یکی از مقوی ترین دانه هایی که این روزها سر و صدای بسیاری به پا کرده است، دانه چیا می باشد. این ماده غذایی در اکثر رژیم ها قرار می گیرد و متخصصان تغذیه در اغلب موارد مصرف آن را توصیه می کنند. اما در جدول ارزش غذایی دانه چیا چه خبر است؟ کالری دانه چیا چه مقدار است؟ پاسخ به این سوالات می تواند ما را آگاه کند که چرا این دانه ها تا این حد طرفدار دارند.

دانه چیا یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدان ها، فیبرهای غذایی، پروتئین و امگا۳ می باشد. همچنین این دانه دارای خواصی همچون مقابله و پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، کمک به حفظ تراکم استخوان ها، کاهش قند خون و کاهش التهابات مزمن می باشد.

دانه چیا را می توانید با روش های بسیار متنوعی مصرف کنید. از تهیه سالاد گرفته تا اسموتی را می توان به کمک این دانه ها انجام داد. در واقع، این دانه ها را می تواند با اکثر خوراکی ها ترکیب کرد و از مزایای آن بهره مند شود. اگر تا کنون از آن استفاده نکرده اید، پیشنهاد می کنیم از این پس آن را جدی تر بگیرید.

در ادامه جدول ارزش غذایی دانه چیا را در دو واحد اندازه گیری ۱۰۰ گرم و یک اونس مشاهده می کنید.

کالری دانه چیا و جدول ارزش غذایی دانه چیا

جدول ارزش غذایی دانه چیا در ۱۰۰ گرم

ماده غذاییمقدار
کالری دانه چیا۴۸۶
کل چربی۳۱ گرم
چربی اشباع۳.۳ گرم
چربی ترانس۰.۱ گرم
کلسترول۰ میلی گرم
سدیم۱۶ میلی گرم
پتاسیم۴۰۷ میلی گرم
کل کربوهیدرات۴۲ گرم
فیبر غذایی۳۴ گرم
پروتئین۱۷ گرم
کلسیم۶۳٪ از نیاز روزانه
ویتامین ب ۱۲۰٪ از نیاز روزانه
ویتامین ث۲٪ از نیاز روزانه
آهن۴۲٪ از نیاز روزانه
منیزیم۸۳٪ از نیاز روزانه
کالری دانه چیا و جدول ارزش غذایی دانه چیا

جدول ارزش غذایی در یک اونس (۲۸.۴ گرم)

ماده غذاییمقدار
کالری دانه چیا۱۳۸
کل چربی۹ گرم
چربی اشباع۰.۹ گرم
چربی ترانس۰ گرم
کلسترول۰ میلی گرم
سدیم۴.۵ میلی گرم
پتاسیم۱۱۵.۴ میلی گرم
کل کربوهیدرات۱۲ گرم
فیبر غذایی۱۰ گرم
پروتئین۴.۷ گرم
کلسیم۱۷٪ از نیاز روزانه
ویتامین ب ۱۲۰٪ از نیاز روزانه
ویتامین ث۰٪ از نیاز روزانه
آهن۱۲٪ از نیاز روزانه
منیزیم۲۳٪ از نیاز روزانه