آیا پیاده روی می تواند باعث کاهش وزن و چربی سوزی شود؟

آیا پیاده روی می تواند باعث کاهش وزن و چربی سوزی شود؟

حتما می دانید که کاهش وزن و لاغری فقط با کنترل کالری مصرفی و تحرک امکان پذیر است. رفتن به باشگاه ها و پرداختن به تمرینات ورزشی بهترین راه برای کالری سوزی است. اما گاهی امکان استفاده از باشگاه به دلیل کمبود وقت و انرژی، نبود امکانات لازم و… وجود ندارد. با این حال، هنوز هم می توانید با پرداختن به ورزش های رایگان و قابل دسترس مانند پیاده روی و دویدن، وزن خود را کاهش داده و لاغرتر شوید.

آیا واقعا پیاده روی در کاهش وزن موثر است؟ چه نکاتی را در این زمینه باید رعایت کنیم؟ در ادامه با گومگ همراه باشید تا پاسخ به این سوالات را بررسی کنیم.


آنچه در ادامه می خوانید:


آیا پیاده روی می تواند باعث کاهش وزن و چربی سوزی شود؟

آیا پیاده روی باعث کاهش وزن می شود؟

مطالعات انجام شده نشان می دهند که پیاده روی می تواند در کاهش وزن موثر باشد. دو عامل مهم در پیاده روی باید در نظر گرفته شوند تا سریع ترین و بهترین نتیجه را به دست آورید. اولی مسافتی است که طی می کنید و دیگری زمانی است که به پیاده روی اختصاص می دهید. این دو عامل نقش مهم و موثری در پیاده روی دارند.

کارشناسان معتقدند که علاوه بر زمان و مسافت، عامل سرعت نیز اهمیت دارد. به عنوان مثال، اگر مسافت کوتاهی را با سرعت زیاد طی کنید (در مقایسه با مسافت طولانی با سرعت کم) کالری بیشتری می سوزانید و در نتیجه، کاهش وزن بیشتری را تجربه خواهید کرد.

البته توصیه می شود افرادی که اضافه وزن زیادی دارند، مسافت های طولانی و سرعت کم را انتخاب کنند. زیرا محققان بر این باورند که این روش در افراد چاق موثرتر است و می تواند احتمال آسیب دیدگی در آن ها را کاهش دهد.

از دست ندهید: برنامه دویدن مبتدیان ۴ هفته ای

پیاده روی چگونه می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

پیاده روی نیز مانند هر فعالیت دیگری به افزایش سوخت و ساز کمک می کند. فرد در هنگام پیاده روی میزان زیادی از بافت های چربی را از دست می دهد. البته در این میان ممکن است مقداری از بافت های عضلانی را نیز بسوزاند، اما به طور کلی لاغرتر شده و به کاهش وزن می رسد.

نکته مهمی که در رابطه با پیاده روی و کاهش وزن می بایست در نظر گرفته شود، زمان‌بر بودن دریافت نتیجه است. به طور کلی، کاهش وزن و لاغری مستلزم صبوری است اما توجه داشته باشید که انجام پیاده روی به جای ورزش هایی با کالری سوزی بالا، این زمان را طولانی تر خواهد کرد. به عبارت دیگر اگر به دنبال کاهش وزن سریع هستید بهتر است در کنار رژیم غذایی مناسب از ورزش های با کالری سوزی بیشتر استفاده کنید.

همچنین بخوانید: عضلات درگیر در دویدن کدامند؟
آیا پیاده روی می تواند باعث کاهش وزن و چربی سوزی شود؟

برای کاهش وزن چند قدم برداریم؟

متخصصان توصیه می کنند که برای موثرتر شدن پیاده روی بهتر است روزانه ۱۰ هزار قدم راه بروید. این مقدار ممکن است در ابتدا زیاد به نظر برسد اما بررسی ها نشان می دهند که این تعداد قدم باعث ۴۵۰ گرم کاهش وزن در روز می شوند.

در صورتی که به نقطه ای رسیدید که این تعداد قدم برای شما آسان و عادی شد می توانید مقدار قدم های خود را افزایش دهید. البته نیازی نیست که در روزهای ابتدایی تمرین، فشار زیادی را به خود وارد کنید. بهتر است به صورت آهسته تمرینات خود را افزایش دهید.

توصیه می شود که در ابتدا با روزی ۳۰۰۰ قدم یا کمتر شروع کنید و به تدریج این مقدار را افزایش دهید. آنچه که باعث می شود پیاده روی به فعالیتی محبوب تبدیل گردد این است که برای انجام این فعالیت، الزامی به خروج از منزل نیست. شما می توانید این کار را در خانه و با استفاده از تردمیل یا بدون آن نیز انجام دهید. تنها کاری که لازم است، استفاده از یک برنامه قدم شمار یا تنظیم تردمیل بر روی وضعیت قدم شمار است. با این کار می توانید فعالیت خود را آغاز کرده و با قدم هایی که بر می دارید به تناسب وزن نزدیک تر شوید.

بیشتر بخوانید: روش صحیح دویدن
آیا پیاده روی می تواند باعث کاهش وزن و چربی سوزی شود؟

فواید پیاده روی

پیاده روی هم مانند سایر فعالیت های فیزیکی می تواند به بهبود متابولیسم بدن کمک کرده و باعث ارتقا سلامت شود. برخی دیگر از نکات ارزشمند درباره پیاده روی عبارتند از:

  • تسکین دردها و رفع گرفتگی های عضلانی
  • ارتقا سلامت قلب و عروق، افرادی که به طور منظم پیاده روی می کنند کمتر از سایرین در معرض مشکلات قلبی قرار می گیرند. پیاده روی برای حفظ سلامت قلب مفید است.
  • افزایش طول عمر، مطالعات نشان می دهند که ارتباط مستقیمی بین پیاده روی مستمر و افزایش طول عمر وجود دارد.
  • رایگان و در دسترس بودن، برای پیاده روی نیازی به پرداخت هزینه به باشگاه های ورزشی ندارید.
  • کاهش اضطراب و استرس
  • کاهش وزن و رسیدن به اندام متناسب
  • تقویت حافظه و ذهن
  • افزایش تراکم استخوان ها و کاهش خطر پوکی استخوان

اگر قصد انجام پیاده روی دارید، توصیه می شود برای لذت بخش تر کردن این فعالیت، مسیرهای زیبایی را انتخاب کنید. همچنین می توانید دوستان خود را تشویق کنید تا شما را در پیاده روی همراهی کنند.

منبع: flo

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.