مطمئن شوید که حساسیت پوستی خاصی نداشته ندارید.

۲- منافذ باز پوست را می پوشاند

استفاده از دهانشویه می تواند به از بین رفتن جوش های سر سیاه روی بینی و نیز بستن منافذ باز پوست به شما کمک کند. همچنین این محلول می تواند باعث کاهش چربی اضافی صورت شما گردد و از براق بودن پوست جلوگیری نماید. توصیه می شود ابتدا صورت خود را با یک صابون ملایم بشویید، سپس مقداری دهانشویه را روی پنبه زده و به صورت خود بمالید.

۳- اثر کبودی را کاهش می دهد

محلول دهانشویه را به آرامی در محل کبودی ماساژ دهید. این کار را می توانید تا سه بار در روز تکرار کنید. بعد از آن شما شاهد کاهش اثر کبودی خواهید بود.

۲۰ روش متفاوت برای استفاده از دهانشویه که تا کنون نمی دانستید

۴- قارچ ناخن را درمان می کند

قارچ ناخن بسیار آزار دهنده است و تاثیر منفی بر زیبایی ناخن می گذارد. برای خلاص شدن از شر این قارچ ها، توصیه می شود مقدار مساوی از محلول دهانشویه را با آب مخلوط کنید، سپس ناخن ها را به مدت ۲۰ دقیقه در آن قرار دهید. برای نتیجه بخشی موثرتر می بایست این کار را چند روز پشت سر هم تکرار کنید.

۵- بوی بد پا را برطرف می کند

عرق پا باعث ایجاد بوی نامطبوع می شود اما شما می توانید با استفاده از دهانشویه این مشکل را درمان کنید. کف پای خود را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در یک تشت آب ولرم قرار دهید و مقدار کمی دهانشویه را نیز به این آب اضافه کنید. این ترکیب علاوه بر از بین بردن بوی بد پا به مرطوب شدن پا نیز کمک می کند.

۶- استفاده از دهانشویه بوی عرق را از بین می برد

دهانشویه به دلیل داشتن مقداری الکل در ترکیب خود، می تواند باکتری های موجود در زیر بغل را از بین ببرد و این موضوع سبب کاهش بوی بد عرق می شود. برای انجام این کار توصیه می شود بعد از حمام کردن مقداری پنبه را به محلول آغشته کنید و آن را به زیر بغل خود بمالید. اثر دهانشویه تا چند ساعت باقی می ماند اما در صورت نیاز می توانید این کار را تکرار کنید.

۷- استفاده از دهاشویه برای درمان شوره سر

استفاده از این محصول می تواند به کاهش و درمان شوره سر کمک کند. شما می توانید بعد از شستشوی سر با شامپوی مناسب، مقداری دهانشویه را بر روی پوست سر خود ماساژ دهید و بعد از ۲۰ دقیقه آبکشی نمایید. به منظور جلوگیری از خشک شدن موی سر توصیه می شود از شامپو های نرم کننده و ماسک مو استفاه کنید.

۸- مسواک خود را ضد عفونی کنید

برای اطمینان از تمیز بودن مسواک خود از باکتری ها می توانید آن را با دهانشویه شستشو دهید و ضد عفونی کنید. مقداری از محلول را در یک ظرف بریزید و سر مسواک خود را در آن قرار دهید. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه مسواک شما ضدعفونی شده است.

۹- به جای شیشه پاک کن از دهانشویه استفاده کنید

به جای استفاده از مواد شیمیایی می توانید مقداری از این محلول را روی پارچه نرم بمالید و آینه، شیشه و حتی دستگیره های در را با آن پاک کنید و شاهد درخشش آن ها باشید.

۲۰ روش متفاوت برای استفاده از دهانشویه که تا کنون نمی دانستید

۱۰- با استفاده از دهانشویه سرامیک ها را براق کنید

برای خلاص شدن از شر لکه های سخت و گرد و غبارهای انباشته شده بر روی سرامیک، توصیه می شود مسواک نرمی را انتخاب کنید یا اسفنجی را به دهانشویه آغشته کنید و آن را روی سرامیک ها و کاشی ها مالش دهید تا از شر هرگونه لکه خلاص شوید.

۱۱- صفحه تلویزیون و رایانه خود را تمیز کنید

برای تمیز کردن اثر انگشت و کثیفی که در صفحه های تلویزیون و رایانه دیده می شود، توصیه می شود آن ها را با مقدار کمی دهانشویه تمیز کنید تا شاهد اثر شکفت انگیز آن باشید.

۱۲- با استفاده از دهانشویه زخم ها را ضد عفونی کنید

در صورتی که هنگام زخم یا سائیدگی به دستمال مرطوب یا مواد ضد عفونی کننده دسترسی ندارید، توصیه می شود برای تسکین درد و ضدع فونی کردن محل، دهانشویه را به ناحیه آسیب دیده بمالید.

۱۳- با استفاده از دهانشویه توالت را ضد عفونی کنید

شما می توانید نصف لیوان دهانشویه را داخل توالت بریزید، سپس با استفاده از یک برس آن را تمیز کنید، این روش به از بین بردن میکروب ها و براق شدن توالت کمک می کند.

۱۴- درمان نیش حشرات با استفاده از دهانشویه

اگر نیش حشرات شما را آزار می دهد می توانید از مقداری محلول دهانشویه برای کاهش خارش و تورم محل گزیدگی استفاده کنید.

۱۵- طول عمر گل های رز را افزایش دهید

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید استفاده از محلول دهانشویه می تواند به شما کمک کند که گل های هدیه خود را به مدت طولانی تری نگهداری کنید و از زیبایی آن لذت ببرید. از این پس هنگامی که گل های خود را در آب قرار داده اید مقدار کمی هم دهانشویه به آن اضافه کنید. این کار می تواند به افزایش عمر گل کمک کند.

۱۶- با استفاده از دهانشویه حشرات را دور کنید

حشرات به دلیل بوی اتانول موجود در دهانشویه از آن دوری می کنند. برای دور کردن مورچه ها و مگس ها می توانید مقداری دهانشویه را در منزل خود اسپری کنید و بدون استفاده از مواد مضر برای سلامتی از آزار این موجودات دور بمانید.

۱۷- استفاده از دهانشویه شپش را از بین می برد

به همین منظور می توانید موهای سر خود را به دهانشویه آغشته کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی موهای خود را بپوشانید. سپس سر خود را بشویید این کار می تواند به از بین بردن شپش ها کمک کند.

۱۸- ضد عفونی کردن لباس ها با استفاده از دهانشویه

به منظور ضد عفونی کردن لباس ها و نیز لباسشویی خود می توانید یک فنجان محلول را در هنگام شستشو به ماشین لباسشویی اضافه کنید و اجازه دهید مراحل شستشو کامل شود. این روش می تواند به بالا بردن بهداشت لباس ها و نیز لباسشویی کمک کند.

۱۹- تمیز کردن اسباب بازی ها با استفاده از دهانشویه

از آنجا که کودکان خردسال اسباب بازی ها را به هنگام بازی در دهان خود قرار می دهند، لازم است از تمیزی و بهداشت این وسایل اطمینان حاصل کنیم. به همین منظور می توانید از دهانشویه برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن این وسایل کمک بگیرید.

۲۰- استفاده از دهانشویه برای تمیز کردن کفپوش ماشین

از این پس می توانید جهت تمیز کردن و نیز از بین بردن لکه های موجود در کفپوش ماشین خود از دهانشویه کمک بگیرید و به راحتی ماشین خود را براق و تمیز کنید.

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.