زیرسازی آرایش صورت را چگونه انجام دهیم؟

زیرسازی آرایش صورت را چگونه انجام دهیم؟

برای زیرسازی آرایش چه باید کرد؟ تمام خانم‌ها دوست دارند وقتی به یک مهمانی بزرگ یا یک دورهمی کوچک دعوت می‌شوند ظاهری بی‌عیب‌ونقص داشته باشند. قبل از انتخاب لباس، کفش، کیف یا آرایش موها، صورت است که خودنمایی می‌کند.

یک میکاپ تمیز و هماهنگ با رنگ پوست و فرم چشم و حالت مو، می‌تواند باعث شود شما در مهمانی خود بدرخشید. البته لازم نیست که حتما برای انجام یک آرایش جذاب به آرایشگاه بروید. با دانستن اصول نحوه زیرسازی آرایش صورت می‌توانید در منزل، به‌خوبی خود را آرایش کنید.

زیرسازی اصولی در میکاپ چگونه است؟

واژه زیرسازی بدون شک این سؤال را در ذهن شما تداعی می‌کند که برای زیرسازی آرایش چه باید کرد؟ در ابتدا، باید بستر انجام کار قبل از شروع، آماده‌سازی شود. اگر زیرسازی شما قبل از انجام میکاپ، کامل باشد، شما به‌راحتی می‌توانید یک آرایش تمیز و یک‌دست را انجام دهید. یکی از محصولات معروف برای زیرسازی میکاپ پرایمر ژنوبایوتیک پوست چرب است.

زیرسازی باعث می‌شود که پوست شما شفاف، باطراوت، صاف و یکدست باشد و اگر این کار را به‌خوبی انجام دهید زیبایی محصولات آرایشی بر روی پوست شما دوچندان خواهد شد. در این مطلب قرار است مراحل زیرسازی آرایش صورت را با هم مرور کنیم.

مرحله ‌به ‌مرحله برای زیرسازی پوست

آرایش و زیبایی باید ماندگار باشد. آموزش زیرسازی پوست برای آرایش، این هدف را دنبال می‌کند که شما یک آرایش جذاب و طبیعی داشته باشید. در حدی که در طول مهمانی همه از زیبایی شما صحبت کنند. یک آرایش تمیز نیازمند صرف کمی هزینه و البته میزان بیشتری وقت است.

نکته اصلی که دلیل ایجاد یک آرایش بی‌نقص می‌شود، این است که نباید بر روی پوست آلوده یا بر روی آرایش قبلی خود مجددا آرایش کنید. قبل از همه باید پوست شما تمیز و عاری از هرگونه آلودگی و احیانا مواد آرایشی باشد. در ادامه همراه ما باشید تا نحوه زیرسازی آرایش صورت را بررسی کنیم.

زیرسازی آرایش صورت را چگونه انجام دهیم؟

شستشوی پوست

در قدم اول از مراحل زیرسازی آرایش صورت، پوست خود را با استفاده از اسکراب‌های مخصوص لایه‌برداری کنید. این کار زمان شستن پوست کمک می‌کند که سلول‌های مرده از روی سطح آن جدا شوند. اگر پوست شما حساس است، ماسک‌های سبک و ملایم و اگر پوست شما چرب است باید از لایه‌بردارهای مخصوص پوست چرب استفاده کنید.

پوست‌های خشک بهتر است که از لایه‌بردارهای گیاهی استفاده کنند و پوست‌های مختلط و معمولی بدون هیچ محدودیتی می‌توانند از هرگونه اسکراب و لایه‌برداری برای این کار بهره ببرند.

آبرسان‌ها و مرطوب‌کننده‌ها

بعد از اینکه صورت خود را با اسکراب لایه‌برداری کرده و شستید، در ادامه نحوه زیرسازی آرایش صورت، باید از یک کرم آبرسان یا مرطوب‌کننده مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. بدون شک هر پوستی بعد از شسته شدن احساس خشکی و کشیدگی می‌کند.

اما استفاده از آبرسان و مرطوب‌کننده به شما کمک می‌کند که ضمن جلوگیری از بروز این مشکل، پوست خود را به بستری مناسب برای تحمل سایر مواد آرایشی تبدیل کنید. همچنین فراموش نکنید که باید کرم خود را به‌خوبی ماساژ دهید تا جذب پوست شود.

پرایمرها

در گام بعدی از آموزش زیرسازی پوست برای آرایش، به پرایمر می‌رسیم. پرایمرها به شما کمک می‌کنند تا دوام آرایشتان افزایش یابد. یک پرایمر خوب، بستر را برای یک میکاپ بدون عیب‌ونقص آماده می‌کند. این محصولات، وظیفه دارند تا منافذ باز پوست را پوشانده و چروک‌های سطحی را مرتفع کنند.

شما علاوه بر پرایمر صورت می‌توانید از پرایمر‌های مخصوص چشم نیز استفاده کنید. با درنظرگرفتن نیاز خود، محصول با رنگ متناسب را انتخاب کنید. برای مثال پرایمرهای سبز برای لک‌های قهوه‌ای و پرایمر نارنجی برای تیرگی دور چشم مورداستفاده قرار می‌گیرد.

