بهترین راه ها برای از بین بردن موهای بینی کدامند؟

بهترین راه ها برای از بین بردن موهای بینی کدامند؟

برای از بین بردن موهای بینی چندین انتخاب دارید، اما کدام یک از آن ها بهترین راه است؟ در ادامه با گومگ همراه باشید تا پاسخ این سوال را بیابید.

موهای بینی بخشی طبیعی از بدن انسان هستند و همه افراد آن ها را دارند. موهای بینی به جلوگیری از ورود آلرژن های احتمالی و سایر عوامل خارجی به داخل بینی کمک می کنند. آن ها همچنین به مرطوب نگه داشتن هوا در هنگام ورود به بینی موثر هستند.

اگرچه موهای بینی کاملاً طبیعی هستند، اما برخی از موهای بلند که از سوراخ بینی بیرون آمده اند، باعث خجالت می شوند. از این رو بسیار از افراد مایل به حذف آن ها هستند.

البته باید بدانید که همه روش های از بین بردن موهای بینی ایمن نیستند. در ادامه ایمن ترین و موثرترین راه های از بین بردن موهای بینی را به شما معرفی خواهیم کرد.

روش های از بین بردن موهای بینی

به طور کلی، راحت ترین روش ها برای افرادی که می خواهند از شر این موها خلاص شوند، اصلاح کردن و یا لیزر موهای زائد می باشد.

کوتاه کردن با اصلاح کننده مو

موزن های اصلاح موی بینی می توانند به دو صورت دستی یا برقی باشند. تولیدکنندگان هر دو نوع آن ها را طوری طراحی کرده اند که به خوبی در سوراخ بینی فرد قرار بگیرند بدون اینکه به بافت های حساس داخل بینی آسیب برسانند، موهای زائد را از بین ببرند.

موزن های دستی اصلام موی بینی، در واقع قیچی های کوچکی هستند که گاهی انتهای آن ها گرد شده است.

همچنین موزن های برقی دارای تیغه های کوچک و دواری در یک انتهای خود هستند. این تیغه ها در داخل محافظ پلاستیکی یا فلزی قرار گرفته اند، که از تماس آن ها با پوست جلوگیری می کند. شکاف های کوچک در محافظ نیز باعث می شوند که موهای بلند تر وارد مکانیسم برش شوند.

شما می توانید هر دو نوع برقی و دستی موزن های بینی را در داروخانه ها و فروشگاه های مختلف پیدا کنید. البته موزن های برقی ممکن است به صورت جداگانه یا به عنوان بخشی از یک کیت نظافت شخصی ارائه شوند.

استفاده از موزن ها بسیار آسان است. برخی از نکات کلی برای استفاده از این دستگاه ها عبارتند از:

  • بینی خود را قبل از حذف موها برای خلاص شدن از هر گونه مخاط در اطرافشان پاک کنید
  • از یک آینه ذره بین برای دیدن جزئیات بیشتر موها استفاده کنید
  • در هنگام اصلاح به عقب تکیه دهید تا به خوبی داخل بینی را ببینید
  • فقط قابل مشاهده ترین موها را اصلاح کنید و بقیه را سالم نگه دارید
  • پس از اصلاح، سعی کنید چند بار با شدت زیاد، هوا را از بینیتان خارج کنید تا موهای ریز خارج شوند

مزیت اصلاح کننده های موی بینی این است که به شخص اجازه می دهند فقط یک یا دو موی بیرون زده را کوتاه کند. در نتیجه، اکثر موها دست نخورده باقی می مانند و قادر به محافظت از راه های هوایی هستند.

مهمترین نقطه ضعف اصلاح کننده های بینی این است که موها مجددا رشد می کنند و وقتی این اتفاق بیفتد، شخص باید دوباره آن ها را اصلاح کند.

از بین بردن موهای بینی با لیزر

لیزر موهای زائد یکی دیگر از گزینه های مطمئن برای از بین بردن موهای بینی است. با این وجود گزینه ای گران قیمت است و بیمه درمانی هزینه های آن را پوشش نمی دهد.

لیزر موهای زائد، موهایی را که به وضوح از بینی بیرون زده است را هدف قرار می دهد. این روش با داغ کردن و از بین بردن فولیکول مو در ریشه کار می کند.

بر خلاف اصلاح مو، لیزر موهای زائد راه حل دائمی تری برای از بین بردن موهای بینی است. البته لازم به ذکر است که معمولاً افراد حداقل به شش جلسه مراجعه نیاز دارند تا رشد مجدد موها متوقف شود.

افراد باید اطمینان حاصل کنند که فقط یک متخصص پوست یا جراح زیبایی دارای مجوز، می تواند عمل لیزر مو را انجام دهد. همچنین مشاوره با پزشک لیزر درمانی قبل از اقدام به این کار بسیار حائز اهمیت است. برخی از سؤالاتی که باید در طول این مشاوره مطرح شود عبارتند از:

  • از چه روشی برای این کار استفاده می شود؟
  • به چه تعداد جلسه نیاز دارم؟
  • هزینه درمان چقدر خواهد بود؟
  • عوارض جانبی احتمالی لیزر موهای زائد چیست؟
  • آیا عواملی وجود دارند که خطر عوارض جانبی این نوع درمان را افزایش دهند؟
  • قبل از مراجعه، چه کارهایی باید انجام دهم؟

همچنین ممکن است برخی از افراد درخواست کنند که پزشک عکس های قبل و بعد از لیزر در مشتری های قبلی را به آن ها نشان دهد.

از چه روش هایی نباید برای از بین بردن موهای بینی استفاده کنید؟

بد نیست بدانید که استفاده از روش های دیگر، برای حذف موهای زائد بینی توصیه نمی شود. این روش ها عبارتند از:

  • استفاده از کرم موبر: کرم های موبر ممکن است باعث سوختن پوست و غشاهای مخاطی داخل بینی شوند. آن ها همچنین ممکن است سمی تولید کنند که نباید از طریق بینی وارد بدن آن ها شود.
  • اپیلاسیون و کندن: اپیلاسیون یا کندن موهای بینی می تواند منجر به ایجاد موهای زائد بیشتر و عفونت شود. این روش ها همچنین می توانند به بافت های حساس داخل بینی آسیب وارد کنند.
  • استفاده از قیچی های نامناسب: نباید برای بریدن موهای بینی از قیچی های نامناسب، مخصوصا قیچی هاییی لبه بسیار تیز استفاده شود. این قیچی ها به راحتی می توانند غشاهای مخاطی ظریف داخل سوراخ بینی را دچار آسیب کنند و این می تواند منجر به درد و عفونت شود.

نکاتی که بد نیست بدانید

طبق یافته های یک مطالعه در سال ۲۰۱۱، موهای بینی از عملکرد محافظتی برخوردار هستند زیرا به جلوگیری از ورود آلرژن ها به بینی کمک می کنند. از بین بردن بیش از حد این موها به این معنی است که فرد مبتلا به آلرژی فصلی یا آسم ممکن است در برابر آلرژن ها آسیب پذیر تر شود.

در نتیجه بهتر است فقط موهایی که ظاهر بدی دارند را از بین ببرید و سایر موها را دست نخورده نگه دارید تا وظایف مهم خود را انجام دهند.


منبع: MNT

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.