۱۱ دلیل برای پیاده روی در دوران قرنطینه

۱۱ دلیل برای پیاده روی در دوران قرنطینه

پیاده روی منظم یکی از ساده ترین روش های تقویت سلامت عمومی می باشد و مزایای بسیاری به همراه دارد. یکی از این مزایای مهم آن است که شما می توانید آن را در دوران قرنطینه نیز انجام دهید. پیاده روی می تواند در زمان هایی که قرنطینه عمومی اعلام می شود یا باشگاه های ورزشی تعطیل می شوند، یاری رسان شما در ارتقا سلامتی باشد. البته برای بهره مندی از فواید پیاده روی لازم است حداقل ۳۰ دقیقه در هر جلسه و حداقل ۵ جلسه در هفته به انجام این کار بپردازید. زیاد نیست، نه؟

همچنین اگر در خانه ورزش می کنید، به عنوان مثال از یک برنامه بدنسازی در خانه پیروی می کنید و می خواهید به مزایای آن بیفزایید، می توانید در کنار آن پیاده روی را هم انجام دهید. شما در هر جلسه پیاده روی باید حداقل ۱۰ هزار قدم بردارید. شاید این تعداد قدم بسیار زیاد به نظر برسد، اما کلید رسیدن به آن این است که آهسته و پیوسته پیش بروید. شما می توانید در روزهای ابتدایی، با قدم های کمتر شروع کنید و به مرور زمان تعداد آن ها را افزایش دهید. شاید دوران قرنطینه زمان مناسبی برای بالا بردن توانایی هایتان باشد. از آن استفاده کنید!

همچنین بخوانید: عضلات درگیر در دویدن کدامند؟
۱۱ دلیل برای پیاده روی در دوران قرنطینه

در دورانه قرنطینه، در خانه ورزش کنید

اگر شما هم به دلیل شیوع ویروس کرونا و قرنطینه های مکرر، مجبور به دورکاری شده اید و باید در خانه کار کنید، احتمالا دلتان برای فعالیت در خارج از خانه تنگ شده است. البته نمی توان منکر این شد که دورکاری باعث کاهش هزینه ها و صرفه جویی در وقت ما شده است، اما از طرفی سلامت ما را نشانه گرفته و فعالیت های فیزیکی ما را کاهش داده است. بسیار اهمیت دارد که در این دوران به ورزش و تحرک خود دقت کنید.

پیاده روی در مکانی خلوت و بالا و پایین رفتن از پله ها قبل از شروع کار و حتی در میانه روز می تواند شما را از این یکجا نشینی نجات دهد. اگر گاهی در میانه روز کاری مقداری استراحت می کنید و از محیط کار دور می شوید، پیشنهاد می کنیم از امروز به آن نظم بدهید و آن را به پیاده روی اختصاص دهید. همچنین سعی کنید در طول کار در خانه، چندین بار از جای خود بلند شوید و حرکات کششی انجام دهید.

از ابزارهایی مانند مچ بند های دیجیتال یا اپلیکیشن های مختلف برای شمارش قدم های خود استفاده نمایید. اپلیکیشن های بسیاری وجود دارند که به صورت رایگان به شما کمک می کنند تا قدم ها و مسیرهای پیاده روی خود را شمارش کنید و تعداد آن ها را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: برنامه دویدن مبتدیان ۴ هفته ای
۱۱ دلیل برای پیاده روی در دوران قرنطینه

با دیگران قدم بزنید

اگر امکانش را دارید، با شخص دیگری که به شما نزدیک است یا از افراد خانواده شما می باشد به پیاده روی بروید. پیاده روی با کسی که به شما نزدیک است، نه تنها باعث تشویق و افزایش انگیزه شما می شود، بلکه سرگرم کننده است و می توانید از لحظاتتان لذت بیشتری ببرید.

از دست ندهید: دویدن در گرما: نکاتی برای تحمل دویدن در هوای گرم
۱۱ دلیل برای پیاده روی در دوران قرنطینه

۱۱ دلیل برای پیاده روی در قرنطینه

ممکن است تایر پیاده روی بر سلامتی را بسیار ناچیز بدانید، اما دلایل مختلفی وجود دارند که می توانند این نظریه را زیر سوال ببرند. اگر ندانید که انجام این کار چه فوایدی به همراه دارد، چرا باید آن را انجام دهید؟! در ادامه با گومگ همراه باشید تا مهم ترین دلایلی که می توانند شما را تشویق به پیاده روی کنند، معرفی نماییم:

  • سلامت قلب: پیاده روی منظم به کاهش خطر ابتلا به بیماری ها و حملات قلبی و عروقی می شود.
  • کاهش وزن: ۳۰ دقیقه پیاده روی در روز می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.
  • افزایش ظرفیت ریه: زمانی که پیاده روی می کنید، اکسیژن بیشتری دریافت خواهید کرد. دریافت اکسیژن بیشتر باعث افزایش ظرفیت ریه ها شده و موجب افزایش استقامت و عملکرد ورزشی شما می شود.
  • افزایش استقامت: هرچه بیشتر پیاده روی کنید، تحمل و استقامت فیزیکی شما افزایش پیدا می کند.
  • کاهش فشار خون
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان: ارتباط بین نشستن های طولانی مدت و عدم تحرک با ابتلا به سرطان در موارد بسیاری مشاهده شده است. پیاده روی می تواند همزمان با کاهش وزن، به کاهش خطر ابتلا به سرطان نیز کمک کند. همچنین پیاده روی یکی از بهترین روش ها برای مقابله با عوارض جانبی شیمی درمان می باشد.
  • تقویت استخوان ها: پوکی استخوان نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که با نشستن های طولانی مدت می تواند ایجاد شود و پیاده روی باعث کاهش خطر ابتلا به آن و تقویت استخوان ها می شود.
  • کاهش خطر ابتلا به دیابت: تحقیقات نشان داده اند که ۳۰۰۰ تا ۷۵۰۰ قدم پیاده روی در روز می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش دهد.
  • بهبود عملکرد حافظه و مغز: بله، پیاده روی می تواند شما را باهوش تر کند! پیاده روی باعث افزایش اکسیژن و قند رسانی به مغز شده و عملکرد آن را بهبود می بخشد. همچنین ارتباطی بین پیاده روی و کاهش خطر ابتلا به زوال عقل مشاهده شده است.
  • کاهش خطر ابتلا به افسردگی و استرس: هر نوع ورزشی باعث افزایش ترشح هورمون اندورفین (هورمون شادی بخش) در بدن شده و پیاده روی نیز از این قاعده مستثنی نیست.
  • ذهن را پاک کرده و شما را خلاق می کند: پیاده روی یک روش عالی برای ریلکس کردن و خالی کردن ذهن از افکار مختلف است. انجام این فعالیت به شما امکان می دهد تا کارآمدتر فکر کنید و قوه تخلق خود را تقویت نمایید.

منبع: گومگ

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.