با این مواد غذایی پوست و مویی درخشان تر داشته باشید

با این مواد غذایی پوست و مویی درخشان تر داشته باشید

بسیاری از افراد پیش از آنکه به تغذیه خود برای تامین زیبایی و درخشندگی پوست و مو توجه کنند، به سراغ محصولات زیبایی که برای استفاده خارجی تولید شده اند می روند. البته هیچ کس نمی تواند تاثیر لوازم آرایشی و مراقبتی پوست و مو را زیر سوال ببرد، اما با تغذیه مناسب می توان مشکلات زیبایی را به صورت ریشه ای حل کرد. در ادامه با گومگ همراه باشید تا مواد غذایی را به شما معرفی کنیم که می توانید با مصرف آن ها تا حد زیادی پوست و موی خود را درخشان و زیباتر کنید.

کنگر فرنگی

این گیاه خوشمزه منبعی غنی از پروتئین، فیبر، ویتامین C، فولات، پتاسیم، منیزیم و آنتی اکسیدان ها می باشد و باعث بهبود خاصیت ارتجاعی پوست، جلوگیری از چین و چروک، بستن منافذ باز و افزایش کلاژن می شود. کلاژن علاوه بر پوست، بر زیبایی مو نیز تاثیر گذار است.

آووکادو

آووکادو دارای چربی های سالم است که برای مرطوب نگه داشتن پوست، کشش و انعطاف پذیری پوست ضروری هستند. همچنین سرشار از نظر ویتامین C و E می باشد و حاوی مواد معدنی منیزیم، پتاسیم و کلسیم می هستند که به آرام کردن پوست کمک می کنند.

بلوبری (تمشک آبی)

بلوبری سرشار از آنتی اکسیدان ها و آنتوسیانین ها است که با محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد از آسیب به کلاژن این بافت جلوگیری می کند و آن را محکم نگه می دارد.

با این مواد غذایی پوست و مویی درخشان تر داشته باشید

زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ منبع خوبی از بیوتین است که به تقویت و درخشندگی مو کمک می کند و از موها در برابر مشکلاتی مانند ریزش و آسیب محافظت می کند. همچنین رشد مو را تقویت می کند و به جلوگیری از خشکی پوست کمک می کند.

سبزیجات

به طور کلی سبزیجات و به طور خاص آب‌تره و کلم کالی دارای مقادیر بالایی آنتی اکسیدان می باشند که برای مبارزه با رادیکال های آزاد و جلوگیری از از بین رفتن کلاژن و لوتئین مفید هستند و در نهایت باعث درخشش پوست و مو می شوند.

چای سبز ماچا

چای سبز ماچا از نظر داروی سرشار از کاتچین ها و آنتی اکسیدان های قدرتمند است که باعث کاهش قرمزی پوست، جلوگیری از تشکیل شدن جوش و آکنه، بهبود خاصیت ارتجاعی پوست، آبرسانی و ضخامت پوست می شوند. همچنین این مواد باعث تحریک رشد مو می شوند.

با این مواد غذایی پوست و مویی درخشان تر داشته باشید

دانه طبیعی کاکائو

دانه های کاکائو سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند که با بهبود جریان خون، درخشندگی بافت پوست و آبرسانی می شوند و در نهایت پوست و مویی زیبا را برایتان به ارمغان می آورند.

نخودفرنگی و عدس

نخود فرنگی و عدس از بهترین منابع گیاهی لیزین هستند. لیزین یک نوع آمینو اسید مهم برای تشکیل کلاژن می باشد و همانطور که می دانید کلاژن برای زیبایی پوست و مو بسیار اهمیت دارد.

ماهی قزل‌آلا

گوشت ماهی قزل آلا منبع خوبی از پروتئین است که به رشد مو کمک می کند و باعث تقویت تولید سلول های جدید پوست، کاهش التهاب و بهبود سلامت کلی پوست می شود.. این نوع ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ است که باعث درخشش موها می شود. همچنین این روغن ها، پوست سر و موهای شما را مرطوب نگه می دارند و باعث کشش سلول های پوستی می شوند و در نهایت التهاباتی را که می توانند باعث آکنه و قرمزی پوست شوند را کاهش می دهند.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین سرشار از بتاکاروتن است. این ماده آنتی اکسیدانی است که در هنگام مصرف به ویتامین A تبدیل می شود و از شکنندگی موها جلوگیری می کند. همچنین باعث تقویت روغن های طبیعی روی پوست سر می شود، رشد مو را افزایش می دهد و به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل می کند. در مورد فواید پوستی، سیب زمینی شیرین به لطف ویتامین های A، C و منیزیم بسیار موثر است. مقادیر بالای کاروتنوئید در این نوع سیب زمینی باعث روشنی پوست می شود.

گردو

گردو منبع خوبی از چربی های ضروری، ویتامین های C و E، سلنیوم و روی است. این ماده غذایی به محافظت از پوست در برابر التهاب و آسیب رادیکال های آزاد و محافظت از مو در برابر آفتاب کمک می کند.


منبع: BestHealthMag

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.