رفع سریع بوی بد دهان پس از خوردن سیر

رفع سریع بوی بد دهان پس از خوردن سیر

برای رفع سریع بوی بد دهان پس از خوردن سیر روش های متعددی وجود دارد، اما واقعیت این است که بسیاری از آن ها موقتی هستند و پس از گذشت دقایقی، مجددا بوی تنفس به حالت نامطبوع خود بر می گردد. روشی که امروز به شما آموزش می دهیم یک روش بسیار سریع و آسان برای رفع بوی بد دهان ناشی از خوردن سیر است که معمولا برای همه جواب می دهد.

چرا بوی بد دهان پس از خوردن سیر بسیار ماندگار است؟

دلیل آنکه بوی بد دهان ناشی از خوردن سیر خیلی سخت از بین می رود و ماندگاری زیادی دارد، این است که سیر در دو سطح باعث ایجاد بود بد می شود.

سطح اول، دهان شما است که می توانید آن را با استفاده از مسواک زدن، غرغره کردن دهانشویه، جویدن آدامس و موارد این چنینی از بین ببرید.

اما سطح دومی که تحت تاثیر بوی نامطبوع سیر قرار می گیرد، ریه های شما است. هنگامی که سیر می خورید، متابولیسم بدنتان اثرات آن را از طریق جریان خون به ریه هایتان وارد می کند. البته این اتفاق برای تمام مواد غذایی رخ می دهد اما تفاوت سیر با مواد غذایی دیگر در این است که سیر دارای ترکیباتی بد بو است که از طریق ریه به نفس شما منتقل شده و از دهانتان خارج می شوند. در نتیجه، از بین بردن بوی بد ناشی از آن سخت تر است.

یکی از روش های سنتی برای از بین بردن بوی بد دهان پس از خورد سیر، جویدن جعفری تازه است. اما واقعیت این است که این سبزی نمی تواند بوی بدی که از ریه های شما منتشر می شود را از بین ببرد. علاوه بر آن جعفری تازه چیزی نیست که در همه جا در دسترس باشد.

جعفری تازه نیز مانند مسواک و موارد دیگری که در بالا ذکر کردیم، فقط می تواند بر روی دهان شما اثر کند و بوی خارج شده از ریه های شما را از بین نمی برد.

رفع سریع بوی بد دهان ناشی از سیر

با توجه به توضیحات بالا احتمالا از خودتان می پرسید که پس چه روشی جواب می دهد؟ پاسخ ساده است. شما باید سس بخورید! کافی است فقط یک قاشق مرباخوری سس گوجه فرنگی را در دهان بچرخانید و سپس ببلعید. ممکن است سس گوجه فرنگی که در دسترس شماست فقط از گوجه فرنگی تهیه شده باشد یا حاوی سرکه نیز باشد، اما مهم نیست. هرچه که باشد به سرعت بوی بد دهان شما را از بین می برد.

با روشی که گفته شد تنها طی چند دقیقه بوی بد دهان و تنفس شما از بین می رود. شاید به همین دلیل باشد که در بسیاری از دستورهای غذایی، گوجه فرنگی و سیر را به صورت همزمان مورد استفاده قرار می دهند.

همانطور که احتمالا حدس زده اید، خوردن یک قاشق مرباخوری سس گوجه فرنگی ممکن است چندان خوشایند نباشد، اما واقعیت این است که موثر است.


منبع: snappyliving

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.