زیرسازی آرایش صورت را چگونه انجام دهیم؟

کرم‌پودرها

بعد از اینکه پوست را آماده کردید، در ادامه روش زیر سازی پوست برای آرایش، به کرم‌پودر می‌رسیم. کرم‌پودرها کمک می‌کنند تا شما پوستی شفاف داشته باشید. بهتر است کرم‌پودر شما حاوی ضدآفتاب و مرطوب‌کننده باشد. بهترین نوع این محصولات، کرم‌های مایع یا پودری هستند.

اگر پوست شما مهارت زیادی در جذب کرم‌پودر دارد، بهتر است که نوع چرب آن را انتخاب کرده و با اسفنج یا پد آرایشی بر روی صورت خود پخش کنید. نکته‌ای که در این مورد باید به آن اشاره کرد، این است که کرم‌پودر باید همرنگ و متناسب با رنگ پوست شما باشد.

کانسیلرها

بعد از اینکه با استفاده از پرایمر پوست خود را زیرسازی کردید و کرم‌پودر زدید، به قسمت دیگری از آموزش زیرسازی پوست برای آرایش می‌رسید، کانسیلرها! محصولاتی جذاب که در سال‌های اخیر جایگاه ویژه‌ای را در میان میکاپ آرتیست‌ها پیدا کرده‌اند.

کانسیلر کمک می‌کند که سیاهی و گودی اطراف چشمان شما پوشانده شود. ضمن اینکه یک ابزار بسیار کارآمد است. این محصولات، حتی جای جوش‌های شما را نیز می‌پوشانند. بعد از کرم‌پودر، از کانسیلر استفاده کنید تا تیرگی‌ها، قرمزی‌ها و لکه‌های موجود در روی پوست به‌خوبی پوشانده شوند.

نکته مهمی که در استفاده از کانسیلر باید به آن اشاره کنیم، این است که بعد از به‌کاربردن آن از پودر فیکس یا اسپری فیکساتور استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که کانسیلر در میان چین و چروک‌های خطوط اطراف چشم و دهان شما فرونرفته و آرایش و میکاپ شما کاملا بی‌عیب‌ونقص باشد.

زیرسازی آرایش صورت را چگونه انجام دهیم؟

پودر فیکس یا اسپری فیکساتور

در مرحله آخر از روش زیر سازی پوست برای آرایش، حالا نیاز دارید که با یک محصول، آرایش خود را ثابت نگه دارید. به‌هرحال پوست در طول زمان عرق می‌کند و ممکن است آرایش صورت شما به هم بریزد. شما به‌راحتی می‌توانید با اسپری فیکساتور به ثابت ماندن آرایش خود کمک کنید.

برای اینکه از اسپری فیکساتور استفاده کنید، کافی است اسپری را ۲۰ سانتی‌متر از صورت خود دور گرفته، سپس آن را به شکل حرف X انگلیسی یا T انگلیسی بر روی صورت خود حرکت داده و اسپری کنید. این کار کمک می‌کند که آرایش شما دوام طولانی‌مدتی داشته باشد.

اگر اسپری فیکساتور نداشتید می‌توانید از پودر فیکس آرایشی نیز استفاده کنید. با استفاده از پد اسفنجی یا پنبه‌ای که در جعبه پودر فیکس قرار گرفته، تمام صورت خود را به پودر فیکس آغشته کنید. سپس در انتها با یک برس بزرگ رژگونه، پودرهای اضافه را از صورت خود جدا کنید.

یک میکاپ بی‌نقص با چند نکته ساده

حال که با روش زیر سازی پوست برای آرایش آشنا شدید، چند نکته ظریف نیز برای حسن‌ختام این مطلب به شما ارائه می‌کنیم:

  • اول اینکه پوست‌های چرب به دلیل منافذ بازی که دارند، باید از زیرسازهای غیر براق یا به عبارتی مات استفاده کنند. پرایمرهای مات که مخصوص پوست‌های چرب تولید می‌شوند از جمله محصولاتی هستند که در مراحل زیرسازی آرایش صورت، به‌شدت کاربرد دارند.
  • پوست‌های خشک زودتر از بقیه پوست‌ها دچار چین‌وچروک می‌شوند. پس حتما باید به‌عنوان یک زیرساز خوب، بر روی این پوست‌ها از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید.
  • برای داشتن یک آرایش زیبا و طبیعی باید کرم‌پودر و پنکیک شما کاملا متناسب با رنگ پوستتان باشند. برای مثال اگر رنگ پوست سبزه و تندی دارید، نباید از کرم‌های روشن استفاده کنید.
  • و در آخر فراموش نکنید که پدهای آرایشی بهترین وسیله برای پخش‌کردن کانسیلرها و انواع کرم‌ها هستند.

از دیدن خود لذت می‌برید؟

در این مطلب تمام‌وکمال مراحل زیرسازی آرایش صورت را برای شما شرح دادیم. کاربرد کرم‌های پوشاننده مانند پرایمرها در سال‌های اخیر به‌قدری زیاد شده که در هر سبک آرایشی از آن‌ها استفاده می‌کنند. 

البته فراموش نکنید که آرایش هرچقدر هم بی‌عیب‌ونقص باشد، زیبایی باطن مکمل زیبایی ظاهر است. در آخر شما هم به این سؤال پاسخ دهید که برای زیرسازی آرایش چه باید کرد؟

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.