روغن حیوانی | خواص "روغن حیوانی" کرمانشاهی

خواص روغن حیوانی کرمانشاهی

اخیرا با افزایش محبوبیت رژیم های سالمی مانند رژیم غذایی کتوژنیک، چربی های سالم توجه بسیاری را به خود جلب کرده اند. در کنار چربی های سالمی مانند روغن زیتون و روغن نارگیل، روغن دیگری وجود دارد که خواص آن شما را شگفت زده خواهد کرد و نام آن روغن حیوانی کرمانشاهی است. این روغن از کره تهیه شده و از نظر طبیعی بودن و طعم و عطر قوی که دارد، شناخته شده است. خواص روغن حیوانی کرمانشاهی از ساخت استخوان های قوی تر تا کمک به کاهش وزن را شامل می شود و سرشار از ویتامین های محلول در چربی و اسیدهای چرب سالم است.

اما چرا این روغن را باید جایگزین چربی های دیگری مانند کره کنیم؟ همانطور که در مطلب ۹ جایگزین سالم و مغذی برای کره گفتیم، این روغن یکی از بهترین جایگزین های کره می باشد. در ادامه با گومگ همراه باشید تا دلیل این امر را بررسی نماییم.

نقطه دود بالای روغن حیوانی کرمانشاهی

نقطه دود، دمایی است که در آن روغن شروع به سوختن و دود کردن می کند. رسیدن دمای روغن به نقطه دود، نه تنها باعث باعث آتش گرفتن و دود کردن آن می شود، بلکه باعث تجزیه شدن آن و در نتیجه، اکسیده شدن چربی ها و تشکیل رادیکال های آزاد مضر در آن می شود.

متأسفانه بیشتر روغن های پخت و پز با نقطه دود بالا، برای سلامتی مضر هستند. روغن کلزا، روغن بادام زمینی، روغن ذرت و روغن سویا معمولاً از نظر ژنتیکی اصلاح می شوند و همچنین تا حدی آن ها را هیدروژنه می کنند تا از ثبات بیشتری برخوردار شوند.

اما یکی از مهم ترین خواص روغن حیوانی کرمانشاهی این است که به صورت طبیعی نقطه دود بالایی داشته و عوارض روغن هایی که نام برده شد را ندارد. به همین دلیل یک گزینه عالی برای پخت و پز است. نقطه دود این روغن ۲۵۱ درجه سانتی گراد است که بسیار بیشتر از نقطه دود کره (۱۷۶ درجه سانتی گراد) می باشد.

این بدان معناست که می توانید بدون نگرانی از حذف شدن مواد مغذی مهمی که در روغن حیوانی کرمانشاهی وجود دارد، به راحتی از آن برای پخت و پز، تهیه سس و سرخ کردن مواد غذایی استفاده کنید.

سرشار از ویتامین های محلول در چربی

مصرف روغن حیوانی در چند وعده روزانه، یک روش عالی برای تامین ویتامین های محلول در چربی است. این روغن می تواند به تامین ویتامین A، ویتامین E، ویتامین K و همه مواد مغذی مهمی که در حفظ و مراقبت از بینایی و درخشان نگه داشتن پوست موثر هستند، کمک کند.

علاوه بر موارد فوق، خواص روغن حیوانی کرمانشاهی برای افرادی که دچار بیماری هایی مانند سندرم نشت روده، سندرم روده تحریک پذیر یا بیماری کرون هستند، بسیار مفید باشد. زیرا بدن این دسته از افراد ممکن است در جذب ویتامین های محلول در چربی مشکل داشته باشد. روغن حیوانی با تقویت این مواد مغذی، به این افراد در رفع نیازهای روزانه شان کمک می کند.

روغن حیوانی | خواص "روغن حیوانی" کرمانشاهی

روغن حیوانی فاقد لاکتوز و کازئین است

یكی از بهترین مزایای این روغن آن است كه فاقد لاكتوز و كازئین است. برخی از افراد به شیر حساسیت دارند و دلیل آن می تواند حساسیت شدید به کازئین یا لاکتوز موجود در شیر باشد. افرادی به کازئین حساسیت دارند، پس از مصرف آن دچار علائمی مانند تورم لب، دهان، زبان، صورت یا گلو و همچنین کهیر و احتقان می شوند.

همچنین افرادی که دچار حساسیت به لاکتوز هستند، معمولاً علائم بسیار خطرناک تری نسبت به حساسیت به کازئین بروز می دهند. این علائم می توانند شامل ورم و نفخ معده، حالت تهوع، استفراغ و گرفتگی عضلات باشند.

اکثر افرادی که نسبت به کازئین یا لاکتوز حساسیت دارند، مشکلی با روغن حیوانی کرمانشاهی ندارند، زیرا این عناصر در زمان تهیه آن از بین می روند.

