نحوه استفاده از سیر خام برای لاغری و حذف چربی های شکم

نحوه استفاده از سیر خام برای لاغری و حذف چربی های شکم

تاثیر سیر خام برای لاغری موضوعی است که این روزها مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. سیر از جمله مواد غذایی پر مصرفی است که در بسیاری از دستور غذاهای ایرانی و فرنگی می توانید آن را ببینید. این ماده غذایی که از ارزش غذایی بالایی برخوردار است، به صورت خام، پخته شده، خشک شده و ترشی مورد استفاده قرار می گیرد. سیر نقش مهمی در کاهش وزن و لاغری دارد و می تواند به کاهش چربی های شکم کمک کند.

ارزش غذایی و خواص سیر

سیر بخش مهمی از آشپزی است و اضافه کردن آن به غذا کمک می کند تا طعم و عطر آن کاملا تغییر کند. سیر کمک می کند تا سیستم ایمنی بدن تقویت شده و کمتر به بیماری های عفونی مبتلا شوید.

همچنین استفاده از سیر به بهبود عملکرد قلب کمک می کند و جریان خون را افزایش می دهد. اگر فشار خون دارید یا دچار التهاب هستید، می توانید با استفاده از این ماده غذایی شرایط خود را کنترل کنید. سیر سرشار از ویتامین B6 ،C، فیبر، منگنز و کلسیم است. این املاح تاثیر مهمی در کنترل و مدیریت وزن دارد.

جدول ارزش غذایی سیر

مواد تشکیل دهندهمقدار در هر 100 گرم
کالری149
کربوهیدرات33.6 گرم
پروتئین6.36 گرم
چربی0.50 گرم
آب58.58 گرم
فیبر2.10 گرم
قند1.00 گرم
ویتامین B61.24 میلی گرم
فولات (B9)3.00میکروگرم
کولین (B4)23.20میلی گرم
ویتامین C31.20 میلی گرم
ویتامین K1.70 میکروگرم
کلسیم181.00 میلی گرم
آهن1.70 میلی گرم
منیزیم25.00 میلی گرم
فسفر153.00 میلی گرم
پتاسیم401.00 میلی گرم
سدیم17.00 میلی گرم
منگنز1.67 میلی گرم

سیر خام برای لاغری

قبل از هر نکته ای فراموش نکنید که لاغری نیازمند حفظ تعادل میان رژیم غذایی و ورزش است. اما مطالعات نشان داده است که سیر به دلیل ترکیباتی که دارد می تواند روی کاهش وزن و لاغری اثر بگذارد. دلایلی که این ماده غذایی به لاغری کمک می کند عبارتند از:

۱. افزایش سطح انرژی

مطالعات نشان داده که سیر می تواند به افزایش متابولیسم بدن کمک کرده و سطح سوخت و ساز را افزایش دهد. به همین دلیل می تواند در حفظ تناسب اندام موثر باشد.

۲. کاهش اشتها

اضافه کردن سیر به غذا باعث می شود برای طولانی مدت احساس سیری کرده و کمتر پرخوری کنید. همچنین عطر سیر کمک می کند تا اشتهای شما کمتر شود و این یکی از اصلی ترین دلایل مصرف سیر خام برای لاغری است.

۳. سیر خام به دفع مواد زائد کمک می کند

سیر می تواند به پاکسازی دستگاه گوارش کمک کرده و سموم بدن را دفع کند. به همین دلیل به افراد توصیه می شود سیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنند.

۴. باعث چربی سوزی می شود

مطالعات نشان داده است که سیر می تواند به چربی سوزی و کاهش وزن کمک کند. ترکیبات موجود در سیر باعث افزایش چربی سوزی و لاغری می شود.

نحوه استفاده از سیر خام برای لاغری شکم

اگر قصد دارید از سیر خام برای لاغری و کاهش چربی های شکم استفاده کنید، بهتر است آن را اول صبح و با معده ناشتها استفاده کنید. مصرف یک حبه سیر با آب گرم و لیموی تازه در ابتدای صبح به حذف چربی های شکمی کمک می کند. نوشیدن لیموی تازه و آب گرم در ابتدای صبح یک محرک قوی برای چربی سوزی است و می تواند به لاغری شما کمک کند.

یادداشتی از گومگ

توجه داشته باشید که این روش مطلقا جایگزین نظر پزشک نیست و برای استفاده از رژیم های لاغری و کاهش وزن لازم است حتما با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

منبع این مقاله ndtv می باشد.

🔥 نظرات و سوالات کاربران
  • رسول:

    سیر، این ماده غذایی بدبو و خوشمزه?

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.