نحوه ترکیب پروتئین وی با 11 خوراکی شگفت انگیز

نحوه ترکیب پروتئین وی با 11 خوراکی شگفت انگیز

ترکیب پروتئین وی با برخی مواد غذایی باعث بهتر شدن طعم و مزه مکمل شما می شود. اینکه چه چیزهایی را می توانیم به پروتئین وی اضافه کنیم به هدف ما بستگی دارد. اگر از این مکمل برای کاهش وزن و لاغری مصرف می کنید، بهتر است آن را با مواد کم کالری ترکیب کنید، اما در صورتی که می خواهید اضافه وزن یا عضله سازی را تجربه کنید می توانید گزینه های دیگری را انتخاب کنید.

ترکیب پروتئین وی با آب پرتقال، جذب کربوهیدرات را افزایش می دهد و می تواند یک انتخاب عالی برای بعد از تمرین یا در حین ورزش باشد. اگر از این مکمل به عنوان یک میان وعده استفاده می کنید، می توانید آن را با ماست یونانی یا سفیده تخم مرغ مصرف کنید.

خلاصه این که اگر ورزشکار هستید یا قصد دارید از این پروتئین استفاده کنید، توصیه می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

۱. ترکیب پروتئین وی با شیر

شیر یک گزینه عالی برای ترکیب با پروتئین وی است و کمک می کند تا نوشیدنی شما طعم و بافت خوبی پیدا کند. همچنین استفاده از شیر به شما کمک می کند تا میزان پروتئین روزانه خود را تامین کرده و نوشیدنی شما ارزش غذایی بیشتری داشته باشد.

علاوه بر این ها، اضافه کردن شیر به مکمل وی باعث می شود تا شما مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید. البته انتخاب نوع شیر بسیار مهم است، اگر به دنبال کاهش وزن و لاغری هستید حتما از شیر کم چرب استفاده کنید. اما در صورتی که می خواهید حجم خود را افزایش دهید استفاده از شیر کامل و پرچرب گزینه بهتری است. در صورتی که به لاکتوز حساسیت دارید می توانید شیرهای بدون لاکتوز را انتخاب کنید.

همچنین بخوانید: فواید شیر در بدنسازی

۲. اضافه کردن شیر شکلات به نوشیدنی

شیر کاکائو یا شیر شکلات یکی از گزینه های پر کالری برای ترکیب با پروتئین وی است. شیر شکلات سرشار از قند است و می تواند یک انتخاب خوب برای ورزشکاران در طول تمرین باشد. نوشیدن این ترکیب نیم ساعت قبل از تمرین باعث افزایش انرژی و بعد از تمرین سبب بازسازی و ترمیم عضلات می شود. البته اگر قصد دارید لاغر شوید شیر شکلات برای شما مناسب نیست و بهتر است از مواد غذایی کم کالری تری استفاده کنید.

در همین زمینه بخوانید: شیر کاکائو در بدنسازی و فواید بی نظیر آن

۳. ترکیب پروتئین وی با شیر بادام

اگر گیاهخوار هستید یا به لبنیات حساسیت دارید، این گزینه برای شما بسیار مناسب است. شیر بادام کالری کمی دارد و می تواند به کاهش وزن کمک کند. همچنین این شیر گیاهی بافتی غلیظ و خامه ای به نوشیدنی شما می دهد. البته نکته قابل توجه این است که بهتر است از شیرهای آماده استفاده نکنید، زیرا حاوی مقدار فراوانی شکر و کالری اضافه می باشند.

توصیه ما این است که این ترکیب را نیم ساعت قبل از تمرین استفاده کنید.

۴. ترکیب با آب سیب

اگر طعم پروتئین وی را دوست ندارید آن را با آب سیب امتحان کنید. آب سیب سرشار از قند و کربوهیدارت است و می تواند قبل یا بعد از تمرین مورد استفاده قرار گیرد. البته اضافه کردن آب سیب برای کسانی که می خواهند لاغر شوند، ممکن است چندان مناسب نباشد.

همچنین بخوانید: برنامه بدنسازی بانوان برای فرم دهی

۵. ترکیب با شیر سویا

شیر سویا یک نوشیدنی گیاهی است که سرشار از پروتئین بوده و مخلوط کردن آن با پروتئین وی کمک می کند تا شما برای مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشید. به همین دلیل این نوشیدنی یک میان وعده سبک و رژیمی محسوب می شود. شیر سویا کم کالری بوده و فاقد لاکتوز است، به همین دلیل برای گیاهخواران و کسانی که به لاکتوز حساسیت دارند مناسب می باشد.