این روغن حاوی CLA (اسید لینولئیک مزدوج) است

روغن حیوانی سرشار از CLA است که نوعی اسید چرب با فواید بسیار زیاد برای سلامتی است. برخی مطالعات نشان داده اند که CLA می تواند در کاهش چربی بدن، جلوگیری از تشکیل سرطان، کاهش التهاب و حتی کاهش فشار خون مؤثر باشد.

اگر به مطالعه بیشتر در مورد CLA علاقه مندید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را از دست ندهید: سی ال ای (Cla) یا کارنیتین؟ کدامیک برای کاهش وزن و لاغر کردن بهتر است؟

روغن حیوانی سرشار از بوتیرات است

بوتیرات یا اسید بوتیریک یک اسید چرب با زنجیره کوتاه است که در سلامت روده نقش اساسی دارد. همچنین برخی از مطالعات نشان داده اند كه می تواند به تنظیم انسولین، مقابله با التهاب و نیز تسكین افرادی كه از بیماری هایی مانند بیماری كرون و کولیت زخمی رنج می برند، کمک کند.

این اسید چرب مهم با مصرف فیبر غذاای در روده نیز ساخته می شود. بوتیرات به عنوان منبع اصلی انرژی سلول های روده بزرگ و تقویت میکروبیوم روده نقش اساسی دارد و می تواند از ابتلا به بسیاری از بیماری ها کمک کند.

روغن حیوانی | خواص "روغن حیوانی" کرمانشاهی

طعم و عطر قوی روغن حیوانی کرمانشاهی

با از بین رفتن برخی از مواد موجود در کره در زمان تهیه روغن حیوانی، این روغن رایحه ای قوی تر و شدیدتر از کره معمولی به دست می آورد. همچنین طعم آن نیز قوی تر و عمیق تر از کره توصیف می شود. وقتی در حال پخت و پز با آن هستید، متوجه خواهید شد که حتی مقدار کمی از این روغن می تواند طعم و عطر زیادی را به غذا بدهد.

تقویت استخوان ها

مصرف روزانه منظم روغن حیوانی در چند وعده مختلف می تواند نیاز شما به ویتامین K را رفع کند. این ویتامین در بسیاری از جنبه های سلامت ما، از جمله لخته شدن خون، سلامت قلب و عملکرد مغز نقش بسیار مهمی دارد. همچنین ویتامین K در سالم نگه داشتن و قوی نگه داشتن استخوان ها نیز دارای نقش اساسی است.

این امر به این دلیل است که ویتامین K مستقیماً در متابولیسم استخوان دخیل است و مقدار پروتئین خاصی را که برای حفظ کلسیم در استخوان های شما لازم است، افزایش می دهد.

البته دقت داشته باشید که روغن حیوانی مقدار کمی ویتامین K را تأمین می کند، اما می تواند در ترکیب با یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالم تفاوت زیادی ایجاد کند.

روغن حیوانی | خواص "روغن حیوانی" کرمانشاهی

کاهش وزن سالم، از خواص روغن حیوانی

اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​موجود در چربی های سالم مانند روغن حیوانی و روغن نارگیل می توانند چربی سوزی را تقویت کرده و به کاهش وزن کمک کنند. یک بررسی در سال ۲۰۱۵ نشان داد که تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط نسبت به زنجیره طولانی، ​​به کاهش وزن کلی بدن، دور کمر و لگن و چربی شکم تاثیر بیشتری دارند.

علاوه بر این، پیشتر گفتیم که CLA موجود در این روغن نیز باعث کاهش توده چربی بدن می شود.

بهبود هضم غذا

همانطور که در بالاتر ذکر شد، روغن حیوانی کرمانشاهی یک منبع عالی از بوتیرات (اسید چرب با زنجیره کوتاه) است که برای بهبود عمل هضم بسیار مهم است. بوتیرات انرژی لازم برای سلول های روده بزرگ را فراهم می کند، گرفتگی روده را کاهش می دهد و از التهاب جلوگیری می کند.

علاوه بر این ها، برخی مطالعات نشان داده اند که بوتیرات می تواند به درمان یبوست نیز کمک کند.

کاهش التهاب، از خواص روغن حیوانی

اگرچه التهاب می تواند یک پاسخ ایمنی طبیعی برای کمک به دفاع از بدن در برابر مهاجمان خارجی باشد، اما اعتقاد بر این است که التهاب طولانی مدت به پیشرفت بیماری های مزمن کمک می کند.

بوتیرات موجود در روغن حیوانی باعث مهار التهاب می شود. این می تواند مزایای بسیار زیادی برای جلوگیری از بیماری های التهابی مانند آرتروز، بیماری التهابی روده، آلزایمر، دیابت و حتی انواع خاصی از سرطان داشته باشد.


منبع: draxe

🔥 نظرات و سوالات کاربران
  • امیر سلیمانی:

    بسیار عالی ?? ممنون از مطالب مفید و توضیحات کاملتون ?? شاد و پیروز باشید ??

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.