ترکیب پروتئین وی با آب یا شیر؛ کدام بهتر است؟

ترکیب پروتئین وی با آب یا شیر؛ کدام بهتر است؟

ترکیب پروتئین وی با شیر بهتر است یا آب؟ مسئله این است؟! برخی ورزشکاران بین این دو گزینه مردد هستند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی کامل این موضوع بپردازیم و ترکیب این مکمل با آب و شیر را به طور کامل باهم مقایسه کنیم. با ما همراه باشید.

نگاه کلی به تفاوت ترکیب پروتئین وی با آب و شیر

شما با توجه به اهداف غذایی خود می توانید یکی از این دو گزینه را برای ترکیب پروتئین وی انتخاب کنید. لازم است بدانید که مخلوط کردن پروتئین وی با شیر، کالری مصرفی شما را افزایش می دهد. برخی افراد به دلیل حساسیت به لاکتوز نمی توانند از شیر استفاده کنند.

ترکیب پروتئین وی با آب یا شیر معایب و مزایای مختلفی دارد که می توانید با مشاهده جدول زیر به مقایسه آن ها بپردازید. سپس به توضیح هریک از موارد زیر خواهیم پرداخت و به شما می گوییم که چرا و چگونه این تغییرات ایجاد می شوند.

خصوصیتترکیب پروتئین وی با شیرترکیب پروتئین وی با آب
کالری:۱۳۰ کالری افزایشبدون افزایش
کربوهیدرات:۱۲ گرم افزایشبدون افزایش
چربی:5 گرم افزایشبدون افزایش
پروتئین:11 گرم افزایشبدون افزایش
ریز مغذی ها:غنی از کلسیمبدون ریز مغذی های اضافی
بافت و طعم:غلیظ و خامه ایرقیق و بدون طعم

توضیح تفاوت‌های ذکر شده در جدول بالا

تفاوت در کالری

به طور کلی، هنگام مخلوط کردن مکمل های پروتئینی با شیر، مقدار کالری بیشتری دریافت خواهید کرد. زیرا همانطور که می دانید کالری آب صفر است و در ترکیب با مکمل ها، کالری اضافه ای به ماده اصلی اضافه نمی کند.

ترکیب پروتئین وی با شیر باعث می شود کالری بیشتری دریافت کنید. اگر پودر پروتئین را با 250 میلی لیتر شیر 2٪ چربی مخلوط کنید، 130 کالری اضافی دریافت خواهید کرد.

اگر قصد لاغری و کاهش وزن دارید، بهتر است مکمل خود را با آب ترکیب کنید. اما در صورتی که به دنبال به دست آوردن عضله بیشتر و بازسازی بدن خود هستید، مخلوط کردن پودر پروتئین با شیر با اهداف شما سازگارتر است.

همچنین بخوانید: برنامه بدنسازی بانوان برای فرم دهی

تفاوت در کربوهیدرات

پودر پروتئین به خودی خود کربوهیدرات زیادی ندارد. پروتئین وی به طور متوسط 2 الی 3 گرم کربوهیدرات دارد که در ترکیب با آب این مقدار افزایش پیدا نمی کند، اما اگر ترکیب پروتئین وی با شیر انجام شود، ممکن است مقدار کربوهیدرات آن افزایش پیدا کند.

یک لیوان شیر (حدود 250 میلی لیتر) با 2٪ چربی، 12 گرم کربوهیدرات دارد. این مقدار کربوهیدرات می تواند مقدار کلی کربوهیدرات مصرفی شما را افزایش دهد.

اگر از رژیم کتو پیروی می کنید یا قصد کاهش وزن دارید، بهتر است ترکیب پروتئین وی با آب را انتخاب کنید. همچنین خوردن کربوهیدرات به جای نوشیدن آن می تواند احساس سیری بیشتری برای شما ایجاد کند.

اگر شما در حال تلاش برای افزایش کالری مصرفی هستید یا می خواهید حجم عضلات خود را بیشتر کنید، بهتر است پروتئین با شیر را ترکیب کنید.

همچنین بخوانید: برنامه بدنسازی حجمی برای افراد مبتدی، نیمه حرفه ای و حرفه ای

تفاوت در چربی

همانطور که در جدول بالا نیز مشاهده کردید، اضافه کردن شیر به مکمل پروتئین وی باعث افزایش چربی آن می شود. اگر از شیر فاقد چربی استفاده کنید، چربی نوشیدنی شما تغییر نمی کند اما در صورتی که شیر پر چرب را به مکمل و شیک خود اضافه می کنید، باید انتظار داشته باشید که دست کم 8 درصد چربی نوشیدنی شما بیشتر شده باشد.

اما آب فاقد چربی است و می تواند نوشیدنی شما را کم کالری تر و سالم تر نگه دارد.

تفاوت در میزان پروتئین

اگر به دنبال افزایش مصرف پروتئین روزانه خود هستید، اضافه کردن شیر به مکمل پروتیئن وی یک گزینه مناسب است. شما با اضافه کردن پروتئین به مکمل خود می توانید مقدار پروتئین مصرفی را تا 11 درصد افزایش دهید.

در صورتی که پروتئین مورد نیاز خود را از سایر مواد غذایی تامین می کنید، می توانید مکمل پروتئین وی را با آب مصرف کنید.

تفاوت در ریز مغذی ها

شیر سرشار از کلسیم است و از آنجا که این ماده مغذی برای حفظ سلامت استخوان ها مهم و ضروری است، می تواند عملکرد شما در تمرین را بهبود بخشد.

100 گرم پودر پروتئین وی به همراه 250 میلی لیتر شیر، در مجموع 550 میلی گرم کلسیم دارد. در حالی که همین مقدار ترکیب با آب در حدود 103 میلی گرم کلسیم دارد.

اگر بنا به دلایل پزشکی در مصرف کلسیم محدودیت دارید، می توانید به جای شیر از آب استفاده کنید.

🔥 نظرات و سوالات کاربران
  • فرتاک:

    ممنون مطلب جالبی بود

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.