آیا بدنسازی باعث لاغری می شود

آیا بدنسازی باعث لاغری می شود

آیا بدنسازی باعث لاغری می شود یا وزن ورزشکار را بالا می برد؟ این سوالی قدیمی و پر تکرار میان افراد است. اگر شما هم به دنبال یافتن پاسخی برای این پرسش هستید، مقاله پیش رو می تواند برای شما مفید باشد. تا پایان همراه ما باشید تا به بررسی کامل این موضوع بپردازیم.

آیا بدنسازی باعث لاغری می شود

آیا بدنسازی باعث لاغری می شود؟

فعالیت و ورزش به هر شکلی که باشد می تواند در کاهش وزن و لاغری موثر باشد. تا زمانی که شما از طریق ورزش کالری سوزی می کنید، در حال از دست دادن بافت های چربی و لاغر شدن هستید. یکی از مهمترین نکات درباره بدنسازی این است که فرد با کمک تمرین های بدنسازی، ماهیچه های خود را تقویت می کند. همین نکته باعث افزایش متابولیسم و چربی سوزی می شود.

فراموش نکنید که اصلی ترین موضوع در کاهش وزن و لاغری این است که شما با حفظ بافت ماهیچه ای و کاهش بافت چربی، وزن خود را کاهش دهید. در صورتی که لاغری و کاهش وزن به قیمت از دست دادن بافت عضلانی باشد مطمئن باشید که راه را اشتباه طی کرده اید.

جالب است بدانید که پس از بدنسازی، بدن تا ساعت ها در حال چربی سوزی است. این بدان معناست که شما بعد از باشگاه و در ساعات استراحت نیز در حال کاهش وزن هستید. البته فراموش نکنید که بدنسازی یک عمل جادویی برای کاهش وزن و لاغری نیست و این هدف زمانی حاصل می شود که شما کالری دریافتی خود را نیز کاهش داده و به صورت کنترل شده غذا بخورید.

به طور کلی می توان چنین گفت: این تفکر که بدنسازی باعث افزایش وزن می شود یک افسانه قدیمی و اشتباه است. تمرین با وزنه به شما کمک می کند تا علاوه بر داشتن عضلاتی قوی تر، اندام لاغرتری نیز داشته باشید.

خلاصه:

بدنسازی و تمرینات قدرتی نه تنها به کاهش وزن کمک می کنند، بلکه باعث می شوند که بدن ساعات بیشتری درگیر چربی سوزی باشد. افزایش بافت عضلانی به معنای کاهش بافت چربی و لاغری بیشتر است.
آیا بدنسازی باعث لاغری می شود

آیا بدنسازی به تنهایی برای لاغری کافی است؟

درست است که بدنسازی باعث لاغری می شود، اما این به تنهایی کافی نیست. برای رسیدن به اندامی مناسب باید به نکات زیر توجه کرد:

اگرچه تمرینات بدنسازی و قدرتی باعث افزایش متابولیسم و چربی سوزی می شوند، اما این شرایط به تنهایی کافی نیست و فرد باید در کنار تمرینات قدرتی به فعالیت های هوازی نیز بپردازد. تلفیق این دو ورزش با هم می تواند دستیابی به نتیجه را برای افراد راحت تر کند.

تمرینات هوازی شامل حرکاتی می شوند که به افزایش ضربان قلب و تنفس کمک می کنند. تمرین هایی مانند دوچرخه سواری، دویدن و شنا در این گروه قرار می گیرند. توصیه ما این است که در مقابل دو جلسه تمرین بدنسازی، یک جلسه را به تمرینات کاردیو (هوازی) اختصاص دهید.

خلاصه:

اگرچه بدنسازی باعث لاغری و کاهش بافت چربی و افزایش عضله می شود، اما این انتخاب به تنهایی کافی نیست. برای لاغری و چربی سوزی توصیه می کنیم که در مقابل دو جلسه تمرین با وزنه، یک جلسه را به تمرینات هوازی اختصاص دهید.
آیا بدنسازی باعث لاغری می شود

اول هوازی کار کنیم یا بدنسازی؟

این واقعاً به انتخاب شما بستگی دارد و نمی توان فرمول کلی را برای آن معرفی کرد. به عبارت ساده تر، اگر هدف اصلی شما عضله سازی است ابتدا با بدنسازی شروع کنید، اما در صورتی که به دنبال افزایش استقامت و سرعت هستید بهتر است با تمرینات هوازی شروع کنید.

در واقعیت اینکه کدام تمرین را در ابتدا انجام دهیم کاملا شخصی بوده و اصول خاصی ندارد. اما می توانید این نکته را در نظر داشته باشید که الزاماً لازم نیست در یک جلسه تمرینی، هر دو برنامه را اجرا کنید. می توانید یک جلسه را به طور کامل تمرینات بدنسازی و جلسه بعدی را به هوازی اختصاص دهید.

از دست ندهید: برنامه بدنسازی چربی سوزی و عضله سازی ۲ روز در هفته

آیا بدنسازی باعث لاغری می شود

برای لاغری، با وزنه های سبک تمرین کنیم یا سنگین؟

پیشنهاد می کنیم قبل از خواندن این بخش، این مطلب را مطالعه کنید: پنج فایده سنگین وزنه زدن در بدنسازی. انتخاب وزنه ها یکی دیگر از دغدغه های افرادی است که می خواهند با تمرین های بدنسازی وزن خود را کاهش دهند. برای پاسخ به این پرسش نیز می توان چنین گفت: انتخاب سنگینی وزنه ها کاملا به اهداف شما بستگی دارد.

به عنوان مثال: اگر قصد شرکت در مسابقات پاورلیفتینگ و زیبایی اندام را دارید، باید الزاما از وزنه های سنگین استفاده کنید اما اگر هدف شما شرکت در دو ماراتن است توصیه می کنیم از وزنه های سبک استفاده کنید.

در صورتی که هدف شما از انجام تمرینات بدنسازی لاغری و تناسب اندام است، بهتر است از وزنه های متنوع استفاده کرده و از مزایای تمرین با وزنه های سبک و سنگین بهرمند شوید.

به طور خلاصه این که از بلند کردن وزنه های سنگین نترسید. با افزایش توان فیزیکی خود، رفته رفته وزنه های سنگین تر را امتحان کنید.

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.