نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی

نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی

هدف از انجام عمل بینی، اصلاح ظاهر یا برطرف کردن مشکلات پزشکی است. خوابیدن بعد از عمل بینی و استراحت کافی می تواند روند بهبودی شما را سرعت بخشد. انجام عمل بینی معمولا پیچیده است، اما مراقبت های بعد از جراحی بسیار ساده می باشند.

از آنجا که روند بهبودی چند ماه طول می کشد، لازم است عادات درست خوابیدن بعد از عمل بینی را بیاموزید تا مشکلات خطر آفرین را به حداقل برسانید.

نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی

چه کارهایی را باید انجام دهید؟

  • به پشت بخوابید: بهترین راه برای خوابیدن بعد از انجام عمل زیبایی بینی این است که به پشت بخوابید و سرتان را با زاویه ۴۵ درجه قرار دهید. استفاده از بالش می تواند یک راهکار ساده برای قرار گرفتن سر در این زاویه باشد. بالا نگه داشتن سر باعث کاهش تورم در بینی و صورت می شود. بهتر است به منظور کاهش آسیب به کمر، یک بالش کوچک زیر زانوهای خود قرار دهید.
  • از کیسه یخ استفاده کنید: استفاده از کمپرس سرد (کیسه سرد) می تواند به کاهش درد، تورم و کبودی کمک کند و یک انتخاب عالی برای گذراندن چند روز اول پس از جراحی است. بهتر است ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت پس از عمل، قبل از خوابیدن یا در طول روز از یک کیسه یخ برای کاهش تورم استفاده کنید.
  • دارو مصرف کنید: عمل بینی نیز مانند هر عمل جراحی دیگری نیاز به مصرف آنتی بیوتیک ها و داروهای تجویز شده دارد. حتما تمام داروهای خود را طبق دستورالعمل مصرف کنید تا درد، تورم و کبودی حاصل از عمل کاهش پیدا کند. بسیاری از افراد پس از انجام عمل به مسکن نیازی ندارند، اما در صورت نیاز به مصرف مسکن، حتما با پزشک یا جراح خود مشورت کنید.
  • سعی کنید تنها بخوابید: توصیه می شود پس از انجام عمل بینی از خوابیدن در کنار شریک زندگی، فرزندان یا حیوانات خانگی خود در چند هفته اول اجتناب کنید. ممکن است عزیزان شما در خواب به طور اتفاقی به بینی شما ضربه وارد کنند و از آنجا که ساختار بینی در این دوران ناپایدار است، این اصابت ضربه می تواند یک اتفاق ناگوار محسوب شده و بار دیگر شما را به اتاق عمل بازگرداند یا اینکه اتفاقات نامطلوب دیگری را به همراه داشته باشد.
نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی

چه کارهایی را نباید انجام دهید؟

  • روی شکم خوابیدن: متاسفانه بعد از عمل بینی شما نمی توانید بر روی شکم خود بخوابید، زیرا بینی شما تحمل این فشار را ندارد و این وضعیت می تواند بسیار خطر آفرین باشد. حتی اگر سر خود را بالاتر نگه دارید نیز خطر از بین نمی رود.
  • به طرفین خوابیدن: به دلیل فشار، احتقان و گرفتگی سوراخ های بینی، توصیه نمی شود که پس از انجام عمل به پهلو بخوابید. اما خوشبختانه بعد از چند هفته اول شما می توانید بار دیگر خوابیدن به پهلو را تجربه کنید.
  • مصرف کافئین زیاد: مصرف کافئین در بهبود بینی اختلالی ایجاد نمی کند، اما می تواند بر روی الگوهای خواب شما اثرات منفی داشته باشد و منجر به اختلال در خواب شود. به همین دلیل توصیه می شود ظرف چند هفته اول بعد از جراحی، به مصرف کافئین به خصوص قبل از خواب توجه کنید.

اگرچه رسیدن به یک روش عالی برای خوابیدن بعد از عمل بینی مهم است، اما لازم نیست که خیلی در این مورد استرس داشته باشید. مطمئن باشید که تمام دستورالعمل ها و پیشنهادات جراح خود را به خوبی رعایت می کنید.

این شرایط کاملا موقتی بوده و به منظور جلوگیری از بروز صدمات می باشد و پس از گذراندن دوران بهبودی می توانید به حال عادی خود بازگردید.


منبع: sleepflawless

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.