خواص انبه برای پوست که احتمالا نمی دانستید

خواص انبه برای پوست که احتمالا نمی دانستید

خواص انبه برای پوست آنقدر شهرت یافته است که در تمام دنیا از برای این هدف از آن استفاده می شود. انبه فواید بسیار زیادی مانند مبارزه با جوش و آکنه، مبارزه پیری زودرس و کاهش لکه های تیره برای پوست دارد. این میوه منبع فوق العاده ای از ویتامین ها و مواد معدنی است و نقش مهمی در تولید کلاژن برای استحکام پوست دارد.

شما می توانید از خمیر، عصاره، روغن و حتی پوست انبه برای محافظت، احیا و صاف کردن پوست استفاده کنید. البته در اکثر موارد از عصاره و روغن انبه استفاده می شود.

خواص انبه برای پوست

انبه از کشورهای گرمسیری سرچشمه می گیرد که گرما و رطوبت آن مناطق برای رشد انبه مناسب است. چهار تا شش سال طول می کشد تا درخت انبه بتواند میوه بدهد. در ادامه با گومگ همراه باشید تا خواص این میوه شگفت انگیز برای پوست را بررسی کنیم.

۱. پیشگیری از بروز جوش و آکنه

استفاده از خمیر انبه بر روی پوست می تواند به پاکسازی منافذ و جلوگیری از جوش های سرسیاه و آکنه کمک کند. به مقداری که نیاز دارید، انبه تهیه کرده و آن را کاملا له کنید تا خمیری به دست آید. سپس آن را به مدت پنج تا ده دقیقه روی صورت خود بگذارید و در نهایت آن را پاک کنید.

عصاره انبه هم ماده ای فوق العاده برای جلوگیری از تشکیل جوش و آکنه است که در تهیه محصولات تجاری مراقبت از پوست استفاده می شود زیرا انبه دارای خاصیت پاک کنندگی و منقبض کنندگی می باشد. ترکیبات موجود در انبه با پاک کردن هرگونه باکتری از سطح پوست، پوست شما را تمیز و سالم می کنند. از محصولاتی که دارای عصاره انبه هستند، به طور مرتب استفاده کنید.

همچنین روغن انبه نقش مهمی در مراقبت روزانه از پوست دارد، به خصوص به عنوان یک مرطوب کننده برای افرادی که دارای پوست حساس هستند. روغن انبه با حذف چربی های اضافه و بهبود زخم های ناشی از آکنه می تواند پوستی شفاف و یک دست برای شما به ارمغان بیاورد.

۲. مواد غذایی مفید برای پوست در انبه

ارزش غذایی انبه را که بررسی کنید، سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است. استفاده از این میوه بر روی پوست یک روش مراقبتی بی ضرر است (مگر اینکه به آن حساسیت داشته باشید). اما انبه چه مواد سالمی در خود دارد که برای پوست مفیدند؟

  • ویتامین C: این ویتامین مهم آسیب های ناشی از اشعه UV خورشید را کاهش می دهد. اگرچه ضد آفتاب نیست اما از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. استفاده ویتامین C به صورت موضعی (از طریق پوست) نسبت به مصرف خوراکی آن تأثیر بیشتری دارد. همچنین استفاده موضعی از آن می تواند التهاب ناشی از آکنه را کاهش داده و باعث روشن شدن پوست شود.
  • ویتامین A: این ویتامین باعث تحریک تولید کلاژن شده و لکه های تیره پوست را روشن می کند و خطوط چین و چروک را کاهش می دهد.
  • ویتامین B6: یک ویتامین محلول در آب است که باعث کاهش سبوم پوست (چربی پوست) می شود.
  • مس: خطوط خنده و چین و چروک های ریز را کاهش می دهد، پوست را سبک می کند و با آسیب رادیکال های آزاد مبارزه می کند.
  • پتاسیم: باعث حفظ و تامین رطوبت پوست می شود.
  • منیزیم: به کاهش چربی پوست و آکنه کمک می کند.
  • بتاکاروتن: ایمنی بدن را تقویت کرده و از پوست در برابر باکتری ها و سموم محافظت می کند.
  • ویتامین E: ویتامین محلول در چربی می باشد که به دلیل آبرسانی پوست مشهور است.
  • ویتامین K: ویتامین محلول در چربی می باشد که به کاهش علائم کشش و رگ های عنکبوتی کمک می کند.
خواص انبه برای پوست که احتمالا نمی دانستید

۳. حفظ ایمنی پوست

ریز مغذی هایی مانند فنول و آنتی اکسیدان ها می توانند درون سلول ها حرکت کنند تا بدن را از بیماری های خود ایمنی و دژنراتیو محافظت کنند. سیستم ایمنی بدن شما در صورت نقص سلول ها به خطر می افتد، بنابراین برای سالم نگه داشتن سلول های خود، می توانید از انبه استفاده کنید. شما می توانید از انبه به صورت موضعی استفاده کنید تا با نفوذ به پوست، سیستم ایمنی آن را تقویت کند.

۴. ترمیم DNA

DNA شما تمام مشخصاتتان را تعیین می کند. اگر DNA شما در اثر سن، بیماری، رژیم غذایی ضعیف یا استرس اکسیداتیو آسیب دیده باشد، تغییر می یابد و می تواند از طریق بیماری های مختلفی از جمله سرطان و بیماری های خود ایمنی بروز کند. نگه داشتن DNA در وضعیت مناسب، مهمترین نکته برای داشتن زندگی طولانی و سالم است.

۵. باعث کاهش التهاب پوست می شود

مالوالیک اسید، که در دانه ها، پوست و هسته انبه یافت می شود یک آنتی اکسیدان قدرتمند است. این آنتی اکسیدان به کاهش التهاب ناشی از آکنه و سایر مشکلات التهابی پوست کمک می کند.

از انبه به عنوان یک درمان روزانه برای التیام بخشیدن به پوست استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از شکل های مختلف انبه مانند خمیر، پودر و… این کار را انجام دهید.

خواص انبه برای پوست که احتمالا نمی دانستید

۶. تامین کلاژن پوست

ویتامین های A و C با تولید پروتئین های کلاژن به حفظ سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. پروتئین های کلاژن بافت همبندی بدن را تشکیل می دهد که از سلامت پوست و سلامت کلی شما مراقبت می کند.

۷. حذف سلول های مرده پوست

آلفا هیدروکسی اسیدهای موجود در انبه در لایه برداری پوست بسیار عالی هستند و به شما کمک می کنند پوست خشک و سلول های مرده آن را از بین ببرید تا پوست تازه زیر آن خود را نشان دهد. استفاده از خمیر انبه، پوست شما را جوان می کند و درخشش می بخشد و به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست های خشک عمل می کند.

۸. مبارزه با پیری پوست

انبه حاوی آنتی اکسیدان ها و فیتوشیمیایی هایی است که بدن را از رادیکال های آزاد محافظت می کند. رادیکال های آزاد به پوست آسیب می رسانند و باعث پیری زودرس می شوند. استفاده از خمیر انبه برای پیشگیری و مبارزه با آن ها بسیار موثر است.

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.