علائم هشدار دهنده در بارداری که باید بشناسید و جدی بگیرید

علائم هشدار دهنده در بارداری که باید بشناسید و جدی بگیرید

بیشتر زنان بارداری طبیعی و بدون عوارضی را تجربه می کنند، اما با این حال، بسیار اهمیت دارد که علائم هشدار دهنده در بارداری را یاد بگیریم، زیرا برخی از افراد ممکن است به اشتباه نگران علائمی شوند که خطرناک نیستند. تعدادی علائم وجود دارند که از فردی به فرد دیگر متفاوت هستند و پزشک یا مامای شما معمولا به شما در مورد این مشکلات احتمالی که مختص خودتان هستند، اطلاع خواهند داد. اما برخی علائم هشدار دهنده در بارداری وجود دارند که عمومی بوده و اگر آن ها را مشاهده کنید، باید به پزشک مراجعه نمایید.

ماما یا پزشک شما در ویزیت های منظمی که انجام می دهند، به طور مرتب شما را از نظر مشکلات احتمالی در طول دوران بارداری بررسی می کنند. به عنوان مثال بررسی فشار خون و آزمایش ادرار و همچنین سایر آزمایشاتی که به صورت دوره ای بر روی شما انجام می گیرند، تعیین کننده این است که آیا دوران بارداری پر خطری خواهید داشت یا خیر.

علائم هشدار دهنده در بارداری

اگر هر یک از علائم زیر را تجربه کردید، سریعاً با پزشک خود تماس بگیرید. پزشکان می توانند به شما توصیه هایی کنند تا از خطرات بعدی یا عوارض جدی تر جلوگیری کنید. تأخیر در مراجعه به پزشک ممکن است اوضاع را جدی تر کند و اگر برای اولین بار علائم را مشاهده کنید، احتمال دفع خطر بسیار بیشتر است.

نشانهمشکل بالقوهسایر دلایل احتمالی
خونریزی واژنسقط خود‌به‌خودی، دکولمان جفت (کندگی جفت)، جفت سر راهیبیماری AUB، خونریزی لانه گزینی
درد لگن یا شکمسقط جنین، حاملگی خارج از رحم، اختلال در حاملگیکیست، رشد رحم، درد رباط گرد
کمر درد مداومسقط جنین، زایمان زودرسعفونت کلیه یا مثانه، کیست، درد طبیعی حاملگی
ترشح مایعات از واژنزایمان زودرس، پارگی زودرس غشاها، سقط جنینبی اختیاری ادراری، مخاط رقیق
تورم دست ها یا صورتپره اکلامپسی، اکلامپسیتورم طبیعی
سردرد های شدید، تاری دیدپره اکلامپسی، اکلامپسیسردردهای ناشی از تغییرات هورمونی یا استرس
انقباضات منظم قبل از هفته ۳۷ بارداریزایمان زودرسناراحتی معده
عدم تحرک جنیندیسترس یا اضطراب جنینی، مرگ جنینآهسته بودن حرکات جنین، جفت قدامی
علائم هشدار دهنده در بارداری

یادآوری این نکته حائز اهمیت است که علاوه بر موارد بالا، ممکن است علائم دیگری وجود داشته باشند و به همین دلیل نباید از مراقبت های پزشکی غافل شوید. نشانه های ظریفی وجود دارند که می توانند خطرناک بودن یا نبودن عارضه ای را تغییر دهند. از این رو بسیار مهم است که با پزشک یا مامای خود همکاری کنید تا بهترین دوران بارداری را داشته باشید.

در زمان مراجعه به پزشک در دوران بارداری، آن ها به انجام غربالگری می پردازند تا ببینند که شما از نظر خطرات جدی در محدوده طبیعی هستید یا خیر. آن ها همچنین به شما کمک می کنند تا بر اساس سوابق پزشکی و سبک زندگی خود متوجه شوید که از چه جنبه ای در معرض خطر هستید. علاوه بر این ها، ممکن است راهنمایی هایی برای کمک به کاهش این خطرات به وسیله رژیم غذایی، ورزش و سایر اقدامات به شما ارائه دهند.

هنگامی که با پزشک خود تماس می گیرید یا او را می بینید، حتماً اطلاعات کافی را در اختیارش قرار دهید تا به تشخیص بهتر به او کمک کنید.

در پایان لازم است به این نکته اشاره کنیم که اگر علائمی ندارید، نگران باشید. حتی در صورتی که علائمی داشته باشید، ممکن است به آسانی رفع شوند و یا خطرات جدی به همراه نداشته باشند. هرچند مراجعه به پزشک ضروری است.


منبع: verywellfamily

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.