۹ اشتباهی که باعث ایجاد بوی بد عرق می شوند

۹ اشتباهی که باعث ایجاد بوی بد عرق می شوند

بوی بد عرق می تواند شرایط را برای شما در اجتماع، بسیار بحرانی کند و از اعتماد بنفستان بکاهد. اشتباهاتی وجود دارند که ما بدون اطلاع از آن ها، انجامشان می دهیم.

وقتی صحبت از بهداشت شخصی می شود، بوی بد عرق یکی از آزار دهنده ترین موارد است. خصوصاً در فصل گرم تابستان که در طی آن بدن به شدت عرق می کند.

عرق کردن یک بدن یک فعالیت طبیعی و سالم است که نباید از آن ناراحت باشید، اما انتشار بوی نامطبوع آن برای دیگران و خود شخص آزار دهنده است.

در ادامه شما را با ۹ اشتباهی که باعث افزایش بوی بدن عرقتان می شوند، آشنا خواهیم کرد. با گومگ همراه باشید.

۱. حذف نکردن موهای زائد

عدم حذف موهای زیر بغل باعث تجمع عرق و باکتری ها در این نواحی و ایجاد بوی نامطبوع می شود. موهای زائد بدن به محض ظاهر شدن باید از بین بروند. این مورد در زیربغل بسیار اهمیت دارد و این ناحیه حتما باید به صورت مرتب مو زدایی شود، زیرا یکی از اولین نقاط از بدن می باشد که دچار بوی بد می شود.

۲. خوردن غذاهای تند

ادویه های مختلفی در ایجاد بوی ناخوشایند از بدن کمک می کنند که از طریق عرق خودشان را نشان می دهند. بهتر است مصرف غذاهای تند را کاهش دهید و برخی مواد غذایی مانند سیر، پیاز، کلم بروکلی و کلم را هم از رژیم غذاییتان حذف کنید. البته حذف این موارد شاید زیاده روی به نظر برسد، اما می توانید تا حد امکان مصرفشان را کاهش دهید.

۳. استفاده مداوم از دئودورانت

بسیاری از مردم بر این باورند که استفاده از دئودورانت به طور مداوم، باعث کاهش کلی بوی بد عرق می شود. اما این یک تصور کاملا غلط است. اگر منطقی فکر کنیم، استفاده از دئودورانت به شکل مداوم باعث کمبود استراحت و تنفس پوست می شود. در نتیجه، استفاده بیش از حد از دئودورانت احتمال تجمع باکتری ها و در نهایت بروز بوی نامطبوع عرق را افزایش می دهد.

۴. عدم استحمام

عدم تمیز کردن بدن باعث تجمع باکتری ها و بوی بد عرق می شود. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که روزانه یک بار در صبح ها حمام می کنید. این استحمام زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که در فصل تابستان باشید یا از ورزش و تحرک شدید برگشته باشید. در چنین شرایطی باید سریعا یک دوش آب سرد (با دمای معمولی شیر آب) بگیرید.

استفاده از آب گرم در استحمام توصیه نمی شود، زیرا باعث کاهش چربی های طبیعی بدن می شود و در نتیجه، خشکی و ترک خوردگی پوست را به همراه دارد.

۵. استفاده ازعطر برای پنهان کردن بوی بد عرق

یکی از عادت های اشتباهی که نباید انجام دهید این است که از عطر یا دئودورانت برای پنهان کردن بوی عرقتان استفاده کنید. انجام این کا نه تنها بوی نامطبوع را از بین نمی برد، بلکه باعث ایجاد بوی بدتری می شود.

شما باید پیش از انجام هر کاری، بدنتان را بشویید تا از شر بوهای نامطبوع خلاص شوید و سپس از دئودورانت یا عطر برای خوشبو کردن آن استفاده نمایید.

۶. پوشیدن لباس های تهیه شده از پارچه مصنوعی

پارچه های مصنوعی باعث اختلال در تنفس خوب و طبیعی بدن را کاهش می دهد و منجر به بروز بوی بد بدن می شوند. بهتر است از لباس های نخی مخصوصاً در فصل تابستان استفاده کنید تا از ایجاد بوی نامطبوع عرق جلوگیری کنید.

پارچه های مصنوعی باعث کاهش عبور هوا می شوند و این برای بدن اصلا مناسب نیست.

۷. استرس و فشار روانی

استرس و اضطراب شدید باعث بالا رفتن سطح کورتیزول در بدن می شود که این امر باعث افزایش متابولیسم و ​​چربی سوزی می شود. اگر میزان این هورمون زیاد باشد، بوی نامطبوع می تواند به علت افزایش سوخت و ساز بدن ایجاد شود.

از طرفی، چاقی ناشی از کاهش سوخت و ساز بدن می تواند باعث تکثیر باکتری ها و افزایش بوی بد آن شود.

۸. پوشیدن لباس های کثیف

پوشیدن لباس های کثیف می تواند از دلایل اصلی ایجاد بوی بد بدن باشد. حتماً لباس هایتان را به صورت منظم تمیز کرده و بیش از یک بار آن ها را نپوشید. برخورد پوست و تعریق برای بار اول باعث تجمع باکتری ها می شود و با برخوردهای مکرر، تجمع بیشتر شده و هردفعه بوی بیشتری ایجاد می شود.

۹. تغییر ندادن دئودورانت

هر بدن دارای شرایط خاص خودش است و انواع مختلفی از دئودورانت ها وجود دارند که هریک برای گروهی از افراد تاثیر گذار هستند. اگر دئودورانت فعلی شما کارساز نیست و از آن راضی نیستید، ممکن است مشکل از آن نباشد و شما باید از یک نوع دیگر استفاده کنید.

جالب است بدانید که در برخی موارد، اثر دئودورانت به مرور زمان کاهش می یابد و پس از مدتی استفاده از یک نوع، باید به سراغ نوع دیگری بروید.

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.