۱۳ درمان خانگی سریع جوش صورت

۱۳ درمان خانگی سریع جوش صورت

روش های متفاوتی برای درمان جوش صورت وجود دارند که از درمان های خوراکی شیمیایی و طبیعی گرفته تا انواع ماسک های طبیعی و مصنوعی را شامل می شوند. احتمالا اکنون که این مطلب را دنبال می کنید به این دلیل است که می خواهید با روش های طبیعی و به سرعت در خانه از شر جوش های صورتتان خلاص شوید. اگر این گونه است، با گومگ همراه باشید.

جوش زدن می تواند دلایل متعددی داشته باشد که هر کدام از آن ها روش درمانی خود را می طلبد اما در بین افراد بالغ یک سری دلایل عمومی وجود دارند که تقریبا بیشتر جوش آن از آن ها سرچشمه می گیرند. به عنوان مثال خشکی پوست یکی از عمده ترین دلایل جوش زدن است. افرادی که پوست خشکی دارند و پس از شستشوی صورتشان از کرم های مرطوب کننده استفاده نمی کنند، معمولا با جوش ها دست و پنجه نرم می کنند. در این مطلب ۱۳ روش درمان خانگی جوش را به شما معرفی می کنیم که تا مقدار زیادی به این دلایل عمومی را جبران می کنند.

همچنین پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را که می توانند برایتان جالب باشند، از دست ندهید:

 

درمان خانگی جوش صورت با روغن درخت چای

روغن درخت چای به عنوان یکی از موثر ترین مواد ضد التهاب شناخته شده است که در صورت برخورد با جوش می تواند به سرعت باعث روشن شدن رنگ آن شود. مقدار کمی روغن درخت چای را با ۲۰ تا ۴۰ قطره از روغن فندق افسونگر ترکیب کنید و سپس با یک پنبه به پوست خود بمالید. این کار را حداکثر دو بار در روز تکرار کنید، زیرا در صورت استفاده بیشتر از این حد می تواند خشکی پوست و تشدید جوش ها را به همراه داشته باشد.

 

درمان خانگی جوش با چای سبز

چای سبز دارای ترکیبات ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی است که می توانند باعث از بین رفتن جوش ها شوند. برای استفاده از این خاصیت چای سبز، یک فنجان از آن را سرد کنید و صورتتان را به طور کامل با آن بشویید. همچنین می توانید از چای سبز کیسه ای استفاده کرده و آن را بر روی مناطق دارای جوش بمالید.

 

درمان خانگی جوش با عسل

خواص آنتی بیوتیک عسل می تواند به درمان جوش کمک کند. یک قاشق چای خوری عسل را به مناطق آسیب دیده بمالید و به حال خود رها کنید. همچنین می توانید نصف فنجان عسل با یک فنجان بلغور جو دوسر مخلوط کنید و یک ماسک صورت بسازید و به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست صورتتان بگذارید.

 

درمان خانگی جوش با نعنا

نعنا می تواند به حذف روغن های ذخیره شده در پوستتان که باعث ایجاد جوش می شوند، کمک کند. اگر احساس می کنید در جایی از پوستتان ممکن است جوش بزند، ۲ قاشق غذا خوری نعناع تازه خرد شده را با دو قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر و ماست مخلوط کنید. این ماسک شگفت انگیز را روی صورتتان بمالید و پس از ۱۰ دقیقه با آب ولرم بشویید.

 

درمان خانگی جوش با سرخارگل (اکیناسه یا اکیناشا)

۱۳ درمان خانگی سریع جوش صورت

گیاه سرخارگل یکی از شناخته شده ترین گیاه ها در طب سنتی برای زیبایی پوست می باشد

سرخارگل به طور سنتی برای سرعت بخشیدن به بهبود زخم و جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا مورد استفاده قرار می گیرد، اما خواص آنتی باکتریال و ضد التهاب آن هم می تواند به درمان خانگی جوش صورت کمک کند. سرخارگل را همانند چای دم کنید و سپس با آن به صورت روزانه و با استفاده از یک تکه پارچه یا پنبه، صورتتان را خیس کنید.

