فواید قهوه گانودرما و عوارض و طرز تهیه این نوشیدنی معجزه آسا

فواید قهوه گانودرما و عوارض و طرز تهیه این نوشیدنی معجزه آسا

اگر به دنبال راهی شگفت انگیز برای افزایش مواد مغذی درون فنجانتان هستید، فواید قهوه گانودرما را حتما مطالعه کنید. در این مقاله به طور کامل به فواید، عوارض، نکات و طرز تهیه این نوشیدنی مقوی می پردازیم.

نکته جالبی که این روزها به چشم می خورد این است که میل مردم به استفاده از قارچ های دارویی در رژیم غذایی خود در حال افزایش است. در گومگ پیش از این هم مقالاتی مانند خواص شگفت انگیز قارچ گانودرما و هر آنچه باید بدانید و شش خاصیت قارچ گانودرما که شما را حیرت زده خواهند کرد را در رابطه با قارچ گانودرما منتشر کرده ایم، اما این مقاله به طور اختصاصی به یکی از مشتقات این نوشیدنی، یعنی قهوه گانودرما می پردازد. در ادامه با ما همراه باشید.

قهوه گانودرما چیست؟

در ابتدا با شنیدن یا خواندن این نام، ممکن است قارچ های کثیف و تکه تکه شده ای را که بر روی فنجان قهوه تان شناور هستند را تصور کنید! اما در اشتباه هستید؛ قهوه گانودرما به در واقع پودر از قارچ می باشد که برای تقویت کلی سلامت بدن با قهوه مخلوط می شود.

در اصل، این نوشیدنی ترکیبی از پودر قهوه و گانودرما می باشد. البته برای تهیه آن، قارچ های خشک شده را جوشانده و عصاره آن ها گرفته می شود و سپس آن را به پودر تبدیل می کنند و سپس برای مصرف آسان تر، با قهوه ترکیب می کنند.

این ترکیب غالباً به صورت پودری متشکل از ۵۰ درصد قهوه و ۵۰ درصد قارچ به فروش می رسد و شما می توانید آن را از فروشگاه های معتبر به آسانی خریداری کنید. البته حتماً برچسب مقدار کافئین محصول را بررسی کنید، زیرا برخی از مارک ها حاوی کافئین بیشتری هستند و ممکن است برای شما مناسب نباشند.

یک فنجان قهوه معمولی تقریباً ۱۰۰ میلی گرم کافئین دارد، بنابراین یک فنجان قهوه گانودرما تقریباً حاوی ۵۰ میلی گرم کافئین است و بهتر است در روز بیش از ۴۰۰ میلی گرم کافئین مصرف نشود.

نکته جالب در مورد قارچ های دارویی این است که همه آن ها دارای بسیاری از خواص درمانی، ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

قهوه گانودرما از کجا آمده است؟

شاید اینطور به نظر برسد که قهوه گانودرما ترکیبی جدید است، اما اصلاً اینطور نیست. قهوه گانودرما هزاران سال است که در طب سنتی چینی به دلیل خاصیت ضد پیری، کاهش استرس و تقویت حافظه و تقویت انرژی مورد استفاده قرار می گیرد. چینی ها آن را lingzhi می نامند.

فواید قهوه گانودرما و عوارض و طرز تهیه این نوشیدنی معجزه آسا

فواید قهوه گانودرما

اصولا چه دلیلی دارد که قهوه خود را با قارچ گانودرما ترکیب کنید؟ دلایل بسیاری مانند دارا بودن آنتی اکسیدان زیاد، وجود دارند که در ادامه آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • تقویت سلامت کبد
  • کمک به هضم غذا
  • بهبود سلامت دیابتی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • محافظت در برابر آسیب سلولی
  • کند کردن رشد سلول های سرطانی

از آنجا که این آنتی اکسیدان ها بدن را در برابر رادیکال های آزاد، که باعث التهاب و آسیب سلول می شوند، دفاع می کنند، می توانند تعدادی از بیماری های مزمن مانند مواد زیر را نیز از بدن دور کنند:

نکته مثبت دیگر این است که قهوه گانودرما نسبت به قهوه معمولی کمتر اسیدی است. pH بدن ما نقش مهمی در حفظ سلامتی دارد. از آنجا که نوشیدن بیش از حد قهوه یا کافئین می تواند باعث افزایش اسیدیته در بدن ما به خصوص در معده شود، تبدیل آن به یک نوشیدنی کمتر اسیدی مانند قهوه گانودرما به جلوگیری از علائم ریفلاکس معده، ناراحتی معده و ترشح بیش از حد هورمون های استرس کمک می کند.

طرز تهیه این نوشیدنی

قهوه گانودرما دقیقاً مانند قهوه فوری به فروش می رسد و به سادگی می توانید مخلوط پودر شده را در یک فنجان آب گرم بریزید و هم بزنید و سپس نوش جان کنید. همچنین می توانید آن را در یخچال قرار دهید و سپس با عسل مخلوط کرده و بنوشید.

فواید قهوه گانودرما و عوارض و طرز تهیه این نوشیدنی معجزه آسا

عوارض جانبی

مطابق با کتابچه راهنمای ایمنی گیاه شناسی، قارچ گانودرما یک گیاه ایمنی کلاس 1A (ایمن ترین امتیاز ممکن) است و هنوز در مطالعات بالینی موجود عوارضی از آن گزارش نشده است.

یک بررسی در سال ۲۰۱۲ که در مجله طب سنتی و مکمل منتشر شده است، بیان می کند که هیچ گونه عارضه جانبی ظاهری با استفاده از قارچ گانودرما ثبت نشده است.

اما قبل از اینکه شروع به نوشیدن آن کنید باید بدانید که به دلیل خواص دارویی قوی این قارچ، برخی از علائم سم زدایی مانند ناراحتی گوارشی خفیف، سرگیجه، علائمی مانند آنفولانزا و بثورات پوستی ممکن است در پس از نوشیدن آن ایجاد شوند.

همچنین صحبت کردن با پزشک پیش از شروع به نوشیدن قهوه گانودرما بسیار اهمیت دارد، زیرا می تواند با مصرف برخی از داروها تداخل داشته باشد.


منبع: sciencedirect

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.