با پنج تاثیر ورزش کردن بر روابط جنسی آشنا شوید

با پنج تاثیر ورزش کردن بر روابط جنسی آشنا شوید

ورزش کردن مزایای زیادی بسیار زیادی مانند بهبود عملکرد مغز، مدیریت وزن و پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری ها دارد. اما یکی از مهمترین فواید ورزش کردن، تاثیرات شگفت انگیزی است که بر روی بهبود روابط جنسی می گذارد.

ورزش کردن و فعال بودن جنسیت نمی شناسد و تاثیراتش را هم بر مردان و هم بر زنان می گذارد. در ادامه شما را با ۵ تاثیر ورزش بر بهبود روابط جنسی که بسیار شاخص هستند آشنا می کنیم.

ورزش کردن باعث افزایش میل جنسی می شود

با پنج تاثیر ورزش کردن بر روابط جنسی آشنا شوید

احتمالا شما هم این احساس را تجربه کرده اید که در آینه باشگاه به خودتان نگاه کنید و در ذهنتان بگویید: واقعا عالی شده ام!

این حس رضایت از خود به تمام جوانب زندگی شما، ازجمله روابط جنسیتان راه می یابد. ورزش منظم به بهبود عزت نفس کمک می کند. هنگامی که خودمان از انداممان رضایت داشته باشیم و آن را زیبا بدانیم، احتمالاً دوست داریم آن را به شریک زندگیمان هم نشان دهیم.

انجام تمرینات ورزشی موجب زیبایی اندام شود که می تواند اعتماد به نفس فرد را بالا ببرد و احساس جذابیت را هم افزیش دهد. تمام این تاثیرات در نهایت بر بهبود روابط جنسی خودشان را نشان می دهند.

اگر مرتبا ورزش کنید، این تاثیرات دائما افزایش پیدا می کنند و در پی آن عملکرد جنسی شما نیز بهبود می یابد.

پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید ورزش کردن را آغاز کنید، این برنامه تمرینی را از دست ندهید: برنامه بدنسازی حجمی برای افراد مبتدی، متوسط و حرفه ای با تصویر حرکات

ورزش عملکرد جنسی شما را تقویت می کند

با پنج تاثیر ورزش کردن بر روابط جنسی آشنا شوید

مانند هر نوع فعالیت بدنی دیگری، ورزش کردن نیز می تواند باعث بهبود عملکرد جنسی شما شود. یک مطالعه در دانشگاه کالیفرنیا نشان داد مردانی که به صورت منظم ورزش می کنند، به تعداد دفعات بیشتری می توانند رابطه جنسی برقرار کنند. همچنین آن ها در حین رابطه عملکرد بهتری داشته و از ارضا شدن خود رضایت بیشتری دارند.

این تاثیرات در زنان نیز مشابه است. طبق تحقیقات دانشگاه تگزاس، ورزش باعث افزایش تحریک جنسی فیزیولوژیکی در زنان می شود. این بدان معنی است که زنان ورزشکار بعد از تمرینات، از نظر جنسی فعال تر از زنانی هستند که ورزش نمی کنند.

بر اساس نکات گفته شده، ورزش با کمک به بهبود عملکرد جنسی افراد بر ارتقاء کیفیت روابط جنسی آن ها تأثیر می گذارد. رعایت یک رژیم غذایی مناسب به همراه انجام ورزش هایی که باعث افزایش ضربان قلب، تنفس و فعالیت عضلات شود، می تواند باعث افزایش عملکرد و رضایت جنسی شود که در نهایت می تواند به زندگی زناشویی بهتری را به همراه داشته باشد.

توصیه می کنیم از همین امروز ورزش را آغاز کنید: برنامه بدنسازی چربی سوزی و عضله سازی بانوان

ورزش استرس را کاهش می دهد و استرس از عوامل کاهش میل جنسی است

با پنج تاثیر ورزش کردن بر روابط جنسی آشنا شوید

وقتی استرس دارید، بدن شما دچار واکنش های متعددی می شود که برخی از آن ها باعث کاهش میل جنسی می شوند. استرس باعث می شود بدن شما هورمون کورتیزول بیشتری تولید کند که با گذشت زمان می تواند میل جنسی را دچار کاهش کند. از آنجا که ورزش باعث تولید هورمون اندروفین (هورمون شادی بخش) می شود، احساس خوب را در شما افزایش و سطح کورتیزول را پایین می آورد. ورزش کردن باعث کاهش استرس شده و به نوبه خود به حفظ میل جنسی کمک می کند.

همچنین لازم به ذکر است که ورزش در کاهش افسردگی نیز بسیار موثر است. افسردگی یکی دیگر از مشکلاتی است که می تواند بر میل جنسی شما تأثیر منفی بگذارد. بنابراین اگر به طور منظم ورزش کنید، احتمالاً در اغلب مواقع میل جنسی بالایی خواهید داشت.

اگر به ورزش کردن علاقه مند شده اید، می توانید از این برنامه تمرینی استفاده کنید: برنامه بدنسازی فقط با دمبل حرفه ای برای تمرین در خانه

ورزش باعث بهبود گردش خون می شود

با پنج تاثیر ورزش کردن بر روابط جنسی آشنا شوید

ورزش های هوازی مانند پیاده روی شدید، آهسته دویدن، شنا یا دوچرخه سواری باعث افزایش گردش خون شما می شوند. افزایش گردش خون یکی از عوامل اصلی افزایش میل جنسی است. به عنوان مثال یکی از تاثیرات افزایش گردش خون در مردان این است که اختلال نعوظ کاهش پیدا می کند. فعالیت جنسی تمام بدن را با خود درگیر می کند، بنابراین مهم است که عضلات، رگ های خونی و اعصاب افراد همیشه در بهترین حالت باشند.

برنامه بدنسازی مقابل را از دست ندهید: برنامه بدنسازی چربی سوزی کل بدن با تمرکز بر شکم و پهلو

افزایش قدرت و انعطاف پذیری در پوزیشین های جنسی

به طور کلی ورزش کردن باعث افزایش قدرت عضلات و مفاصل و همچنین بهبود انعطاف پذیری بدن می شود. بسیاری از افراد در میانه رابطه دچار خستگی می شوند یا نمی توانند حالات مختلف را به خوبی انجام دهند، از این رو ورزش کردن باعث رفع این مشکلات می شود.

نکات پایانی

در حالی که ورزش کردن می تواند تاثیرات مفید بسیاری بر بهبود روابط جنسی داشته باشد، باید دقت داشته باشید که انجام تمرینات سنگین و بسیار شدید می تواند نتیجه معکوس بدهد. اینگونه تمرینات می توانند شما را دچار خستگی و استرس اکسیداتیو کنند و به همین دلایل نتوانید رابطه جنسی خوبی داشته باشید.

همچنین اینکه ورزش چه تاثیری بر روابط جنسی شما می گذارد، به سن و وضعیت جسمی شما هم بستگی دارد.


منبع: aaptiv

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.