ایمپلنت بدون درد چگونه انجام میشود؟

ایمپلنت بدون درد چگونه انجام میشود؟

ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت‌ها قطعاتی پیچی از جنس تیتانیوم هستند که روز به روز از لحاظ تکنولوژی ارتقا پیدا می‌کنند. این قطعات به صورت استوانه و بدون جراحی، استرس و درد با مهارت خاصی توسط دندانپزشک متخصص کاشت ایمپلنت، در جای دندان از دست رفته کاشته می‌شود.

ایمپلنت بدون درد و جراحی حاصل پیشرفت علم دندانپزشکی در زمینه کاشت دندان است. به طور کل کاشت ایمپلنت اگر به خوبی انجام شود، درد چندانی ندارد و حتی از کشیدن دندان نیز درد کمتری دارد. با این وجود روش هایی نظیر پانچ کردن لثه روشی مناسب برای ایمپلنت بدون درد محسوب می شود. با پانچ PUNCH کاشتی بدون درد و خونریزی کم را می توان انتظار داشت.

پس از کاشتن دندان و گذشتن مدت زمانی کوتاه، ایمپلنت شکلی مانند ریشه و استخوان طبیعی فک پیدا می‌کند. بعد از آن قالب گیری انجام می‌شود، روکش گذاشته می‌شود و دندانی طبیعی و زیبا برای بیمار ایجاد می‌شود. پس از طی شدن این پروسه تمام مشکلاتی که پس از کشیدن دندان برای بیمار به وجود آمده بود برطرف می‌شود.

ایمپلنت بدون درد چگونه انجام میشود؟

مرحله اول جراحی ایمپلنت به روش ایمپلنت بدون درد و خونریزی

اقدام اولیه دندانپزشک با آماده سازی دهان بیمار و شکافتن لثه در جایی که قرار است ایمپلنت کاشته شود و با تجهیزات پزشکی سوارخی در اندازه مشخص در محل مورد نظر ایجاد می شود و بعد از قرار دادن ایمپلنت در ناحیه مورد نظر لثه را به حالت اولیه خود با کمک ببخیه باز می گرداند. بعد از انجام جراحی ایمپلنت اقدامات بعدی تجویز دارو، توصیه های بهداشتی بعد از عمل جراحی ایمپلنت و قرار ملاقات بعدی را به شما ارائه دادن است. نکته ی بسیار مهم که شما باید دقت بفرمایید این است که بعضی از جراحی های ایمپلنت فقط در یک جلسه انجام می شود.

مرحله دوم ایمپلنت  بدون درد

در این مرحله پس از جوش خوردن ایمپلنت با استخوان و محکم شدن ایمپلنت در لثه عمل جراحی برداشتن سرپوش و جایگذاری تاج مصنوعی اولیه انجام می شود. در این مرحله زمان کمتری نسبت به جراحی ایمپلنت صرف می شود. در این مرحله اگر پزشک صلاح بداند روکش موقت تاج بر روی ایمپلنت قرار خواهد گرفت. پس از انجام این اقدامات مرحله دوم قالب گیری صورت می گیرد تا تاج نهایی در لابراتوار طراحی و ساخته شود.

مرحله پایانی جراحی ایمپلنت دندان

مستقر کردن روکش دندان مصنوعی پس از ساخته شدن تاج در لابراتوار دندانپزشک با دقت آن را بررسی خواهد کرد که مشکلی در طراحی آن نباشد و در صورت عدم کیفیت مطلوب آن برای رفع مشکل به لابراتوار ارسال کرده و مشکل را حل می کند. بعد از بررسی مجدد تاج را بر روی ایمپلنت ( آباتمنت ) قرار می دهد. سپس اقدامات مراقبتی بعد از جراحی ایمپلنت به بیمار تجویز می شود.

امروزه در ایران ۹۰ درصد جراحی‌های ایمپلنت به روش سنتی انجام می‌شود یعنی جراحی باز صورت گرفته و لثه بریده شده و ایمپلنت جایگزین می‌شود.  هدف اصلی در کلینیک دندانپزشکی گلزار هدیه زیباترین دندان ها به شماست.

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.