درمان اسید معده با بهترین روش های خانگی

درمان اسید معده با بهترین روش های خانگی

درمان اسید معده

گاهی اوقات اسید معده بیشتر از حد معمول ترشح می شود و موجب ایجاد گاز، بوی بد دهان، معده درد و مشکلات دیگری می شود. این مشکل معمولا به دلیل فاصله طولانی بین وعده های غذایی، خالی بودن معده یا مصرف زیاد چای، قهوه، سیگار یا الکل ایجاد می شود.

زمانی که اسید معده بیش از حد معمول ترشح شود، در نزدیکی قلب‌مان احساس سوزش می کنیم. این احساس در زمان خوردن وعده های غذایی سنگین یا تند بیشتر می شود و می تواند بسیار آزار دهنده باشد و معمولا افراد در زمان مواجه با آن به مصرف داروهای مختلف رو می آورند. اگر مصرف داروهای مختلف نتوانسته است شما را از این درد خلاص کند، مایوس نشوید، ما در این مقاله روش های طبیعی و خانگی را به شما آموزش می دهیم که می توانید با انجام آن ها به این مشکل را رفع کنید.

شما با استفاده از روش های درمان اسید معده که در ادامه مشاهده خواهید کرد، از این درد خلاص خواهید شد. با گومگ همراه باشید.

۱. ریحان

درمان اسید معده با بهترین روش های خانگی

ریحان دارای خاصیت تسکین دهندگی و ضد نفخ است که می تواند اسید معده را به سرعت آرام کند. همینکه احساس تجمع گاز را در معده خود احساس کردید، چند برگ ریحان بخورید یا ۳-۴ برگ ریحان را در یک فنجان آب انداخته و بگذارید چند دقیقه بجوشد و سپس بنوشید. این یکی از بهترین داروهای خانگی برای درمان اسید معده است.

۲. رازیانه

درمان اسید معده با بهترین روش های خانگی

جویدن چند عدد رازیانه بعد از غذا باعث جلوگیری از افزایش اسید معده می شود. همچنین چای رازیانه به دلیل فواید زیادی که برای دستگاه گوارش دارد، به سلامت و شادابی دستگاه گوارش شما کمک می کند. مصرف چای رازیانه علاوه بر درمان اسید معده، به کاهش سوء هاضمه و نفخ هم کمک می کند.

۳. دارچین

درمان اسید معده با بهترین روش های خانگی

این ادویه پر استفاده، به عنوان یک آنتی اسید طبیعی برای درمان اسید معده بسیار معروف است و می تواند با بهبود هضم و جذب مواد غذایی، معده شما را تسکین دهد. برای استفاده از خواص آن می توانید چای دارچین بنوشید تا عفونت های دستگاه گوارشتان را از بین ببرید. دارچین منبعی از مواد مغذی و فواید متعدد برای سلامتی است.

۴. میخک

درمان اسید معده با بهترین روش های خانگی

از سال های بسیار دور تا کنون در طب سنتی چینی از میخک به عنوان یکی از مهم ترین داروها برای درمان اسید معده و اختلالات گوارشی استفاده شده است. میخک دارو طبیعی ضد نفخ است، بنابراین مصرف آن از تشکیل گاز در دستگاه گوارش جلوگیری می کند. میخک را به غذاهایی که حاوی موادی مانند لوبیا یا ماش سیاه هستند اضافه کنید. این مواد غذایی باعث نفخ شده و میخک باعث جلوگیری از این اتفاق می شود.

همچنین شما می توانید تعدادی میخک را خرد کرده و با مقداری هل مخلوط کنید و بخورید. انجام این کار علاوه بر درمان اسید معده، باعث از بین رفتن بوی بد دهان نیز می شود.

۵. دانه زیره

درمان اسید معده با بهترین روش های خانگی

دانه زیره یک خنثی کننده اسید معده طبیعی است که بسیار عالی عمل می کند. این دانه به هضم غذا کمک کرده و درد معده را تسکین می دهد. مقداری دانه زیره بو داده شده را خرد کنید و آن را درون یک لیوان آب گرم بریزید و بعد از هر وعده غذایی بنوشید.

۶. زنجبیل

درمان اسید معده با بهترین روش های خانگی

تقریبا در تمام لیست های درمان خانگی مشکلات دستگاه گوارش، زنجبیل وجود دارد. زنجبیل دارای خواص هضم کننده و ضد التهابی بسیار خوبی است. برای خنثی کردن اسید معده خود می توانید یک قطعه زنجبیل تازه را بجوید، یا یک قاشق آب زنجبیل را دو سه بار در روز میل کنید، یا زنجبیل تازه را در یک فنجان آب جوش قرار داده و بنوشید.

۷. شیر سرد

درمان اسید معده با بهترین روش های خانگی

شیر می تواند به تثبیت اسید معده کمک کند. همچنین شیر سرشار از کلسیم است و از ترشح بیش از حد اسید معده جلوگیری می کند. تنها کاری که شما باید انجام دهید، نوشیدن یک لیوان شیر سرد در زمانی است که از اسید معده رنج می برید. البته با توجه به اینکه پیشتر در گومگ در ارتباط با حساسیت به لاکتوز توضیح داده ایم، لازم به ذکر است افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند نباید از این روش استفاده کنند.

۸. آب نارگیل

درمان اسید معده با بهترین روش های خانگی

با نوشیدن آب نارگیل، میزان اسیدی بودن بدن شما کاهش پیدا می کند. همچنین آب نارگیل به تولید مخاط معده کمک می کند و این بدان معناست که معده شما در برابر اسید مقاوم تر می شود. از آنجا که آب نارگیل سرشار از فیبر است، به هضم غذا کمک کرده و از بروز دوباره اسید معده جلوگیری می کند.

۹. موز

درمان اسید معده با بهترین روش های خانگی

هروقت صبحت از فواید میوه ها برای سلامتی می شود، موز یکی از اصلی ترین موارد است. موز حاوی آنتی اسیدهای طبیعی است که می تواند به عنوان یک ضد باکتری در برابر ریفلاکس اسید عمل کند. این روش ساده ترین راه حل خانگی برای خلاص شدن از شر اسید معده است. برای جلوگیری از از این مشکل هم می توانید روزانه یک عدد موز میل کنید.


منبع: ndtv

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.