زیبایی
۷ روش موثر برای لاغر کردن صورت

لاغر کردن صورت یکی از دقدقه های بسیار فراگیر در بین مردم است و زن و مرد نمی شناسد. اگر به دنبال لاغری صورتتان هستید، این ۷ روش می توانند راه را به شما نشان دهند.

کاهش وزن و لاغر کردن بدون توجه به اینکه بخواهید نقطه خاصی را لاغر کنید، به تنهایی کاری مشکل است اما زمانی که بخواهید یک نقطه مشخص از بدن را لاغر کنید، به عنوان مثال برای لاغر کردن صورت، مراحل سخت تر و بسیار دشوار تری باید طی شود تا بتوانید نتیجه بگیرید. خوشبختانه چندیدن روش برای لاغر کردن صورت وجود دارد که می توانید به وسیله آن ها به نتیجه دلخواه برسید. در این مطلب ۷ روش موثر برای لاغری صورت را با شما در میان خواهیم گذاشت. با گومگ همراه باشید.

 

همچنین بخوانید:

 

۱- تمرینات صورت

تمرینات صورت می تواند برای بهبود ظاهر صورت، مبارزه با پیری و بهبود قدرت عضلانی صورت بسیار موثر باشد. گزارش هایی وجود دارند که ادعا می کنند انجام تمرینات مرتب صورت باعث تسکین عضلات صورت و کاهش میزان چربی صورت می شود.

بعضی از تمرینات صورتی که می توانید انجام دهید عبارتند از: باد کردن دهان و گردش آن به سمت چپ و راست صورت، نگه داشتن حالت خندیدن به شکلی که دندان ها مشخص باشند و حرکت لب ها به سمت چپ و راست.

اگر چه شواهد کمی موجود است اما گزارش هایی پراکنده وجود دارند که ادعا می کنند، تمرینات صورت باعث برجسته شدن عضلات صورت شده و زیبایی آن را ممکن است از بین ببرند.

دقت داشته باشید که هنوز تحقیقات علمی محکمی بر روی تاثیرات انجام تمرینات صورت بر لاغری آن، انجام نشده است و نمی تواند با قطعیت در مورد آن صحبت کرد و به مطالعات بیشتر نیاز است.

 

۲- ایروبیک (نرمش هوازی)

در بیشتر موارد دلیل چاقی صورت، وجود چربی بیش از حد در کل بدن می باشد که با کاهش وزن کلی بدن، می توانید صورتتان را هم لاغر کنید. تمرینات هوازی یا همان ایروبیک به هر نوع تمرینی که باعث افزایش ضربان قلب شود، گفته می شود و یکی از موثر ترین روش های کاهش وزن در جهان است.

مطالعات مختلف نشان داده اند که افزایش ضربان قلب به افزایش چربی سوزی و کاهش وزن کمک می کند. همچنین ۱۶ تحقیق نشان داده اند افرادی که دچار لاغری شدید هستند از ضربان قلب بالا رنج می برند.

سعی کنید ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه در هفته تمرینات هوازی متوسط تا شدید انجام دهید که تقریبا به طور متوسط ۲۰ تا ۴۰ دقیقه در روز افزایش ضربان قلب داشته باشید.

برخی از تمرینات هوازی که بسیار مشهور هستند عبارتند از: پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا.

 

۳- نوشیدن آب

نوشیدن آب برای سلامتی کلی شما بسیار مهم است و اگر به دنبال از بین بردن چربی صورت باشید، می تواند بسیار مهم تر هم باشد. مطالعات نشان می دهند که آب می تواند به کاهش وزن کمک فراوانی بکند.

در یک آزمایش بر روی افراد مسن ثابت شد افرادی که صبح ها، قبل از صبحانه یک لیوان آب می نوشند، ۱۳٪ از کالری مصرفی در روز را از بین می برند.

مطالعه دیگری نشان داد که نوشیدن آب به طور موقت متابولیسم (سوخت و ساز) بدن را تا ۲۴٪ افزایش دهد. در واقع اگر در روز به مقدار کافی آب بنوشید، سوخت و ساز بدنتان بالاتر می رود و لاغر تر خواهید شد.

 

۴- کاهش مصرف الکل

الکل دارای کالری بسیار زیادی است و در عین حال مواد مغذی آن بسیار ناچیز است که می تواند باعث افزایش وزن شود. همچنین باعث کاهش آب بدن و در نتیجه خشکی پوست صورت می شود.

 

۵- کاهش مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده

کربوهیدرات های تصفیه شده مانند کوکی ها، کراکر ها و ماکارونی از شایع ترین عوامل افزایش وزن و افزایش دهنده ذخایر چربی هستند. این کربوهیدرات ها به شدت تغییر یافته اند و مواد مغذی مفید و فیبر آن ها از بین رفته است و در مقابل سرشار از قند و کالری هستند.

از آنجا که فیبر آن ها در پایین ترین حد قرار دارد بسیار دیر هضم می شوند و به همین دلیل قند آن ها فرصت زیادی برای جذب شدن به بدن دارد که در نتیجه باعث افزایش قند بدن می شوند.

در یک مطالعه بزرگ که به بررسی رژیم غذایی ۴۲۶۹۶ انسان بزرگسال و در طول یک دوره پنج ساله انجام شد نشان می دهد که مصرف زیاد کربوهیدرات های تصفیه شده با افزایش چربی شکم همراه است.

اگرچه هیچ مطالعه ای به طور مستقیم بر روی اثرات کربوهیدرات های پالایش شده بر روی چربی صورت به چشم نمیخورد، اما مصرف آن ها می تواند باعث افزایش وزن کلی بدن شده و به شکل غیر مستقیم صورت را چاق کند.

 

۶- تنظیم خواب

داشتن یک خواب منظم شبانه می تواند تاثیر قابل توجهی بر لاغر کردن صورت بگذارد. کم خوابی باعث افزایش سطح کورتیزول (هورمونی که باعث استرس است) می شود که این هورمون با یک لیست طولانی از عوارض جانبی بالقوه، از جمله افزایش وزن همراه است.

مطالعات نشان داده اند که سطح بالای کورتیزول می تواند اشتها را افزایش دهد و متابولیسم را تغییر دهد و باعث افزایش ذخایر چربی شود. همچنین یک مطالعه نشان داد که کیفیت بالای خواب با افزایش احتمال موفقیت در لاغری همراه است.

و همچنین برعکس، مطالعاتی دیگر نشان می دهند که کم خوابی باعث افزایش مصرف مواد غذایی، افزایش وزن و کاهش سوخت و ساز بدن می شود.

در حالت ایده آل، حداقل هشت ساعت خواب در شب برای کنترل وزن و لاغر کردن صورت بسیار موثر است.

 

۷- مصرف نمک

یکی از نشانه های مصرف بیش از حد نمک، نفخ است و همچنین ممکن است به افزایش تورم پوست صورت کمک کند. این به این دلیل است که نمک باعث کاهش ذخایر آب بدن شده و در نتیجه تاثیر مستقیم بر پوست می گذارد و همانطور که قبلا توضیح دادیم این کاهش آب بدن باعث چاقی صورت می شود.

داغ ترین مطالب