 

درمان خانگی جوش صورت با آسپیرین

اسید سالیسیلیک موجود در آسپیرین یکی از درمان های بسیار قوی جوش است و می تواند جوش ها را خشک کند و التهاب را کاهش دهد. نحوه استفاده از آن اینگونه است که باید مقداری از قرص آن را با کمی آب مخلوط کنید تا ترکیبی خمیری بدست آید. سپس این خمیر را بر روی جوش هایتان قرار دهید.

 

درمان خانگی جوش با بابونه

۱۳ درمان خانگی سریع جوش صورت

گل بابونه را به روش های گوناگونی برای زیبایی پوست و درمان جوش مورد استفاده قرار می دهند

بابونه کمک می کند تا التهاب به وجود آمده از جوش کاهش یابد. بابونه را را می توانید در یک مخلوط کن بریزید تا به شکل خمیر در بیاید یا همانند چی دم کنید و از آب آن استفاده کنید. همچنین می توانید دو قاشق چای بابونه را در یک فنجان آب جوش قرار دهید و به مدت ۱۵ دقیقه اجازه دهید بجوشد. سپس با استفاده از پنبه بر روی پوستتان بمالید.

 

درمان خانگی جوش با فندق افسون‌گر

فندق افسون‌گر می تواند به عنوان یک مرطوب کننده مورد استفاده قرار گیرد و همانطور که می دانید یکی از دلایل به وجود آمدن جوش صورت، خشکی پوست می باشد. برای به دست آوردن مزایای آن، بر روی یک توپ پنبه ای مقداری فندق افسون‌گر قرار دهید و صبح ها و شب ها صورت خود را با آن پاک کنید.

 

درمان خانگی جوش صورت با آلوئه ورا

آلوئه ورا که تقریبا برای همه ما آشناست دارای خواص بی نظیری برای پوست می باشد. این گیاه شگفت انگیز می تواند از مبارزه با عفونت تا درمان را انجام دهد. ژل گیاه آلوئه ورا را خارج کنید روی جوش صورتتان بمالید. البته اگر به خود گیاه دسترسی ندارید می توانید ژل آن را از فروشگاه های مختلف خریداری کنید البته حتما اطمینان حاصل کنید که ژل خالص است دارای ترکیبات اضافه نمی باشد.

 

درمان خانگی جوش با لیمو

لیمو به عنوان یک لایه بردار طبیعی، نرم کننده و ضد عفونی کننده پوست عمل می کند تا علاوه بر درمان جوش ها، پوستتان را هم زیبا کند. آب لیموی تازه را با استفاده از پنبه بر روی جوش هایتان بمالید و سپس با آب سرد شستشو دهید.

 

درمان خانگی جوش با سرکه سیب

سرکه سیب حاوی اسیدهای مالیک و لاکتیک است که می توانند التهاب و جوش ها را از بین ببرند. مقداری سرکه سیب را با کمی آب مخلوط کنید و به پوستتان بمالید. قبل از هر بار استفاده از آن به پوست خود ضربه بزنید.

 

درمان خانگی جوش با میوه های اسیدی

میوه هایی که مزه ای ترش دارند به علت اسیدهای موجود در ان ها می توانند به از بین بردن جوش کمک کنند. آب این نوع میوه ها را بگیرید و با یک توپ پنبه ای بر روی مناطق آسیب دیده و حاوی جوش بمالید.

 

درمان خانگی جوش با اسید چرب امگا ۳

۱۳ درمان خانگی سریع جوش صورت

اسید چرب امگا ۳ را باید از طریق خوردن ماهی یا قرص های مکمل به دست آورد

اسید چرب امگا ۳ دارای خواص ضد التهابی است که می تواند جوش ها را از بین ببرد. اگر بخواهیم منبع آن را به شما معرفی کنیم، قطعا بهترین منبع آن روغن ماهی است. سعی کنید در هفته چند بار از ماهی در وعده های غذایی استفاده کنید.

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.