زمانی که به جدول ارزش غذایی گوجه فرنگی نگاه می کنید، به سرعت متوجه می شوید که این ماده غذایی بی نظیر سرشار از مواد مغذی می باشد. جالب اینجاست که کالری گوجه فرنگی نسب به بسیاری از میوه ها و سبزیجات دیگر کمتر است. به همین علت پیشنهاد می کنیم این ماده غذایی را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کرده و از خواص آن بیشتری بهره را ببرید.

جدول ارزش غذایی گوجه فرنگی و کالری گوجه

بیشترین بخش گوجه را آب تشکیل داده است (چیزی در حدود ۹۵٪) و باقی مانده آن را مواد دیگری همچون کربوهیدرات ها تشکیل می دهند. گوجه فرنگی حاوی مقادیر مناسبی پتاسیم، منگنز، منیزیم و فسفر است که همگی از مواد ضروری برای بدن هستند. همچنین این ماده غذایی برای سلامتی فواید بسیاری دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

  • پیشگیری از سرطان
  • تقویت حافظه
  • کاهش عوارض مصرف دخانیات
  • تقویت سلامت قلب
  • بهبود سلامت پوست
  • کاهش فشار خون بالا
  • پیشگیری از تشکیل سنگ صفرا
  • کمک به کاهش وزن
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • مقابله با رادیکال های آزاد
  • جلوگیری از ریزش مو
  • و بسیاری موارد دیگر

احتمالا با مطالعه مطالب بالا ترغیب شده اید تا هر چه سریعتر از جدول ارزش غذایی آن مطلب شوید. در ادامه مقدار مواد موجود در گوجه را در واحد ۱۰۰ گرم بررسی کرده ایم. با گومگ همراه شوید.

جدول ارزش غذایی گوجه فرنگی و کالری گوجه

جدول ارزش غذایی گوجه فرنگی در ۱۰۰ گرم

ماده غذاییمقدار
کالری گوجه فرنگی۱۸
کل چربی۰.۲ گرم
چربی اشباع۰ گرم
کلسترول۰ میلی گرم
سدیم۵ میلی گرم
پتاسیم۲۳۷ میلی گرم
کل کربوهیدرات۳.۹ گرم
فیبر غذایی۱.۲ گرم
قند۲.۶ گرم
پروتئین۰.۹ گرم
ویتامین ث۲۲٪ از نیاز روزانه
آهن۱٪ از نیاز روزانه
ویتامین ب ۶۵٪ از نیاز روزانه
منیزیم۲٪ از نیاز روزانه
کلسیم۱٪ از نیاز روزانه
ویتامین دی۰٪ از نیاز روزانه
ویتامین ب ۱۲۰٪ از نیاز روزانه