البته فراموش نکنید که شیر سویا دارای ایزوفلاون است که می تواند روی عملکرد برخی هورمون ها اثر بگذارد، به همین دلیل توصیه می شود بیش از حد از این شیر استفاده نکنید (مصرف بیش از 2.5 فنجان در روز توصیه نمی شود).

همچنین اگر گیاهخوار هستید و در طول روز از سایر فراورده های سویا استفاده می کنید، بهتر است شیر سویا را انتخاب نکنید زیرا باعث زیاده روی در مصرف آن می شود.

نکته مهم دیگر این است که توجه داشته باشید که حتما از شیر سویا بدون شکر استفاده کنید.

همچنین بخوانید: برنامه بدنسازی فیتنس مبتدی برای تمام بدن

۶. ترکیب پروتئین وی با شیر نارگیل

شیر نارگیل نیز یک نوشیدنی غیر لبنی و گیاهی است که بافتی شبیه به شیر حیوانی دارد. این شیر چربی و کالری زیادی دارد و برای ورزشکارانی که قصد اضافه وزن دارند مناسب است. این شیر نیز فاقد لاکتوز است و برای افراد گیاهخوار مناسب است.

۷. ترکیب پروتئین وی با آب گرم

آب گرم بدون کالری است و برای افرادی که به دنبال تناسب اندام هستند مناسب می باشد. البته فراموش نکنید که ترکیب پروتئین وی به آب بسیار داغ باعث گلوله شدن آن می شود. بهتر است این پروتئین را به آب ولرم اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا کاملا صاف و یکدست شود.

۸. ترکیب پروتئین وی و پودر کلاژن

اگر به دنبال افزایش مصرف پروتئین روزانه خود هستید یا قصد دارید حجم عضلاتتان را بیشتر کنید، می توانید از این ترکیب استفاده کنید. اگر از کلاژن استفاده می کنید بهتر است آن را با پروتئین وی ترکیب کرده و یک نوشیدنی کامل تهیه کنید.

این ترکیب برای عضله سازی بسیار مناسب است و می تواند به افزایش حجم کمک کند. البته اگر تصمیم به لاغری دارید، بهتر است کلاژن لازم را از طریق مواد غذایی به دست بیاورید و از مصرف مکمل صرف نظر کنید.

۹. ترکیب پروتئین وی با ماست یونانی

ماست یونانی نوعی ماست است که حجم پروتئین آن افزایش یافته و معمولا میزان چربی آن صفر درصد است. این ماست به تنهایی نیز می تواند یک میان وعده عالی برای ورزشکاران باشد. ترکیب پروتئین وی با ماست یونانی به شما کمک می کند تا زمان بیشتری احساس سیری داشته باشید و کالری کمتری مصرف کنید.

اگر به دنبال لاغری هستید، حتما از ماست یونانی بدون چربی استفاده کنید. البته اگر به لاکتوز حساسیت دارید این گزینه ممکن است برای شما مناسب نباشد و بهتر است از ماست یونانی بدون لاکتوز استفاده کنید.

۱۰. ترکیب پروتئین وی با غلات

صبحانه وعده اصلی یک ورزشکار است و بهتر است غنی از پروتئین باشد. ترکیب پروتئین وی با غلات یک روش عالی برای تامین پروتئین است و می تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد.

این مخلوط را می توانید قبل از رفتن به باشگاه نیز امتحان کنید. غلات صبحانه یا جو پرک را با پروتئین وی ترکیب کرده و به همراه میوه های تازه میل کنید.

این گزینه برای هر دو گروه (چه کسانی که قصد اضافه وزن دارند و چه افرادی که به دنبال لاغری هستند) مناسب است.

۱۱. تخم مرغ و پروتئین وی

برای ترکیب تخم مرغ و پروتئین وی راه های زیادی وجود دارد، به عنوان مثال می توانید با استفاده از سفیده تخم مرغ و پروتئین وی یک پنکیک غنی شده درست کنید. سفیده تخم مرغ کالری کمی دارد و فاقد چربی است. به همین دلیل می تواند برای رژیم های لاغری مناسب باشد. همچنین تخم مرغ به دلیل ارزش غذایی بالا می تواند در برنامه غذایی ورزشکاران حرفه ای نیز قرار داشته باشد.

منبع این مقاله feastgood می باشد.

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.