بیشترین کالری سوزی مربوط به چه ورزش هایی است؟

بیشترین کالری سوزی مربوط به چه ورزش هایی است؟

شاید برای شما هم این درگیری ذهنی وجود داشته باشد که انجام چه ورزش‌هایی باعث افزایش کالری سوزی در کم‌ترین زمان می شوند؟ عده‌ای معتقدند که تمرینات هوازی (قلبی-عروقی) بیشترین کالری سوزی را دارند و عده‌ای دیگر، ورزش‌های مقاومتی و بدنسازی را پیشنهاد می‌دهند. در هر صورت، این حرف و حدیث‌ها بسیارند و مهم ترین عامل در چربی سوزی و کالری سوزی، مقدار مصرف اکسیژن پس از ورزش یا EPOC است.

به عقیده لورا میراندا، متخصص قلب و عروق و فیزیوتراپ:

در بررسی ها تصور می کردیم که فقط در هنگام دویدن و انجام تمرینات مقاومتی کالری سوزی اتفاق می افتد، اما نتایج تحقیقات نشان داد که تا چندین روز پس از پایان این تمرینات نیز کالری سوزی و مصرف اکسیژن ادامه می یابد.

وی در ادامه می افزاید:

هرچقدر که میزان فعالیت ورزشی سخت تر و سنگین تر باشد، کالری سوزی و مصرف اکسیژن بیشتر می شود. در صورتی که ورزش های دارای کالری سوزی بیشتر را در طولانی مدت انجام دهیم به نتایج مثبت تری خواهیم رسید. زیرا هرچه فعالیت ما بیشتر باشد، بافت ها و عضلات بیشتری درگیر می شوند که این درگیری برای بدن مفید است.

در ادامه فهرستی از ورزش های موثر در افزایش کالری سوزی را به شما معرفی خواهیم کرد. با گومگ همراه باشید.

نکته: میزان کالری مصرفی که در این مقاله به آن ها اشاره شده، مطابق با نظر پزشکان آمریکایی می باشد و برای افراد بین ۵۶ تا ۸۳ کیلوگرم تخمین زده شده است.

کیک بوسینگ

بیشترین کالری سوزی مربوط به چه ورزش هایی است؟

میزان کالری سوزی در این ورزش بین ۵۸۲ تا ۸۶۴ کالری بر ساعت است که به منظور افزایش این میزان می توانید استراحت های بین تمرینات خود را کاهش دهید. پیشنهاد می کنیم که برنامه خود را به گونه ای تنظیم نمایید که بین هر ۹۰ ثانیه فعالیت تمرینی، ۳۰ ثانیه استراحت داشته باشید.

طناب زدن

میزان کالری سوزی در طناب زنی بین ۶۶۷ تا ۹۹۰ کالری بر ساعت است (با در نظر گرفتن ۱۲۰ پرش در دقیقه). برای افزایش کالری سوزی می توانید از طناب های سنگین تر استفاده کنید تا شانه ها و بازوهایتان بیشتر درگیر شوند.

این مقاله را از دست ندهید: طناب زدن چه فوایدی دارد و چقدر کالری می سوزاند؟

تپه نوردی

بیشترین کالری سوزی مربوط به چه ورزش هایی است؟

میزان کالری که در طی تپه نوردی می سوزانید بین ۶۳۹ تا ۹۴۶ کالری بر ساعت است. به منظور افزایش کالری سوزی در این ورزش می توانید سرعت خود را به صورت متناوب افزایش و کاهش دهید.

دوچرخه سواری آهسته

کالری سوزی دوچرخه سواری آهسته بین ۵۶۸ تا ۸۴۱ کالری بر ساعت است. برای افزایش کالری سوزی توصیه می شود سرعت خود را پیوسته کاهش و افزایش دهید و در یک وضعیت ثابت حرکت نکنید.

