تغذیه
طرز تهیه سس بشامل یا سس سفید

طرز تهیه سس بشامل را هرکسی باید بلد باشد. سس بشامل یا سس سفید از پر طرفدارترین سس های جهان است که تنها رقیب آن سس قرمز است!

سس بشامل یا همان سس سفید یکی از پر استفاده ترین سس ها در جهان است. معمولا ما از کودکی با دو نوع سس آشنا می شویم، یکی سس سفید و دیگری سس قرمز است. دلیل محبوبیت این دو نوع سس چندان مشخص نیست اما آنچه که می دانیم نیاز شدید به طرز تهیه سس بشامل می باشد که خیلی ها آن را به سس قرمز ترجیح می دهند.

سس بشامل به خوبی با بسیاری از غذاها سازگاری پیدا می کند و تقریبا با بیشتر غذاها قابل خوردن است. از این رو دانستن طرز تهیه آن برای افرادی که به آشپزی علاقه دارند جزو بدیهیات است. این سس شگفت انگیز و خوش طعم یک سس فرانسوی است و انواع مختلفی از آن تهیه می شود. البته دستور تهیه آن یکی است اما افراد مختلف با توجه به سلیقه خود و اطرافیانشان مقداری آن را تغییر می دهند و موادی به آن اضافه یا کم می کنند.

در ادامه با گومگ همراه باشید تا طرز تهیه سس سفید را به شما آموزش دهیم.

 

مواد لازم تهیه سس بشامل

این مقدار از مواد لازم برای تهیه یک فنجان سس می باشد.

  • ۲ قاشق غذاخوری کره
  • ۲ قاشق غذاخوری آرد
  • یک چهارم فنجان شیر گرم
  • نمک
  • پودر فلفل تازه

 

طرز تهیه سس بشامل

کره را در یک ظرف ضخیم قرار دهید و آرد را به آن اضافه کنید و شعله را روی کم بگذارید. مواد را دائما مخلوط کنید تا حباب های آن کاملا از بین بروند و ترکیب صاف شود. اجازه ندهید مخلوط قهوه ای شود. تقریبا ۲ دقیقه برای این کار کافی است. همچنان که مخلوط را هم میزنید، شیر گرم را هم به آن اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید.

نمک و فلفل به اندازه نیازتان به آن اضافه کرده و حرارت را پایین بیاورید و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه ترکیب را هم بزنید.

پس از سپری شدن زمان لازم، سس را در یک ظرف دیگر بریزید و اجازه دهید سرد شود. سس بشامل شما حاضر است.

 

شیر را چقدر گرما بدهیم؟

برای تهیه سس بشامل باید شیر را از قبل گرم کنید. شیر را برروی حرارت بگذارید و تا زمانی که دور ظرف حباب های ریزی تشکیل شد صبر کنید. به محض دیدن حباب ها، شیر را از روی حرارت بردارید.

 

ارزش غذایی سس بشامل

ارزش غذایی سس بشامل در هر ۱۰۰ گرم

  • کالری: ۱۰۵
  • چربی: ۱۰%
  • کلسترول: ۲%
  • سدیم: ۱۳%
  • پتاسیم: ۴%
  • کربوهیدرات: ۲%
  • پروتئین: ۷%
  • ویتامین آ: ۵%
  • کلسیم: ۱۲%
  • ویتامین دی: ۱۲%
  • ویتامین ب-۱۲: ۵%
  • ویتامین سی: ۱%
  • آهن: ۱%
  • منیزیم: ۳%

داغ ترین مطالب