۸ دلیل عدم موفقیت در کاهش وزن و لاغری

۸ دلیل عدم موفقیت در کاهش وزن و لاغری

شما مواد غذایی سالمی انتخاب می کنید، ورزش می کنید، خوردن شیرین را کنار می گذارید، اما وزنتان کاهش نمی یابد! در ادامه شما را با دلایلی آشنا می کنیم که باعث عدم موفقیت در کاهش وزن می شوند و پروسه لاغری شما را دچار اشکال می کنند. با گومگ همراه باشید.

عدم توجه به مصرف کالری

حتی مواد غذایی سالم هم حاوی کالری هستند. انتخاب مواد غذایی سالم و مغذی بسیار هوشمندانه است، اما این دلیل نمی شود که آن ها را به مقدار زیاد بخورید و بتوانید به کاهش وزن نیز فکر کنید. خوردن یک وعده سالاد، ماهی قزل آلا و ماکارونی سبوس دار مطمئناً سالم است، اما میزان کالری آن ها بسیار بالا است.

به عنوان مثال، ۱۷۰ گرم فیله ماهی قزل آلا با دو فنجان ماکارونی سبوس دار حدود حدود ۷۰۰ کالری دارد. همچنین سالاد کاهو و گوجه فرنگی با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری سرکه، میزان کالری این وعده را به بیش از ۸۰۰ کالری می رساند.

کاهش وزن در درجه اول، نوعی بازی با اعداد است. شما باید علاوه بر مصرف مواد مغذی و سالم، کالری آن ها را هم مد نظر قرار دهید. کالری مواد غذایی را بشمارید و اطمینان حاصل کنید که از میزان تعیین شده برای کاهش وزنتان فراتر نمی روید.

ورزش بیش از حد

مشخص کردن مقدار مشخصی از کالری سوزی برای تمام افراد تقریبا غیر ممکن است. زیرا میزان کالری سوزی در هر فرد متفاوت می باشد و به عوامل بسیاری بستگی دارد. ممکن است تصور کنید که چون دوستتان با یک ساعت دویدن ۵۰۰ کالری می سوزاند، شما هم با همین مقدار زمان و فعالیت می توانید به همان اندازه کالری بسوزانید. اما واقعیت این است که محاسبه آن به همین راحتی هم نیست و نمی توان با مقایسه به نتیجه واقعی رسید.

برای دریافت دقیق ترین اطلاعات از میزان کالری سوزی خود می توانید از ابزارهای هوشمندی که برای انجام این کار طراحی شده اند استفاده کنید.

۸ دلیل عدم موفقیت در کاهش وزن و لاغری

محاسبه نکردن چاشنی ها و افزودنی ها

یک قاشق غذاخوری کچاپ روی تخم مرغ یا همبرگر، حدود ۲۰ کالری به آن اضافه می کند (و به احتمال زیاد شما بیش از یک قاشق غذاخوری از آن استفاده می کنید). یک قاشق غذاخوری سس مایونز ۹۰ کالری و ۱۰ گرم چربی به ساندویچ شما اضافه می کند. حتی اگر در انتخاب مواد غذایی خود بسیار حساس باشید، باز هم ممکن است افزودنی هایی را که به آن ها اضافه می کنید را فراموش کنید.

شاید مقدار کالری آن ها به تنهایی چشمگیر نباشید، اما قطعا حساب می شوند و در طول روز می توانند افزایش یابند.

غذا خوردن در بیرون از خانه

اشکال غذا خوردن در بیرون از خانه اینجاست که شما هرگز نمی دانید دقیقا چه چیزی در ظرفتان قرار دارد. حتی اگر رستوران اطلاعات تغذیه ای را به شما ارائه دهد، این تخمین ها فقط براساس دستور العمل های دقیقی است که توسط افراد مسئول ارائه می شنود.

آیا واقعاً فکر می کنید که هر یک از خدمه آشپزخانه، وزن تک تک مواد غذایی را اندازه گیری می کنند؟

البته این بدان معنا نیست که خودتان را کاملا از آن محروم کنید، بلکه باید تلاش کنید انتخاب های دقیق انجام دهید و از آشپز سوال بپرسید.

خوردن مواد غذایی به ظاهر سالم

همه ما می دانیم که برخی از خوراکی ها مانند چیپس، پفک و… علاوه بر ناسالم بودن، دارای کالری زیادی هستند. شاید گاهی وسوسه شوید و برای آسوده کردن وجدان خودتان، آن چیپسی را انتخاب کنید که بر روی آن کالری کمتری درج شده است. اما واقعیت این است که بسیاری از این حقایق تغذیه ای که بر روی مواد غذایی درج می شوند، دقیق نیستند. بهتر است به طور کلی مصرف آن ها را قطح کنید.

حجم خوراکی ها را در نظر بگیرید

ممکن است بر روی جعبه خوراکی که می خواهید مصرف کنید، مقدار کالری معینی درج شده باشد، اما شما باید عادت کنید که حجم مصرفی خود را تعیین کنید. بسیاری از مواد غذایی در یک بسته قرار می گیرند و این تصور را ایجاد می کنند که برای یک وعده کافی هستند، اما در واقعیت باید در دو یا سه وعده مصرف شوند.

فریب «صفر کالری» را نخورید

از مصرف بی رویه خوراکی هایی که برچسب «صفر کالری» دارند خودداری کنید. در واقع شرکت های تولید کننده این محصولات، در صورتی که کالری محصولاتشان کمتر از ۵ باشد،‌ اجازه دارند از برچسب صفر کالری استفاده کنند. بنابراین در صورتی که مراقب نباشید، ممکن است کالری زیادی دریافت کنید.

نوشیدن کالری

این تصور اشتباه در میان بسیاری از افراد وجود دارد که آبمیوه های طبیعی کالری ندارند یا میزان کالری آن ها بسیار پایین است . اما واقعیت این است که کالری آبمیوه ها و نوشیدنی های شیرین شده بسیار بالا است و باید به مقدار مصرف آن ها توجه ویژه ای داشته باشید.

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.