ویروس کرونا: آخرین تحقیقات دوره کمون بیماری را ۵.۱ روز نشان می دهند

ویروس کرونا: آخرین تحقیقات دوره کمون بیماری را ۵.۱ روز نشان می دهند

با شروع اپیدمی ویروس کرونا جدید یا همان COVID-19 در سراسر جهان، سوالات بسیاری در ذهن مردم و دانشمندان ایجاد شد. متاسفانه به دلیل جدید بودن این ویروس و ناشناخته بودن نحوه عملکرد آن، مقداری طول می کشد تا دانشمندان بتوانند به طور کامل آن را بررسی کنند.

خوشبختانه در بیشتر نقاط جهان تلاش هایی در حالت صورت گرفتن است که روز به روز بر یافته های ما از این ویروس می افزایند.

آخرین تحقیقات صورت گرفته توسط دانشگاه جانز هاپکینز نشان می دهد که دوره کمون ویروس کرونا جدید ۵.۱ روز است و ممکن است انجام قرنطینه ۱۴ روزه برای اطمینان از سلامت افراد هزینه های اضافه بسیار زیادی را در پی داشته باشد. هرچند هنوز هم به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است.

تیم تحقیقاتی دانشگاه جانز هاپکینز پیش از ۵ اسفند امسال (۱۳۹۸)، به بررسی ۱۸۱ فرد مبتلا به کرونا ویروس در چین پرداختند.

آن ها با بررسی زمان احتمالی ابتلا، زمان بروز علائم، زمان بروز تب و زمان تشخیص توسط مسئولان در هر فرد، الگویی از دوره کمون بیماری را به دست آوردند.

به عبارت ساده، دوره کمون به دوره ای از بیماری گفته می شود که فرد مبتلا، هنوز علائمی از خود نشان نمی دهد و به نظر سالم می رسد. در این زمان به علت عدم وجود علائمی مانند سرفه و عطسه، احتمال انتقال بیماری کم است.

در حال حاضر هنوز مشخص نیست که کرونا ویروس در دوره کمون تا چه اندازه واگیر است، اما برخی از گزارش ها نشان می دهند که افرادی بدون نشان دادن علائم توانسته اند بیماری را منتقل کنند.

گفته می شود افراد مبتلا به وسیله علائمی مانند سرماخوردگی (سرفه یا عطسه) این ویروس را به دیگران منتقل می کنند.

تیم تحقیقاتی جانز هاپکینز دریافتند که کمتر از ۲.۵ درصد از افراد آلوده به ویروس طی ۲.۲ روز علائم بیماری را نشان می دهند و ۵.۹۷ درصد از افراد طی ۱۱.۵ روز این علائم را تجربه می کنند که به صورت میانگین دوره کمون ۵.۱ روز تعیین می شود.

جاستین لوسلر، اپیدمیولوژیک از دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز می گوید:

بر اساس تجزیه و تحلیل ما از داده هایی که در دسترس داریم، انجام قرنطینه و نظارت بر افراد به مدت ۱۴ روز معقول است.

پس از آنکه تیم های تحقیقاتی دیگری دوره کمون کرونا ویروس را تا ۱۹ و ۲۴ روز اعلام کردند، نگرانی هایی در مورد طولانی بودن کمون بیماری ایجاد شد.

طبق تحقیقات جانز هاپکینز بر روی آن ۱۸۱ بیمار، دانشمندان تخمین می زنند که از ۱۰ هزار نفری که تحت قرنطینه ۱۴ روزه قرار می گیرند، حدود ۱۰۱ نفر پس از این دوره علائم بیماری را نشان می دهند.

هنوز به تحقیقات بیشتر با جامعه آماری بالاتری نیاز است تا بتوان در مورد تغییر زمان قرنطینه تصمیم گرفت.

در پایان باید بگوییم که تا زمان تولید واکسن، بهترین راه مقابله با این ویروس حفظ آرامش، شستن دست ها به مدت ۲۰ ثانیه است و اگر احساس بیماری دارید در خانه بمانید.


منبع: sciencealert

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.