مطالعه بیشتر: دوچرخه سواری یا دویدن؟ کدام برای کاهش وزن بهتر است؟

دویدن

بیشترین کالری سوزی مربوط به چه ورزش هایی است؟

کالری سوزی دویدن، در صورتی که هر ۱۰ دقیقه مسافتی برابر با ۱.۶ کیلومتر را دویده باشید بین ۵۶۹ تا ۸۳۹ کالری بر ساعت است. برای افزایش کالری سوزی در دویدن می توانید بعد از دویدن، چند حرکت تمرینی را به برنامه خود اضافه کنید. همچنین می توانید زمان های استراحت را کاهش دهید. به عنوان مثال، به ازای هر ۶۰ ثانیه دویدن ۳۰ ثانیه راه بروید.

این برنامه را از دست ندهید: برنامه دویدن مبتدیان ۴ هفته ای

تمرین با کتل بل

کالری سوزی تمرین با کتل بل بین ۵۵۴ تا ۸۲۲ کالری بر ساعت است. در تمرینات کتل بل، کالری سوزی تا ۳۶ ساعت بعد از ترک باشگاه نیز ادامه می یابد. برای دستیابی به نتایج بهتر توصیه می شود بدون وقفه و با استراحتی کوتاه تمرینات خود را پیگیری کنید. سعی کنید مجموعه ای از حرکات مانند اسکوات را انجام دهید و بین هر ست ۱۵ تا ۲۰ ثانیه استراحت کنید.

کتل بل چیست؟ کتل بل نوعی دمبل روسی است که انتهای آن شبیه گوی است.

پله نوردی

استفاده از پله می تواند ۴۵۲ تا ۶۷۰ کالری بر ساعت کالری سوزی داشته باشد (با فرض ۷۷ قدم در دقیقه). به منظور افزایش کالری سوزی می توانید با هر دست یک دمبل ۲.۵ کیلوگرمی را حمل کنید.

بتل روپ یا طناب جنگی

بیشترین کالری سوزی مربوط به چه ورزش هایی است؟

کالری سوزی بتل روپ ۲۸۵ تا ۴۲۱ کالری بر ساعت است. یک مطالعه نشان داد که ۳ ست ۳۰ ثانیه ای تمرین با این طناب از ۱۰ بار تمرین اسکوات دارای کالری سوزی بیشتری است. همچنین برای افزایش کالری سوزی سعی کنید تمرینات را با ضربه های محکم تر انجام دهید.

یوگای قدرتی

کالری سوزی در یوگای قدرتی بین ۲۲۶ تا ۳۳۵ کالری بر ساعت است. بیشتری کالری سوزی در این ورزش زمانی رخ می دهد که مجموعه حرکات و دم و بازدم فرد هماهنگ باشند.

زیربغل قایقی

بیشترین کالری سوزی مربوط به چه ورزش هایی است؟

کالری سوزی در زیربغل قایلی ۴۸۷ تا ۷۱۳ کالری بر ساعت است. برای افزایش کالری سوزی بهتر است سرعت انجام حرکات را افزایش دهید.

از دست ندهید: برنامه بدنسازی چربی سوزی و عضله سازی بانوان

تمرینات قدرتی

کالری سوزی تمرینات قدرتی ۳۴۱ تا ۵۰۴ کالری بر ساعت است. برای افزایش میزان کالری سوزی در تمرینات قدرتی می توانید میزان استراحت بین حرکات را کاهش داده و سرعت انجام آن ها را بیشتر کنید.

همچنین بخوانید: برنامه بدنسازی برای لاغری و چربی سوزی از مبتدی تا حرفه ای

الیپتیکال

کالری سوزی این دستگاه ۳۲۲ تا ۴۷۸ کالری بر ساعت است. اگر به دنبال کالری سوزی بهتر هستید، در طول فعالیت، سرعت، شیب و مقاومت دستگاه را افزایش دهید.

منبع: ٖpopularmechanics

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.