رایج ترین اشتباهات در حرکت شنا چه هستند؟

رایج ترین اشتباهات در حرکت شنا چه هستند؟

حرکت شنا یکی از تمرینات ورزشی است که با وزن بدن انجام می شود و تمام عضلات بدن شما را درگیر می کند. البته بیشترین فشار را بر روی عضلات میانی و مرکزی، پاها و بازوها وارد می کند. شاید این تمرین ساده به نظر برسد، اما تسلط بر آن کار آسانی نیست. گاهی اوقات نه تنها افراد مبتدی، بلکه علاقه مندان به تناسب اندام نیز هنگام انجام این تمرین دچار اشتباهاتی می شوند. فرم نادرست یا فشار بیش از حد می تواند اثر تمرین را کاهش دهد. اگر حرکت شنا یکی از بخش های برنامه تمرینی شما است، پیشنهاد می کنیم این اشتباهات را به خاطر سپرده و از انجام آن ها اجتناب کنید.

رایج ترین اشتباهات در حرکت شنا چه هستند؟

قرار دادن دست در شنا


هنگام انجام این تمرین، دست ها باید عمود بر شانه ها قرار گیرند تا ماهیچه های صحیح را هدف قرار دهند. نگه داشتن اشتباه دست ها می تواند مزایای این حرکت را کاهش دهد. البته اگر مبتدی هستید، ممکن است نگه داشتن مستقیم مچ دست در راستای شانه ها کار دشواری باشد، زیرا هنوز آنقدر عضلاتتان تقویت نشده اند که بتوانند در وضعیت صحیح قرار گیرند. اگر به تازگی شروع به ورزش کرده اید، می توانید مچ دست خود را کمی مایل نگه دارید. اما این را به یک عادت تبدیل نکنید.

از دست ندهید: برنامه بدنسازی در خانه با وزن بدن
رایج ترین اشتباهات در حرکت شنا چه هستند؟

ناپایداری گردن


نگاه کردن به پایین در حین انجام تمرین می تواند بالا و پایین رفتن را برای شما آسان تر کند، اما متاسفانه باعث کاهش تاثیرات این حرکت شده و مزایای آن را کم می کند. علاوه بر این، فشار غیر ضروری به گردن وارد می کند و خطر درد و آسیب در این ناحیه را افزایش می دهد. هنگام انجام حرکت شنا، سعی کنید گردن خود را ثابت نگه دارید و به جلو نگاه کنید.

بیشتر بخوانید: برنامه بدنسازی فیتنس متوسط ۴ روز در هفته
رایج ترین اشتباهات در حرکت شنا چه هستند؟

پایین آوردن باسن در شنا


در حرت شنا باید بدن خود را در یک راستا نگه دارید. از روی سر تا نوک انگشتان پا باید در یک خط مستقیم باشد. اما بیشتر افراد هنگام پایین آمدن، باسن خود را نیز پایین می آورند و به سمت زمین قوس می دهند. پایین آوردن باسن عمدتا به دلیل ضعف یا سفت شدن ماهیچه های لگن ایجاد می شود. کار بر روی این ماهیچه ها و تقویت آن ها می تواند به حفظ وضعیت بدن و هدف قرار دادن مجموعه مناسبی از ماهیچه ها به شما کمک کند.

از دست ندهید: برنامه بدنسازی حجمی حرفه ای ۶ روز در هفته
رایج ترین اشتباهات در حرکت شنا چه هستند؟

بالا آوردن باسن


بالا آوردن باسن و قوس دادن آن به سمت آسمان، یکی دیگر از اشتباهات رایجی است که افراد هنگام انجام این حرکت شنا مرتکب می شوند. بسیاری از افراد در هنگام بالا رفتن، فقط باسن خود را به سمت بالا می آوردند. انجام این کار باعث آسان تر شدن تمرین می شود، اما در عین حال عضلات اصلی شما را درگیر نمی کند. ماهیچه های اشتباه را هدف قرار می دهد و اثربخشی این تمرین را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: برنامه بدنسازی حجمی متوسط ۵ روز در هفته
رایج ترین اشتباهات در حرکت شنا چه هستند؟

انجام سریع حرکت شنا


مهم نیست که چه حرکتی را انجام می دهید، آنچه که اهمیت دارد این است که باید آن حرکت را به زیبایی انجام دهید. سرعت زیاد می تواند فرم ایستادن را مختلف کرده و شما را در معرض آسیب و درد عضلانی قرار دهد. همیشه تمرین را با شدت متوسط ​​انجام دهید و مطمئن شوید که در فرم درستی ایستاده اید. اگر فرم شما صحیح نباشد، افزایش تعداد تکرارها اهمیتی نخواهد داشت.

منبع: گومگ

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.