قهوه التهاب را کاهش می دهد یا بدتر می کند؟

قهوه التهاب را کاهش می دهد یا بدتر می کند؟

قهوه یکی از نوشیدنی های پر مصرف در سراسر جهان است. این نوشیدنی سرشار از ترکیبات مفیدی است که می توانند به ارتقاء سلامت و محافظت از شما در برابر بیماری های خاص کمک کنند.

علاوه بر این ها، تصور می شود که قهوه حداقل در بعضی از افراد به کاهش التهاب کمک می کند. در این مقاله اثرات قهوه بر روی التهاب و اینکه آیا قهوه بدون کافئین نیز همان اثرات را دارد یا خیر، را بررسی می کنیم.

قهوه حاوی مخلوط پیچیده ای از ترکیبات فعال است

قهوه معمولی حاوی مخلوط پیچیده ای از ترکیبات فعال، از جمله کافئین، کلروژنیک اسید، کفستول و تریگونلین است. قهوه بدون کافئین حاوی ترکیبات مشابهی است، اگرچه آن بسیار کافئین کم یا صفر است.

مطالعات نشان می دهد که ترکیبات موجود در قهوه دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی هستند که احتمالاً برای سلامتی شما مفید هستند.

کارشناسان معتقدند که وجود این ترکیبات ممکن است توضیح دهد که چرا نوشیدن قهوه – چه به صورت منظم و چه نامنظم – اغلب با خطر ابتلای کمتر به بیماری هایی مانند دیابت نوع ۲، بیماری های قلبی و حتی انواع خاصی از سرطان در ارتباط است.

خلاصه

قهوه حاوی ترکیبات موثری با خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که می توانند به کاهش التهاب درجه پایین و محافظت در برابر بیماری های خاص کمک کنند.

تأثیر قهوه بر التهاب

قهوه التهاب را کاهش می دهد یا بدتر می کند؟

تحقیقات فعلی نشان می دهند که قهوه حداقل می تواند در برخی از افراد به کاهش التهاب کمک کند.

در یکی از مطالعات، افرادی که به طور منظم قهوه می نوشیدند، دارای علائم التهابی کمتری نسبت به افرادی بودند که به طور غیر منظم این کار را می کردند.

علاوه بر این، بررسی ۱۵ مطالعه دیگر در مورد اثرات قهوه، کافئین و سایر اجزای مرتبط با قهوه بر روی مارکرهای التهابی نشان داد که مصرف کم، متوسط ​​و زیاد قهوه دارای اثرات ضد التهابی است.

با این وجود، برخی شواهد نشان می دهند که قهوه ممکن است در برخی از افراد التهاب را افزایش دهد. بنابراین تفاوت های افراد در ژنتیک یا سایر عوامل احتمالاً بر تأثیر قهوه بر التهاب موثر هستند.

التهاب می تواند منجر به مشکلات مختلفی مانند عفونت های مکرر، خستگی، درد و مشکلات گوارشی شود. اگر هنگام نوشیدن قهوه هر یک از این موارد را تجربه کردید، مصرف خود را کاهش دهید تا ببینید آیا انجام این کار به شما کمک می کند یا خیر.

خلاصه

قهوه ممکن است به کاهش التهاب در بیشتر افراد کمک کند. البته برخی از افراد ممکن است بامصرف قهوه دچار التهاب بیشتری شوند. در چنین حالتی باید مصرف آن را قطع کنید.

آیا قهوه بدون کافئین نیز همین اثرات را دارد؟

قهوه التهاب را کاهش می دهد یا بدتر می کند؟

مطالعات زیادی درباره مقایسه اثرات قهوه کافئین دار و بدون کافئین بر التهاب وجود ندارد. در یک بررسی مشخص شد با اینکه قهوه به طور کلی باعث کاهش التهاب می شود، اما مکمل های کافئین اثرات مشابهی ندارند.

این نشان می دهد که ترکیبات دیگری به غیر از کافئین در قهوه وجود دارند که ممکن است مسئول اثر ضد التهابی این نوشیدنی باشند.

قهوه بدون کافئین حاوی تمام مواد موجود در قهوه است و فقط کافئین ندارد. به همین دلیل انتظار می رود که همان مزایای ضد التهابی قهوه معمولی را داشته باشد. هرچند که هنوز هم برای تأیید این موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز است.

خلاصه

قهوه بدون کافئین احتمالاً همان اثرات کاهش التهاب قهوه معمولی را دارد. البته در این زمینه باید تحقیقات بیشتری صورت پذیرد.

کلام آخر

قهوه یک نوشیدنی محبوب است که سرشار از آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات مفید است.

تحقیقات نشان می دهند که نوشیدن قهوه، حتی در مقادیر کم، می تواند به کاهش التهاب کمک کند. همچنین ممکن است خطر ابتلا به برخی بیماری ها مانند دیابت نوع ۲، بیماری های قلبی و شاید حتی انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد.

البته لازم به ذکر است که قهوه می تواند در برخی افراد التهاب را افزایش دهد. اگر مشکوک هستید که نوشیدن قهوه باعث افزایش التهاب در شما می شود، مصرف خود خود را کاهش داده یا قطع کنید و التهابات خود را تحت نظر بگیرید.


منبع: healthline

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.